KT88 testen

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Nou beneden 1Amp staat er niks wel er boven in mSec
Rotdingen mosfets heb er daarom zoveel van natuurlijk
Ik heb wel een royer oscillator gebouwd voor inductie heating om kogel omloop spindels af te draaien op de draaibank
daar loopt ook primair 30-40 ampère op 30 kHz en in de spoel secundair wel 200 Amp of meer
Daar heb ik ook zat van liggen dit staafje ijzer was binnen een minuut op 1100 graden
mijn eigen bouw inductie heater
Daar heb ik er denk wel een tiental van liggen een paartje zelfs tot 1600 volt 30 Amp en 180 Watt dacht ik
Is dat te gebruiken ze liggen hier toch maar te verinteresten :-s
Zal ze opzoeken dan geef ik de NRS wel morgen ochtend
Nu ga ik pitte
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

deze De Fga25n120 igbt daar heb ik 8 van
G7PH42U heb 5 stuks van liggen
H40R1353heb ik er 4 van liggen
ihw3030N1602R2 daar heb ik 3 van liggen
Zit hier niks bij wat te gebruiken is Anne Peter :?:
Deze is van IRG7PH42UP de 2de die ik opschreef
63A885A2-C502-4036-95D3-2E3545EA6B1D.jpeg
Laatst gewijzigd door OpaBert op zo 07 jan 2018, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Zoals ik het interpeteren is er met die H40R1353 tot 400 mA DC te gebruiken Maar het is geen mosfet .!
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT88 testen

Bericht door Ah!buis »

Zozo, heb je een stel fornuizen met induktieplaten gemold ? :shock: :lol:
Stel stevige halfgeleiders :kwijl:
De eerste is al raak, FGA25N120, staat zelfs een DC SOA bij ! Nog ruim 500mA bij 500V moet wel genoeg zijn.
Anne
Bijlagen
FGA25N120.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Die IHW30N160R2 moet het ook wel goed kunnen ;) Zal eens kijken of ik een simulatie model kan vinden. Wat ik wel zou doen is over de uitgang een 1000V diode zetten om negatieve inductiepieken (snoertjes e.d.) af te vangen, b.v. een BYV26E.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Jullie zijn geweldig ! :D meen ik echt :dank:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Die IHW30N160R2 moet het ook wel goed kunnen ;) Zal eens kijken of ik een simulatie model kan vinden. Wat ik wel zou doen is over de uitgang een 1000V diode zetten om negatieve inductiepieken (snoertjes e.d.) af te vangen, b.v. een BYV26E.
Die zit er toch al in bij die igbt ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Dat is over de IGBT, dus van uitgang naar ingang. Ik bedoel van +uit naar de gnd. Zodat negatieve spikes begrensd worden.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Dat is over de IGBT, dus van uitgang naar ingang. Ik bedoel van +uit naar de gnd. Zodat negatieve spikes begrensd worden.
Begrepen dit gezien Peter
• Complete product spectrum and PSpice Models : http://www.infineon.com/igbt/
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Ja, heb ik al gevonden! :goedzo: Zou best wel eens kunnen dat met die uitgangsdiode die mosfet ook heel blijft. Die dingen slaan door bij de minste geringste overspanning. Hoeveel heb je gelijkgericht er eigenlijk op staan? Op de ingangselco's dus.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Ja, heb ik al gevonden! :goedzo: Zou best wel eens kunnen dat met die uitgangsdiode die mosfet ook heel blijft. Die dingen slaan door bij de minste geringste overspanning. Hoeveel heb je gelijkgericht er eigenlijk op staan? Op de ingangselco's dus.
Zeg maar 310x1,4=435 Volt onbelast met wind mee berg af
Ik heb hier nog nooit meer als 226 volt uit Mn stopcontact gezien maar wat niet is kan nog komen
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Peter zal wel Afwezig zijn Werk
Had gehoopt iets van de spicy simulatie gehoord te hebben
Anne mag die igbt in die print die heb , Ik bedoel werkt dat.? :?:
Als hij sneuvelt geen man overboord ik heb er zat Zou een leuk ontwerp zijn voor anderen ook
Krijgen ze van mij een of twee fga igbt heb er zat :D
CC8AF820-930C-4B47-B5E7-BF72067A324E.jpeg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Klopt :D Maar ik heb wel wat gedaan hoor. Die IGBT wil niet simuleren. Daar zitten wat specifiek Orcad achtige dingen in die in standaard Spice illegaal zijn. Ik heb wel de IRFPE50 kunnen simuleren in jouw printje met een foldback limit en dat gaat wel goed. Komt er aan.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Klopt :D Maar ik heb wel wat gedaan hoor. Die IGBT wil niet simuleren. Daar zitten wat specifiek Orcad achtige dingen in die in standaard Spice illegaal zijn. Ik heb wel de IRFPE50 kunnen simuleren in jouw printje met een foldback limit en dat gaat wel goed. Komt er aan.
Ohhhhhh dat is leuk man Ik vanmorgen alle gaten in de Cnc tekening gedaan Maar frezen vanmiddag en misschien morgen
Dan gaan we bouwen Peter en wat opblazen voor :!: het in een kassie zit ala mythbusters :lol:
Heb 3 Chinese meters in de kast moet daar wel mee uit kijken bij alles zit de min vast aan de voeding :-k
:yeah: Lets blow things up Anne Peter.
Ik heb alleen geen camera met 4000 beeldje per seconde :mrgreen:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Waar heb je die irfpe50 gezien
Zover uk weet heb ik die niet Peter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Surprise: Die staat in je eigen schema! :relax:

En hier: https://www.eoo-bv.nl/mosfets-to-218-to ... fpe50.html
Bert61 schreef:
Ik heb alleen geen camera met 4000 beeldje per seconde :mrgreen:
Die zou toch te langzaam zijn :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

:shock: Verhip dat was me niet eens opgevallen
Dan zal het ook wel werken met die IGBT,s die ik heb liggen Peter !
Zou het leuk vinden als die ook te gebruiken zijn anders blijft het hier maar liggen
En moet ik weer een paar van wat anders er bij kopen Immers als je geen reserve hebt liggen gaat hij kapot :D
Ik heb heel de middag 13:15-14:30 aan het worstelen geweest om Mn tekst te roteren
Er zat een mogelijk op maar waar ook alweer uit eindelijk gelukt O:)
Kijk of ik het plaatje al binnen heb via het netwerk
Dat is het boven aan zicht wat er op en inkomt
Van de meeste dingen staan alleen de gaten
KT88 tester.jpg
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: KT88 testen

Bericht door Willy_61 »

Ik heb heel de middag 13:15-14:30 aan het worstelen geweest om Mn tekst te roteren
Bert, als het met sPlan is: Ctrl + R om het geselecteerde item te draaien.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef:
Ik heb heel de middag 13:15-14:30 aan het worstelen geweest om Mn tekst te roteren
Bert, als het met sPlan is: Ctrl + R om het geselecteerde item te draaien.
Nee Willy , dank je voor de hulp :D
ik teken met VCarve pro
daar kan ik meten de frees kiezen
soort bewerking = binnen of buiten de lijn of met graveren op de lijn
en de G-Code genereren voor Mn Cnc machine
Maar er kunnen wel 1000 dingen mee en in Mn bol passen er maar een stuk of 10
Die bol van mij is een soort emmertjes geheugen is het vol gaat de oudste er weer uit :D .
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Het meeste is al weg gefreesd
Nog een paar gaatje en tekst :P
0AA13F07-F847-45D0-B1D9-E19979C957B3.jpeg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Bert61 schreef:
..............
Die bol van mij is een soort emmertjes geheugen is het vol gaat de oudste er weer uit :D .
Ja, ja, er zit gewoon een gat in:

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Leuk hee
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT88 testen

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
Leuk hee
Misschien heeft Hannesie nog een kurk over ? :lol:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Hmmmm ik weet nu nog steeds niet of in dat schema een van die igbt die ik heb liggen werken :( of die irfp460 :(
Kan het gewoon proberen heb er zat geeft ook een beetje leven in de brouwerij O:) maar niet heus :(
Voor die inductie heater heb ik er wel 20 opgeblazen ,
Als de kring van de Royer te zwaar werd belast sloeg de oscilator af of starte niet op


Ik heb die bovenplaat voor zien van 3 gaten voor metertjes welke van links naar rechts zijn
Negatieve rooster spanning met een potmeter van uit 50+6,3 volt AC gelijk gericht moet ongeveer 75 volt DC geven
Middelste paneel meter is een dubbele voor Anode spanning en Anode stroom ook regelbaar tot 400 volt
Rechtse paneel meter is ook een dubbel metertje voor de schermrooster spanning en stroom
1 Trafo liggend met aansluitingen aan de onderkant 50 volt 6,3 volt 1 Amp 15 volt 1 Amp 6,3 volt 6 Amp
De Hete trafo 300-250-0250-300 volt 6 ,3 volt 6 Amp gebruik alleen de 300 volt en de 6,3 volt
Een 500 uF 500 volt
Dan zitten er twee OB2 op voor schermrooster
Morgen Een buisvoet KT88 , gaten 2 potmeters , 4 gaatjes voor de print , en 1 voor een igbt of de irfp460.
Stekker bussen op de Anode spanning en negatief , kan er om te testen ook een lichte buizen vertserker mee voeden
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Ik zou die IGBT proberen Bert. Moet gewoon werken in dat schema van jou met die zeners in serie en potmeter. Wel op een flinke koelplaat schroeven dat ding. En vergeet de isolatie niet!
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”