ICEpower ASC200 repareren?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Capillus
Berichten: 20
Lid geworden op: do 27 jul 2006, 10:24

ICEpower ASC200 repareren?

Bericht door Capillus »

Beste mensen, allereerst een gelukkig nieuwjaar toegewenst.
Bij het vervangen van tweeters van een actieve luidspreker (Canton CD3200) heeft een ingebouwde versterker ASC200 het helaas begeven. Mogelijk heb ik kortsluiting gemaakt via de aluminium kast. Dom genoeg had ik de spanning aan laten staan. Vervolgens is de module is doorgebrand, te oordelen naar de stank uit de kast..
Nu begrijp ik dat de reparatie van zo'n ASC module bijna onbegonnen werk is voor iemand zonder ervaring/apparatuur met smd solderen. Ik weet nog niet wat er precies in doorgebrand, maar de vraag is of dat het enige is dat moet worden vervangen.
Heeft iemand goede raad (of 1 ASC200 te koop)?
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: ICEpower ASC200 repareren?

Bericht door Ah!buis »

Wordt moeilijk, een D-versterker met een schakelende voeding en geen schema :(
Als iets verbrand (stinkt) en de zekering blijft heel is het meestal niet heel erg.Maar om dan een oorzaak te vinden (enkel een verbrande weerstand vervangen helpt niet, verbrand weer als de oorzaak niet weg is) zonder schema [-o<
Anne
Capillus
Berichten: 20
Lid geworden op: do 27 jul 2006, 10:24

Re: ICEpower ASC200 repareren?

Bericht door Capillus »

Dank voor je reactie. Er is inderdaad geen schema beschikbaar, bovendien zijn deze versterkers berucht om hun kwetsbaarheden en het ontbreken van beveiligingen. Ik ga van het weekend een foto maken van de schade en hem dan hier voorleggen aan de experts.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ICEpower ASC200 repareren?

Bericht door ray5150 »

Capillus schreef:
Ik ga van het weekend een foto maken van de schade en hem dan hier voorleggen aan de experts.
Ik denk dat ik je het antwoord al kan voorspellen :
ea7f1ff74cb6c9b85a17aa4b167e38c9e3087d7c.jpg
In principe is alles te repareren, (of de print moet opgerookt zijn) het is de vraag of het ook economisch rendabel is.
Als je er een paar honderd euro voor kwijt bent, is het beter en goedkoper om een andere unit te bestellen, of er iets van Hypex in te schroeven.
hoka
Berichten: 109
Lid geworden op: za 02 feb 2008, 16:54

Re: ICEpower ASC200 repareren?

Bericht door hoka »

Geen idee of het nog relevant is maar ik heb nog een ASC200 liggen....
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: ICEpower ASC200 repareren?

Bericht door Ah!buis »

hoka schreef:
Geen idee of het nog relevant is maar ik heb nog een ASC200 liggen....
Met de pootjes omhoog ? :lol:
Anne
hoka
Berichten: 109
Lid geworden op: za 02 feb 2008, 16:54

Re: ICEpower ASC200 repareren?

Bericht door hoka »

nee hoor eentje die het nog doet!
Plaats reactie