Beste mensen, allereerst een gelukkig nieuwjaar toegewenst.
Bij het vervangen van tweeters van een actieve luidspreker (Canton CD3200) heeft een ingebouwde versterker ASC200 het helaas begeven. Mogelijk heb ik kortsluiting gemaakt via de aluminium kast. Dom genoeg had ik de spanning aan laten staan. Vervolgens is de module is doorgebrand, te oordelen naar de stank uit de kast..
Nu begrijp ik dat de reparatie van zo'n ASC module bijna onbegonnen werk is voor iemand zonder ervaring/apparatuur met smd solderen. Ik weet nog niet wat er precies in doorgebrand, maar de vraag is of dat het enige is dat moet worden vervangen.
Heeft iemand goede raad (of 1 ASC200 te koop)?
Groet,
Pim
ICEpower ASC200 repareren?
Moderator: Beheerdersteam
Re: ICEpower ASC200 repareren?
Wordt moeilijk, een D-versterker met een schakelende voeding en geen schema
Als iets verbrand (stinkt) en de zekering blijft heel is het meestal niet heel erg.Maar om dan een oorzaak te vinden (enkel een verbrande weerstand vervangen helpt niet, verbrand weer als de oorzaak niet weg is) zonder schema
Anne
Als iets verbrand (stinkt) en de zekering blijft heel is het meestal niet heel erg.Maar om dan een oorzaak te vinden (enkel een verbrande weerstand vervangen helpt niet, verbrand weer als de oorzaak niet weg is) zonder schema
Anne
Re: ICEpower ASC200 repareren?
Dank voor je reactie. Er is inderdaad geen schema beschikbaar, bovendien zijn deze versterkers berucht om hun kwetsbaarheden en het ontbreken van beveiligingen. Ik ga van het weekend een foto maken van de schade en hem dan hier voorleggen aan de experts.
Re: ICEpower ASC200 repareren?
Ik denk dat ik je het antwoord al kan voorspellen :Capillus schreef:Ik ga van het weekend een foto maken van de schade en hem dan hier voorleggen aan de experts.
In principe is alles te repareren, (of de print moet opgerookt zijn) het is de vraag of het ook economisch rendabel is.
Als je er een paar honderd euro voor kwijt bent, is het beter en goedkoper om een andere unit te bestellen, of er iets van Hypex in te schroeven.
Re: ICEpower ASC200 repareren?
Geen idee of het nog relevant is maar ik heb nog een ASC200 liggen....
Re: ICEpower ASC200 repareren?
Met de pootjes omhoog ?hoka schreef:Geen idee of het nog relevant is maar ik heb nog een ASC200 liggen....
Anne
