Nee Menno, de kast is hoger geworden.anonamemouse schreef:Op deze manier verlies ik bijna 10 liter volume. Da's best veel...
Niets veranderd aan de kastinhoud.
Moderator: Beheerdersteam
Nee Menno, de kast is hoger geworden.anonamemouse schreef:Op deze manier verlies ik bijna 10 liter volume. Da's best veel...
Uiteraard ieder zijn smaak.Pjotr schreef:Ach, ieder zo zijn smaak. Het was meer een suggestie. Belangrijk is natuurlijk wat jij zelf mooi vindt.
Ik wil juist de vierkante vormen vermijden en eens een ander idee proberen. Een buis van 40 cm doorsnede is optisch niet zo groot, zodra ik er weer hoeken aan maak ben ik dat effect kwijt.Pjotr schreef:Optisch blijft dit op dit formaat naar mijn idee toch een soort van oliedrum met een bordje er bovenop wat de inhoud isZelf zou ik de onderste en bovenste plaat van de cilinder vierkant maken met flinke ronde hoeken. Verbinden op de hoeken met 60mm PVC buis (met eventueel een draadstang er in). En daarna het geheel omspannen met een "sok" van luidsprekerdoek. Het stuk met de mid en tweet bovenop vloeit dan visueel meer samen met de "Tube".
Dat valt best nog wel tegen. Een vierkante zuil met dezelfde doorsnede heeft ribben wat visueel slanker lijkt.anonamemouse schreef:Een buis van 40 cm doorsnede is optisch niet zo groot,...
anonamemouse schreef:De buis krijgt een laagje fineer, hij zal niet grijs blijven. Grof schuren, goede lijm en het blijft wel zitten.
Ik zie hele gave ideeën voorbij komen voor midhoog!
Één van mijn gedachten was het midhoog als een soort 8 uitvoeren en die dan niet direct op het plateau monteren, maar via staanders aan de achterzijde laten zweven. Die kunnen dan weer niet te fors zijn, anders zitten ze het gelukt in de weg. Misschien een boog om de magneet van de mid maken en het hoog verder vrij laten. Dat scheelt ook weer een beetje diffractie.
Ik denk dat de ophanging inderdaad spaken of zo gaan worden. Het heeft nog geen haast, momenteel heb ik even andere dingen aan mijn hoofd.dre schreef:Spaken van een motorfiets heb ik ook wel eens naar gekeken.
Ook in het zwart bijvoorbeeld.
Maar dat ontwerp........
Neem dan losse subs en een smalle baffle of satellieten.....![]()
Het fineren van zo'n pijp is trouwens geen probleem.
als je er nodig hebt laat je het maar weten.anonamemouse schreef:Ik denk dat de ophanging inderdaad spaken of zo gaan worden.