Ik ben beniewd naar twee dingen.
1-Kan ik de bass reflex naar de achterkant plaatsen zonder dat dit invloed heeft op de karakteristiek van de kast? Plaatsing bij muur en hoeken is voor mij een bekend verhaal, dus dat stuk snap ik, maar heeft het verder nog meer invloed?
2-Kan ik het ontwerp uitbreiden met een tweeter en daar beter geluid mee krijgen? Wanneer de breedbander druk aan het bewegen is heeft dan het hoog minder last van vervorming?
Ik wil graag de needle gebruiken omdat ik het een mooi design vind, ik dit project al een keer heb gedaan en nu van foutjes heb geleerd. Ik wil hem heel graag nog een keer, maar dan beter doen. Ookal vind ik dit leuk om te doen, ben ik absoluut niet handig (meer richting onhandig) Daarom moet het ontwerp ook niet veel moeilijker worden dan een Needle.
Ik hoor jullie al denken.. Niet handig en dan met een tweeter werken.. De filter enz. wordt ik bij geholpen door een vriend. Daar hoef ik niet naar om te kijken.
Mochten mijn bovenstaande vragen afgeraden worden, dan ga ik over naar het originele ontwerp en ga ik mij voornamelijk focussen op de afwerking van de kast. Wel weer met MDF, maar dan beter geschuurd, geverfd, gezaagd, enz.