Oud speaker project afmaken...

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door satefan »

Even iemand opzoeken die handig is met een 3d printer en je kan ze zelf even printen...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door SSassen »

satefan schreef:
Even iemand opzoeken die handig is met een 3d printer en je kan ze zelf even printen...
Hoeveel stuks wilde je d'r hebben? :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door ray5150 »

Even denken.

Alle maten op papier zetten + Alle maten invoeren in de software voor de 3Dprinter + risico van meet of typfouten + kosten grondstof + arbeidstijd en kosten + transportkosten.

Versus, even een mailtje sturen naar degene die de ontbrekende units en filter onderdelen gaat leveren met het verzoek om 2 van die adapters erbij te leveren.

Tja. ik zou het wel weten...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Leeuwarden »

Mijn advies zou zijn om alles achterin het ongetwijfeld aanwezige bestelbusje te gooien, inclusief pre-eind, dac en bron, en bij Tony weer uit te laden voor verdere afhandeling. Bij Tony is het in meer dan vertrouwde handen om het tot een goed einde te brengen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door hannesie »

Het is toch een hobby
Anders is het voetbal kijken, en de anderen laten lopen voor de doelpunten. :lagge:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Leeuwarden »

Jan Peter heeft deze speakers laten maken door Martin van S&C in Groningen. (Jan Peter, als ik het mis heb dan mag je me uiteraard corrigeren, heb Martin er indertijd wel eens over gehoord, met name de tweeters dan...) Het was sowieso dus al een uitbesteed project. Bij mijn weten is Jan Peter geen specialist in filteren en het zou bij een dergelijk project zonde zijn om niet het onderste uit de kan te halen. Tony is daarvoor de aangewezen persoon. Wie weet ontstaat er op deze manier wel een mooie samenwerking voor de toekomst tussen deze twee bedrijven...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door SSassen »

Leeuwarden schreef:
Wie weet ontstaat er op deze manier wel een mooie samenwerking voor de toekomst tussen deze twee bedrijven...
Stock-Up.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Leeuwarden »

Welke van die twee is JP? :lol:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door satefan »

ray5150 schreef:
Even denken.

Alle maten op papier zetten + Alle maten invoeren in de software voor de 3Dprinter + risico van meet of typfouten + kosten grondstof + arbeidstijd en kosten + transportkosten.

Versus, even een mailtje sturen naar degene die de ontbrekende units en filter onderdelen gaat leveren met het verzoek om 2 van die adapters erbij te leveren.

Tja. ik zou het wel weten...
Tsja....voor je t weet heb je een zelfbouwhobby :rofl:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door SSassen »

satefan schreef:
Tsja....voor je t weet heb je een zelfbouwhobby :rofl:
Ach, bekijk 't eens van de andere kant, aan versterkermodules geen gebrek, ben je wel zoet mee tijdens de feestdagen.
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Jan-Peter »

Leeuwarden schreef:
Jan Peter heeft deze speakers laten maken door Martin van S&C in Groningen. (Jan Peter, als ik het mis heb dan mag je me uiteraard corrigeren, heb Martin er indertijd wel eens over gehoord, met name de tweeters dan...) Het was sowieso dus al een uitbesteed project. Bij mijn weten is Jan Peter geen specialist in filteren en het zou bij een dergelijk project zonde zijn om niet het onderste uit de kan te halen. Tony is daarvoor de aangewezen persoon. Wie weet ontstaat er op deze manier wel een mooie samenwerking voor de toekomst tussen deze twee bedrijven...
Het was niet een specifiek voor mij persoonlijk, maar meer om S&C Groningen de kans te geven om iets bijzonders te maken. Jammer dat het allemaal wat anders is geloven, de deskundigheid was er absoluut aanwezig!
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Jan-Peter »

We zijn eruit, Tony heeft me het volgende geadviseerd;
- C90-6-724 middentoner
- C220-6-227 woofer
- adapter-ring

Daarnaast komt die met een filtervoorstel, dat ga ik dan maar opvolgen. Als alles binnen is, zelf maar metingen doen en luisteren. Helaas is woofer niet op kort termijn leverbaar maar pas eind januari. Jammer..., maar geeft wat tijd om er theoretisch goed naar te kijken.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Leeuwarden »

Jan-Peter schreef:
We zijn eruit, Tony heeft me het volgende geadviseerd;
- C90-6-724 middentoner
- C220-6-227 woofer
- adapter-ring

Daarnaast komt die met een filtervoorstel, dat ga ik dan maar opvolgen. Als alles binnen is, zelf maar metingen doen en luisteren. Helaas is woofer niet op kort termijn leverbaar maar pas eind januari. Jammer..., maar geeft wat tijd om er theoretisch goed naar te kijken.

Wel mooi op tijd voor de luisterdag op 3 februari :-"
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door ds23man »

Jan-Peter schreef:
We zijn eruit, Tony heeft me het volgende geadviseerd;
- C90-6-724 middentoner
- C220-6-227 woofer
- adapter-ring

Daarnaast komt die met een filtervoorstel, dat ga ik dan maar opvolgen. Als alles binnen is, zelf maar metingen doen en luisteren. Helaas is woofer niet op kort termijn leverbaar maar pas eind januari. Jammer..., maar geeft wat tijd om er theoretisch goed naar te kijken.
Heb je even rustig de tijd om het bitumen en dempingsmateriaal erin te kleien, plan staat in het Soup pdfje.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Martijn H »

Wel voor de goedkopere condensatoren gaan heh! Spoelen met een bepaalde spefificatie okay, maar optimalisatie van de faserespons, kast, resonanties van de kast dempen dmv bitumen e.d. gaat meer opleveren dan zomaar allerlei condensatoren in het filter plaatsen van 100'en euro's per stuk. Dat scheelt al snel een kleine vakantie ;) Mooie speaker gaat het worden!

Ik had ooit een 3 weg met Seas Excell W22 Accuton C89 en C12. Achteraf had ik de C79 mid gebruikt. De W22 is op papier beter dan al het 8"spul van Accuton, maar oogt niet zo heel mooi samen met het keramiek. Ben wel blij dat er geen Eton laag in komt. Dat is inmiddels toch wel een beetje verouderd qua specs :relax:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Wowly »

Yes tony is in the picture. Die heeft er een handje van om de speakers erg mooi te voicen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door ray5150 »

Waarbij aangetekend dat de filters soms meer kosten dat het pakket units dat er achter zit.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Leeuwarden »

Waarbij dan weer aangetekend dient te worden dat dan wel de moeite waard is...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door SSassen »

+1
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Geenius »

+1 :roll:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door wouter »

:rofl: :goedzo:

Jij beschouwt goede componenten niet als vervanging van goede engineering, maar om de potentie er optimaal uit te halen nadat zorgvuldig gewerkt is aan de filtering. Niets mis met die volgorde!
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door MechanicalAnimal »

Hey wat leuk, de Soup van Tony. :goedzo:

Laat dat nou nét de luidspreker zijn die ik destijds wilde gaan bouwen. Helaas waren toen al de drivers niet meer verkrijgbaar en besloot ik de Galactica's van Tony te gaan bouwen na de luistersessie bij Toto.

Op het eind zat ik met een "builders block" waardoor ik Tony de filters heb laten maken, hierdoor kreeg ik er zelf weer zin in om de G's af te maken.

zie de foto van de filters die Tony destijds heeft gemaakt:
Filters.jpg

Sucses gewenst met het verder afbouwen van deze schitterende kasten. Ik ga het in elk geval volgen :D
Gebruikersavatar
Speakerland
Ook commercieel actief
Berichten: 144
Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Speakerland »

Ik heb momenteel een prototype staan met Accuton, met de C90-6-724 middentoner.
Je kunt altijd eens komen luisteren (op de NAD M12/M22 met N-core)

Met vriendelijke groet

Ruud Jansen
Speakerland

[img]
Accuton proto.jpg
[/img]
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door SSassen »

Condensator formaat beschuitbus Ruud? :D
Gebruikersavatar
Speakerland
Ook commercieel actief
Berichten: 144
Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Speakerland »

Is eigenlijk Belgisch vuurwerk (herkenbaar aan het feit dat er 2 lonten aan zitten, voor hergebruik).
Dit is een Audyn Reference Cap, zijn nu leverbaar in waarden tot 50 uF.

Met vriendelijke groet

Ruud Jansen
Speakerland
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”