Oud speaker project afmaken...
Moderator: Beheerdersteam
Re: Oud speaker project afmaken...
Even iemand opzoeken die handig is met een 3d printer en je kan ze zelf even printen...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Hoeveel stuks wilde je d'r hebben?satefan schreef:Even iemand opzoeken die handig is met een 3d printer en je kan ze zelf even printen...
Re: Oud speaker project afmaken...
Even denken.
Alle maten op papier zetten + Alle maten invoeren in de software voor de 3Dprinter + risico van meet of typfouten + kosten grondstof + arbeidstijd en kosten + transportkosten.
Versus, even een mailtje sturen naar degene die de ontbrekende units en filter onderdelen gaat leveren met het verzoek om 2 van die adapters erbij te leveren.
Tja. ik zou het wel weten...
Alle maten op papier zetten + Alle maten invoeren in de software voor de 3Dprinter + risico van meet of typfouten + kosten grondstof + arbeidstijd en kosten + transportkosten.
Versus, even een mailtje sturen naar degene die de ontbrekende units en filter onderdelen gaat leveren met het verzoek om 2 van die adapters erbij te leveren.
Tja. ik zou het wel weten...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oud speaker project afmaken...
Mijn advies zou zijn om alles achterin het ongetwijfeld aanwezige bestelbusje te gooien, inclusief pre-eind, dac en bron, en bij Tony weer uit te laden voor verdere afhandeling. Bij Tony is het in meer dan vertrouwde handen om het tot een goed einde te brengen.
Re: Oud speaker project afmaken...
Het is toch een hobby
Anders is het voetbal kijken, en de anderen laten lopen voor de doelpunten.
Anders is het voetbal kijken, en de anderen laten lopen voor de doelpunten.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oud speaker project afmaken...
Jan Peter heeft deze speakers laten maken door Martin van S&C in Groningen. (Jan Peter, als ik het mis heb dan mag je me uiteraard corrigeren, heb Martin er indertijd wel eens over gehoord, met name de tweeters dan...) Het was sowieso dus al een uitbesteed project. Bij mijn weten is Jan Peter geen specialist in filteren en het zou bij een dergelijk project zonde zijn om niet het onderste uit de kan te halen. Tony is daarvoor de aangewezen persoon. Wie weet ontstaat er op deze manier wel een mooie samenwerking voor de toekomst tussen deze twee bedrijven...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Leeuwarden schreef:Wie weet ontstaat er op deze manier wel een mooie samenwerking voor de toekomst tussen deze twee bedrijven...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oud speaker project afmaken...
Tsja....voor je t weet heb je een zelfbouwhobbyray5150 schreef:Even denken.
Alle maten op papier zetten + Alle maten invoeren in de software voor de 3Dprinter + risico van meet of typfouten + kosten grondstof + arbeidstijd en kosten + transportkosten.
Versus, even een mailtje sturen naar degene die de ontbrekende units en filter onderdelen gaat leveren met het verzoek om 2 van die adapters erbij te leveren.
Tja. ik zou het wel weten...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Ach, bekijk 't eens van de andere kant, aan versterkermodules geen gebrek, ben je wel zoet mee tijdens de feestdagen.satefan schreef:Tsja....voor je t weet heb je een zelfbouwhobby
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Het was niet een specifiek voor mij persoonlijk, maar meer om S&C Groningen de kans te geven om iets bijzonders te maken. Jammer dat het allemaal wat anders is geloven, de deskundigheid was er absoluut aanwezig!Leeuwarden schreef:Jan Peter heeft deze speakers laten maken door Martin van S&C in Groningen. (Jan Peter, als ik het mis heb dan mag je me uiteraard corrigeren, heb Martin er indertijd wel eens over gehoord, met name de tweeters dan...) Het was sowieso dus al een uitbesteed project. Bij mijn weten is Jan Peter geen specialist in filteren en het zou bij een dergelijk project zonde zijn om niet het onderste uit de kan te halen. Tony is daarvoor de aangewezen persoon. Wie weet ontstaat er op deze manier wel een mooie samenwerking voor de toekomst tussen deze twee bedrijven...
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
We zijn eruit, Tony heeft me het volgende geadviseerd;
- C90-6-724 middentoner
- C220-6-227 woofer
- adapter-ring
Daarnaast komt die met een filtervoorstel, dat ga ik dan maar opvolgen. Als alles binnen is, zelf maar metingen doen en luisteren. Helaas is woofer niet op kort termijn leverbaar maar pas eind januari. Jammer..., maar geeft wat tijd om er theoretisch goed naar te kijken.
- C90-6-724 middentoner
- C220-6-227 woofer
- adapter-ring
Daarnaast komt die met een filtervoorstel, dat ga ik dan maar opvolgen. Als alles binnen is, zelf maar metingen doen en luisteren. Helaas is woofer niet op kort termijn leverbaar maar pas eind januari. Jammer..., maar geeft wat tijd om er theoretisch goed naar te kijken.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oud speaker project afmaken...
Jan-Peter schreef:We zijn eruit, Tony heeft me het volgende geadviseerd;
- C90-6-724 middentoner
- C220-6-227 woofer
- adapter-ring
Daarnaast komt die met een filtervoorstel, dat ga ik dan maar opvolgen. Als alles binnen is, zelf maar metingen doen en luisteren. Helaas is woofer niet op kort termijn leverbaar maar pas eind januari. Jammer..., maar geeft wat tijd om er theoretisch goed naar te kijken.
Wel mooi op tijd voor de luisterdag op 3 februari
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Oud speaker project afmaken...
Heb je even rustig de tijd om het bitumen en dempingsmateriaal erin te kleien, plan staat in het Soup pdfje.Jan-Peter schreef:We zijn eruit, Tony heeft me het volgende geadviseerd;
- C90-6-724 middentoner
- C220-6-227 woofer
- adapter-ring
Daarnaast komt die met een filtervoorstel, dat ga ik dan maar opvolgen. Als alles binnen is, zelf maar metingen doen en luisteren. Helaas is woofer niet op kort termijn leverbaar maar pas eind januari. Jammer..., maar geeft wat tijd om er theoretisch goed naar te kijken.
Re: Oud speaker project afmaken...
Wel voor de goedkopere condensatoren gaan heh! Spoelen met een bepaalde spefificatie okay, maar optimalisatie van de faserespons, kast, resonanties van de kast dempen dmv bitumen e.d. gaat meer opleveren dan zomaar allerlei condensatoren in het filter plaatsen van 100'en euro's per stuk. Dat scheelt al snel een kleine vakantie
Mooie speaker gaat het worden!
Ik had ooit een 3 weg met Seas Excell W22 Accuton C89 en C12. Achteraf had ik de C79 mid gebruikt. De W22 is op papier beter dan al het 8"spul van Accuton, maar oogt niet zo heel mooi samen met het keramiek. Ben wel blij dat er geen Eton laag in komt. Dat is inmiddels toch wel een beetje verouderd qua specs
Ik had ooit een 3 weg met Seas Excell W22 Accuton C89 en C12. Achteraf had ik de C79 mid gebruikt. De W22 is op papier beter dan al het 8"spul van Accuton, maar oogt niet zo heel mooi samen met het keramiek. Ben wel blij dat er geen Eton laag in komt. Dat is inmiddels toch wel een beetje verouderd qua specs
Re: Oud speaker project afmaken...
Yes tony is in the picture. Die heeft er een handje van om de speakers erg mooi te voicen.
Re: Oud speaker project afmaken...
Waarbij aangetekend dat de filters soms meer kosten dat het pakket units dat er achter zit.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oud speaker project afmaken...
Waarbij dan weer aangetekend dient te worden dat dan wel de moeite waard is...
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Oud speaker project afmaken...
Jij beschouwt goede componenten niet als vervanging van goede engineering, maar om de potentie er optimaal uit te halen nadat zorgvuldig gewerkt is aan de filtering. Niets mis met die volgorde!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Oud speaker project afmaken...
Hey wat leuk, de Soup van Tony.
Laat dat nou nét de luidspreker zijn die ik destijds wilde gaan bouwen. Helaas waren toen al de drivers niet meer verkrijgbaar en besloot ik de Galactica's van Tony te gaan bouwen na de luistersessie bij Toto.
Op het eind zat ik met een "builders block" waardoor ik Tony de filters heb laten maken, hierdoor kreeg ik er zelf weer zin in om de G's af te maken.
zie de foto van de filters die Tony destijds heeft gemaakt:
Sucses gewenst met het verder afbouwen van deze schitterende kasten. Ik ga het in elk geval volgen
Laat dat nou nét de luidspreker zijn die ik destijds wilde gaan bouwen. Helaas waren toen al de drivers niet meer verkrijgbaar en besloot ik de Galactica's van Tony te gaan bouwen na de luistersessie bij Toto.
Op het eind zat ik met een "builders block" waardoor ik Tony de filters heb laten maken, hierdoor kreeg ik er zelf weer zin in om de G's af te maken.
zie de foto van de filters die Tony destijds heeft gemaakt:
Sucses gewenst met het verder afbouwen van deze schitterende kasten. Ik ga het in elk geval volgen
- Speakerland
- Ook commercieel actief
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Ik heb momenteel een prototype staan met Accuton, met de C90-6-724 middentoner.
Je kunt altijd eens komen luisteren (op de NAD M12/M22 met N-core)
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
[img][/img]
Je kunt altijd eens komen luisteren (op de NAD M12/M22 met N-core)
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
[img][/img]
- Speakerland
- Ook commercieel actief
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Is eigenlijk Belgisch vuurwerk (herkenbaar aan het feit dat er 2 lonten aan zitten, voor hergebruik).
Dit is een Audyn Reference Cap, zijn nu leverbaar in waarden tot 50 uF.
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
Dit is een Audyn Reference Cap, zijn nu leverbaar in waarden tot 50 uF.
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
