Ah!buis schreef:Geef mij maar een proefopstelling ipv dat Spice-gedoe
Oooh, vergis je niet, het had weinig gescheeld of ik had een bestelling gedaan bij Farnell, alleen is die er dan woensdag pas ivm. de kerstdagen en ik ging ervanuit dat ik in een halve week het zaakje wel aan de praat zou krijgen in de simulator, de lokale elektronica boer gaat namelijk die exotische depletion MOSFET niet op voorraad hebben.
Ah!buis schreef:Lijkt 't een beetje voor de simpele schakeling ?
Zeker! Ik zit altijd te glimlachen achter m'n beeldscherm als jij weer met een low-cost, no-nonsense oplossing komt, dat kan ik wel waarderen. Maar kwa prestaties kan er uiteraard nog wel wat aan geschaafd worden, ergens een cascode erbij en dan heb je zo 10-20dB extra aan PSRR natuurlijk, dus als je nog goesting hebt.
Ah!buis schreef:Het model voor de M2 lijkt me ook niet helemaal jedat.Vgs van een 4volt om er goed 1,5mA door te krijgen. Mag niet teveel worden om nog wat voor de 431 over te houden, anders moet de 10k groter.
Mja, LTspice heeft haast geen IRF types, ondanks dat dit in de EU zeer gangbare MOSFET's zijn, rare Amerikanen. Ik zal eens een kijken of ik daar ook een model voor kan schrijven, ben nu toch al lekker op dreef. De selectie aan high-voltage is wat beperkt in de standard library van LTspice namelijk.