Oud speaker project afmaken...

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Lnsadnoh »

Zou de Odin MKIII nog wel eens willen bouwen als de units nog tekoop zijn.
En dan met de filteraanpassing van Jeroen.
Super mooie speaker.

https://www.intertechnik.nl/shop/luidsp ... 2426,50382
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Jan-Peter »

Nou...nou, niet zo veel druk op zetten, gewoon vrij prive project!

Eerst even de reactie van TG afwachten en dan kijken wat voor en advies hij geeft mbt tot drivers voor midden en laag.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Lnsadnoh »

Maak je zeker niet druk.
We zien de voortgang wel van het oude speaker project.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door dre »

Jan-Peter schreef:
Nou...nou, niet zo veel druk op zetten, gewoon vrij prive project!

Eerst even de reactie van TG afwachten en dan kijken wat voor en advies hij geeft mbt tot drivers voor midden en laag.
Er zijn 2 versies van de Soup,eentje met de poort onder(1e versie volgens mij)en eentje met de poort achter.

http://www.humblehomemadehifi.com/downl ... 0Mk-II.pdf

Deze zou dan bij jouw project passen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door ray5150 »

En dat is nummer 4 die naar die PDF linkt. :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door dre »

Daar staan toch echt de juiste drivers in.
Als de mid nog te krijgen is........
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Jan-Peter »

dre schreef:
Daar staan toch echt de juiste drivers in.
Als de mid nog te krijgen is........
Hoezo? Ik zie ze toch nog wel bij Speakerland in de webshop staan.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door cve »

Misschien is de website van Marc Heijligers ook interessant.

http://www.hifivoice.altervista.org/aud ... lones.html

Co
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Jan-Peter »

Dat is inderdaad ook een hele interessante. Ik heb nu contact met Tony Gee, eerst even kijken wat hij aan suggesties heeft. En wat hij me kan leveren. De kast is wel helemaal volgens zijn tekening.

Wordt vervolgd!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door dre »

Jan-Peter schreef:
dre schreef:
Daar staan toch echt de juiste drivers in.
Als de mid nog te krijgen is........
Hoezo? Ik zie ze toch nog wel bij Speakerland in de webshop staan.
Al die modellen gaan/zijn uit productie.
De nieuwe staan al op de website.
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Jan-Peter »

...hm..., inderdaad ik zie het. Helaas niet meer vierkant!

De vervanger is nu rond; http://www.accuton.com/produkte/lautspr ... -724-cell/. Dat wordt een aanpassing maken, ken wel iemand met een freesbank.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door dre »

Ik denk dat Rumoh nog wel een setje heeft. :sure:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door hannesie »

Dat is een hele mooie, wel eens gehoord .
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door SSassen »

Jan-Peter schreef:
... ken wel iemand met een freesbank.
Die kast past daar niet onder hoor, maak je geen illusies, dat wordt ouderwets aan de slag met een mal en een kopieerfrees in de freesmachine :mrgreen:
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Jan-Peter »

SSassen schreef:
Jan-Peter schreef:
... ken wel iemand met een freesbank.
Die kast past daar niet onder hoor, maak je geen illusies, dat wordt ouderwets aan de slag met een mal en een kopieerfrees in de freesmachine :mrgreen:
Wel een hele snelle aanname, er zijn ook hele grote freesbanken... :sure:

Echter de nieuwe uitvoering is rond ipv vierkant, dus er is niet sprake van iets wegfrezen maar een tussenplaat maken om iets rond passend in een vierkant gat te krijgen. Het moet er ook een beetje netjes uitzien. Maar als het even kan zoek ik liever de driver die er perfect inpast. Als ik naar THD performance van de nieuwe ronde kijk is hij niet beter dan de oude vierkanten. Nieuw is niet altijd beter...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Shadow »

Productie optimalisatie met optimale waardetoevoeging = goedkoper produceren en meer marge
Dat moet jou toch ook wel bekend voorkomen?
Als je een driver maakt die weinig verkoopt, kun je ook eens in de marge gaan kijken of je niet wat aanpassingen kan doen zonder dat de klant daar al te veel hinder van ondervind>?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door ds23man »

Ik zie de oude modellen nog overal te koop aangeboden. Denk dat ze ook nog gewoon worden gemaakt ( anders zouden diverse fabrikanten op hun achterste benen staan). Op hun site staat alleen maar het nieuwste spul wat ze willen promoten, informatie over oudere drivers is totaal afwezig. Gewoon even een belletje naar Speakerland of Rumoh en je weet genoeg.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door SSassen »

Jan-Peter schreef:
Wel een hele snelle aanname, er zijn ook hele grote freesbanken... :sure:
Ik dacht aan zoiets, maar op een grote 5-assige CNC industriële machine kan het inderdaad, alleen lastig inspannen zo'n kast.
CNC Frees.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Walt »

Slim verzonnen die adapter plate, zo kun je die mooie nieuwe mid makkelijk en heel netjes monteren in de standaard Accuton mid infresing.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door ds23man »

Ze hebben ze ook in andere maten.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Walt »

Goed concept, de kast is heel veel werk of heel duur om netjes te laten maken. Met deze oplossing kun je de oude units upgraden zonder direct nieuwe kasten te moeten laten maken.
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Jan-Peter »

Ha lache zeg, dit scheelt weer werk!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door ray5150 »

Zeker handig. Weer een probleem opgelost. :goedzo: :proost:
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Oud speaker project afmaken...

Bericht door Geenius »

Voor alles is een passende oplossing - deze keer van Accuton zelf. :wink:
Ik heb ook ooit een keer een grote fontplaat laten maken voor die kleine Accuton tweeters:
Accuton_custom_face-plate.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”