Oud speaker project afmaken...
Moderator: Beheerdersteam
Re: Oud speaker project afmaken...
Zou de Odin MKIII nog wel eens willen bouwen als de units nog tekoop zijn.
En dan met de filteraanpassing van Jeroen.
Super mooie speaker.
https://www.intertechnik.nl/shop/luidsp ... 2426,50382
En dan met de filteraanpassing van Jeroen.
Super mooie speaker.
https://www.intertechnik.nl/shop/luidsp ... 2426,50382
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Nou...nou, niet zo veel druk op zetten, gewoon vrij prive project!
Eerst even de reactie van TG afwachten en dan kijken wat voor en advies hij geeft mbt tot drivers voor midden en laag.
Eerst even de reactie van TG afwachten en dan kijken wat voor en advies hij geeft mbt tot drivers voor midden en laag.
Re: Oud speaker project afmaken...
Maak je zeker niet druk.
We zien de voortgang wel van het oude speaker project.
We zien de voortgang wel van het oude speaker project.
Re: Oud speaker project afmaken...
Er zijn 2 versies van de Soup,eentje met de poort onder(1e versie volgens mij)en eentje met de poort achter.Jan-Peter schreef:Nou...nou, niet zo veel druk op zetten, gewoon vrij prive project!
Eerst even de reactie van TG afwachten en dan kijken wat voor en advies hij geeft mbt tot drivers voor midden en laag.
http://www.humblehomemadehifi.com/downl ... 0Mk-II.pdf
Deze zou dan bij jouw project passen.
Re: Oud speaker project afmaken...
Daar staan toch echt de juiste drivers in.
Als de mid nog te krijgen is........
Als de mid nog te krijgen is........
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Hoezo? Ik zie ze toch nog wel bij Speakerland in de webshop staan.dre schreef:Daar staan toch echt de juiste drivers in.
Als de mid nog te krijgen is........
Re: Oud speaker project afmaken...
Misschien is de website van Marc Heijligers ook interessant.
http://www.hifivoice.altervista.org/aud ... lones.html
Co
http://www.hifivoice.altervista.org/aud ... lones.html
Co
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Dat is inderdaad ook een hele interessante. Ik heb nu contact met Tony Gee, eerst even kijken wat hij aan suggesties heeft. En wat hij me kan leveren. De kast is wel helemaal volgens zijn tekening.
Wordt vervolgd!
Wordt vervolgd!
Re: Oud speaker project afmaken...
Al die modellen gaan/zijn uit productie.Jan-Peter schreef:Hoezo? Ik zie ze toch nog wel bij Speakerland in de webshop staan.dre schreef:Daar staan toch echt de juiste drivers in.
Als de mid nog te krijgen is........
De nieuwe staan al op de website.
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
...hm..., inderdaad ik zie het. Helaas niet meer vierkant!
De vervanger is nu rond; http://www.accuton.com/produkte/lautspr ... -724-cell/. Dat wordt een aanpassing maken, ken wel iemand met een freesbank.
De vervanger is nu rond; http://www.accuton.com/produkte/lautspr ... -724-cell/. Dat wordt een aanpassing maken, ken wel iemand met een freesbank.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Die kast past daar niet onder hoor, maak je geen illusies, dat wordt ouderwets aan de slag met een mal en een kopieerfrees in de freesmachineJan-Peter schreef:... ken wel iemand met een freesbank.
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Wel een hele snelle aanname, er zijn ook hele grote freesbanken...SSassen schreef:Die kast past daar niet onder hoor, maak je geen illusies, dat wordt ouderwets aan de slag met een mal en een kopieerfrees in de freesmachineJan-Peter schreef:... ken wel iemand met een freesbank.
Echter de nieuwe uitvoering is rond ipv vierkant, dus er is niet sprake van iets wegfrezen maar een tussenplaat maken om iets rond passend in een vierkant gat te krijgen. Het moet er ook een beetje netjes uitzien. Maar als het even kan zoek ik liever de driver die er perfect inpast. Als ik naar THD performance van de nieuwe ronde kijk is hij niet beter dan de oude vierkanten. Nieuw is niet altijd beter...
Re: Oud speaker project afmaken...
Productie optimalisatie met optimale waardetoevoeging = goedkoper produceren en meer marge
Dat moet jou toch ook wel bekend voorkomen?
Als je een driver maakt die weinig verkoopt, kun je ook eens in de marge gaan kijken of je niet wat aanpassingen kan doen zonder dat de klant daar al te veel hinder van ondervind>?
Dat moet jou toch ook wel bekend voorkomen?
Als je een driver maakt die weinig verkoopt, kun je ook eens in de marge gaan kijken of je niet wat aanpassingen kan doen zonder dat de klant daar al te veel hinder van ondervind>?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Oud speaker project afmaken...
Ik zie de oude modellen nog overal te koop aangeboden. Denk dat ze ook nog gewoon worden gemaakt ( anders zouden diverse fabrikanten op hun achterste benen staan). Op hun site staat alleen maar het nieuwste spul wat ze willen promoten, informatie over oudere drivers is totaal afwezig. Gewoon even een belletje naar Speakerland of Rumoh en je weet genoeg.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Ik dacht aan zoiets, maar op een grote 5-assige CNC industriële machine kan het inderdaad, alleen lastig inspannen zo'n kast.Jan-Peter schreef:Wel een hele snelle aanname, er zijn ook hele grote freesbanken...![]()
Re: Oud speaker project afmaken...
Slim verzonnen die adapter plate, zo kun je die mooie nieuwe mid makkelijk en heel netjes monteren in de standaard Accuton mid infresing.
Re: Oud speaker project afmaken...
Goed concept, de kast is heel veel werk of heel duur om netjes te laten maken. Met deze oplossing kun je de oude units upgraden zonder direct nieuwe kasten te moeten laten maken.
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Ha lache zeg, dit scheelt weer werk!ds23man schreef:
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Voor alles is een passende oplossing - deze keer van Accuton zelf.
Ik heb ook ooit een keer een grote fontplaat laten maken voor die kleine Accuton tweeters:
Ik heb ook ooit een keer een grote fontplaat laten maken voor die kleine Accuton tweeters:
