Wijzigingen t.o.v. de vorige versterker:
- buizen toonregeling
- HS verhoogt van 370 naar 415V
- Toroidy ringkern-voedingstrafo met enkel 320V bij 300VA
- volwaardige UGT's met CFB
- keuze tussen Triode / Ultra Lineair d.m.v. een switch + relais
- indien mogelijk bij het printontwerp ook gebruik van KT88 voorzien, vergt 2x meer ruimte...
De schema's zijn in ontwerpfaze en daar gaan we voldoende tijd voor nemen.
Huidige toestand van ontwerpen:
De versterker Ik vermoed wel dat er onvoldoende versterkerking is om de eindtrap voluit te kunnen sturen. V1 (toonregeling) heeft nl. een "versterking" van -1dB, misschien moet tussen V1 en V2 nog een extra versterkingtrap komen in de vorm van: De voeding Ik had een offerte gevraagd bij Toroidy om de ringkerntrafo meteen te voorzien van een 48V/200mA en een 24V/200mA + nog een tweetal extra aftakkingen op de 320V-lijn tot 360V, maar dat zou een meerprijs betekenen van ca. €40. Voor maar €10 zet ik 2 printtrafo'tjes bij op de print en de vaste 320V moet volstaan!
De TDK-Lambda van 50W heeft ook eerder al zijn nut bewezen voor de gloei.
De 415V voeding (ontwerp van Anne en eerder al gebruikt in de CTA5.1 en EL84-amp) komt vertraagd op tgv condensator C6, na 20 sec. ca. 200V.
Het zou kunnen dat ik, zoals meestal wordt gedaan, de lagere voedingspanningen (voor V1 - V2 - ...) al aanmaak in de voeding zelf.
Ik weet echter nog niet zeker met welk stroomverbruik per buis ik moet rekening houden, om de serieweerstanden voor de respectievelijke voedingspanningen te berekenen.
Alle tips en raadgevingen zijn zeer welkom maar nog niet dringend ,eerst laten we Bert zijn "Bill' afwerken, dat heeft al veel nuttige info opgeleverd.