Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

Bericht door FR_Aad »

Ik ben ineens wel erg blij dat ik maar 1 systeempje heb. ;-)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

Bericht door Barry2001 »

:?: Dit is 1 systeem.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

Bericht door FR_Aad »

:-(
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

Bericht door Barry2001 »

Maar we gaan gestaag verder :D dit zal gaan werken. Firmware van de SB maar eens updaten, is íe nu aan het doen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

Bericht door OpaBert »

Barry2001 schreef:
Maar we gaan gestaag verder :D dit zal gaan werken. Firmware van de SB maar eens updaten, is íe nu aan het doen.
Nog steeds geen geluid Barry :?:
In het oude programma Volumio wat ik gebruikte zat ook een bug
Het koos altijd voor uitgang via de Jack aansluiting op de Raspberry
Als ik alles spanningsloos maakte of rebooten had ik ook geen audio uit en zat ik naar stilte te luisteren :think:
Moest steeds die automatische keuze ongedaan maken en de rca op de DAC kiezen en opslaan
Misschien helpt dit :wink:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

Bericht door democles »

Als ik je verhaal goed begrijp heb je alleen maar een server nodig met LMS er op met een werkende spotty plugin.

Nu heb je niet alleen de server,maar ook de speler op de PI staan.

Wil je dat een squeezebox gaat spelen via de PI als server dan zul je waarschijnlijk de speler op de PI moeten uitschakelen.

Dat heb ik ook eens gedaan,maar dan met LMS geinstalleerd op een server computertje met Max2play die via netwerkkabel een PI aanstuurt met Picoreplayer als speler er op. De PI player benaderde ik dan via WIFI dongle in de USB van de PI.

Hoefde toen niets te veranderen in Max2play alleen squeezelite uitschakelen.

Zie Foto,hier hangen 2 PI,s aan 1 max2play server via netwerkkabel.
Bijlagen
6.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

Bericht door Barry2001 »

Neem het mee Demo, zoiets zou het kunnen zijn. Als ik mysqueezebox.com als server gebruik (wat dus ook echt alleen een server is) heb ik wel geluid, zou dus kunnen. Blijf het vreemd vinden.
Kom er de komende dagen niet aan toe, misschien in het weekend, bedankt voor de tip.

@Bert: zou kunnen, maar ik kan tot nu toe de optie niet kiezen. Wordt vervolgd!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

Bericht door Henkjan »

Barry2001 schreef:
..... en een muzieksysteem kies, Picoreplayer, ...
je moet je SB als muzieksysteem kiezen, de Pi is de server, niet het muzieksysteem
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

Bericht door Barry2001 »

Klopt, doe ik al wel, het is maar een tekststring.
Gebruikersavatar
Tor-Amp
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:35

Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

Bericht door Tor-Amp »

Zo ziet het er bij mij uit bij de LMS (Je kunt het zelfs extern af laten spelen door op de afspeelknop te klikken):
SB-Radio(2).png
SB-Radio(2).png (19.02 KiB) 423 keer bekeken
En zo bij de SB Radio:
SB(3).png
SB(3).png (92 KiB) 423 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”