Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Moderator: Beheerdersteam
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Ik ben ineens wel erg blij dat ik maar 1 systeempje heb. 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Maar we gaan gestaag verder
dit zal gaan werken. Firmware van de SB maar eens updaten, is íe nu aan het doen.
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Nog steeds geen geluid BarryBarry2001 schreef:Maar we gaan gestaag verderdit zal gaan werken. Firmware van de SB maar eens updaten, is íe nu aan het doen.
In het oude programma Volumio wat ik gebruikte zat ook een bug
Het koos altijd voor uitgang via de Jack aansluiting op de Raspberry
Als ik alles spanningsloos maakte of rebooten had ik ook geen audio uit en zat ik naar stilte te luisteren
Moest steeds die automatische keuze ongedaan maken en de rca op de DAC kiezen en opslaan
Misschien helpt dit
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Als ik je verhaal goed begrijp heb je alleen maar een server nodig met LMS er op met een werkende spotty plugin.
Nu heb je niet alleen de server,maar ook de speler op de PI staan.
Wil je dat een squeezebox gaat spelen via de PI als server dan zul je waarschijnlijk de speler op de PI moeten uitschakelen.
Dat heb ik ook eens gedaan,maar dan met LMS geinstalleerd op een server computertje met Max2play die via netwerkkabel een PI aanstuurt met Picoreplayer als speler er op. De PI player benaderde ik dan via WIFI dongle in de USB van de PI.
Hoefde toen niets te veranderen in Max2play alleen squeezelite uitschakelen.
Zie Foto,hier hangen 2 PI,s aan 1 max2play server via netwerkkabel.
Nu heb je niet alleen de server,maar ook de speler op de PI staan.
Wil je dat een squeezebox gaat spelen via de PI als server dan zul je waarschijnlijk de speler op de PI moeten uitschakelen.
Dat heb ik ook eens gedaan,maar dan met LMS geinstalleerd op een server computertje met Max2play die via netwerkkabel een PI aanstuurt met Picoreplayer als speler er op. De PI player benaderde ik dan via WIFI dongle in de USB van de PI.
Hoefde toen niets te veranderen in Max2play alleen squeezelite uitschakelen.
Zie Foto,hier hangen 2 PI,s aan 1 max2play server via netwerkkabel.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Neem het mee Demo, zoiets zou het kunnen zijn. Als ik mysqueezebox.com als server gebruik (wat dus ook echt alleen een server is) heb ik wel geluid, zou dus kunnen. Blijf het vreemd vinden.
Kom er de komende dagen niet aan toe, misschien in het weekend, bedankt voor de tip.
@Bert: zou kunnen, maar ik kan tot nu toe de optie niet kiezen. Wordt vervolgd!
Kom er de komende dagen niet aan toe, misschien in het weekend, bedankt voor de tip.
@Bert: zou kunnen, maar ik kan tot nu toe de optie niet kiezen. Wordt vervolgd!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
je moet je SB als muzieksysteem kiezen, de Pi is de server, niet het muzieksysteemBarry2001 schreef:..... en een muzieksysteem kies, Picoreplayer, ...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Klopt, doe ik al wel, het is maar een tekststring.
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Zo ziet het er bij mij uit bij de LMS (Je kunt het zelfs extern af laten spelen door op de afspeelknop te klikken):
En zo bij de SB Radio:
