Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door Douwe84 »

Goedemorgen allen,

Een vriend van mij heeft een oude Kenwood SW-7, hiervan zijn de drivers overleden, de versterker werkt nog wel gewoon en levert max 70w op 6 Ohm volgens de specs.

Omdat hij de looks leuk vind wil hij hem houden en zoeken we een vervangende driver, er zitten origineel 2 6.5" woofers in, de inhoud is (zonder woofers er af te trekken) 19.1 liter. We kunnen een poort toevoegen aan de achterzijde zodat de voorkant ongewijzigd blijft. Tevens is de breedte binnen beperkt tot 18,5cm.

Nou had ik al even gekeken en vond ik de Tang Band W6-1139SI 6-1/2 interessant maar dat is al te duur want het mag uiteraard allemaal "niks" kosten.

Heeft iemand een suggestie voor een goedkope driver die in zo'n kastje een beetje laag kan produceren ?

Onderstaand een fototje van de sub:
sw7.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door Shadow »

Ff zoeken op marktplaats, heb je voor een paar tientjes een andere, als dat ook te duur is...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door ds23man »

Een poort toevoegen gaat niet werken als hij nu gesloten is, dan zit er een laagcorrectie in de elektronica.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door Douwe84 »

Shadow schreef:
Ff zoeken op marktplaats, heb je voor een paar tientjes een andere, als dat ook te duur is...
Het knutselen er aan is natuurlijk een groot deel van de fun :P
ds23man schreef:
Een poort toevoegen gaat niet werken als hij nu gesloten is, dan zit er een laagcorrectie in de elektronica.
Daar had ik dan weer niet aan gedacht :roll:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door beijert »

Twee auto luidsprekers in serie, ziet ze toch niet.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door Shadow »

Ja maar als 2 tangband basjes al te duur zijn...
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door beijert »

Ik bedoel ook meer de onderkant van de markt, desnoods van marktplaats inderdaad.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door Douwe84 »

We gaan er eens naar kijken, thx voor de moeite in ieder geval.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door richard »

pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door pompebled »

Goedkoop genoeg?
https://www.pollin.de/p/tieftoener-dyna ... -9a-640826
Of deze:
https://www.pollin.de/p/tieftoener-rock ... 166-640818
De 20 cm versie werkt uitstekend in mijn tubular sub.

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door Douwe84 »

pompebled schreef:
Goedkoop genoeg?
https://www.pollin.de/p/tieftoener-dyna ... -9a-640826
Of deze:
https://www.pollin.de/p/tieftoener-rock ... 166-640818
De 20 cm versie werkt uitstekend in mijn tubular sub.

Groeten, Jan.
Absoluut, reeds 2 stuks in bestelling.

Bedankt!
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door pompebled »

Nooby schreef:
Absoluut, reeds 2 stuks in bestelling.
Welke is het geworden?
De Dynavox (8 Ohm) of de Rockwood (dubbele 4 Ohm spreekspoel)?

De correcte impedantie is niet onbelangrijk i.c.m. met de bestaande versterker...

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door Douwe84 »

De Dynavox, correctie ivm de 6Ohm die Kenwood opgeeft voor de versterker ?
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door pompebled »

Niet correctie, maar correcte impedantie.

Als ik de foto's van het interieur zie, dan staan beide speakers parallel aangesloten; bij gebruik van twee 8 Ohm speakers 'ziet' de versterker een impedantie van 4 Ohm [(8x8)/8+8)].
Zolang je niet continue op vol volume speelt, zal de versterker het wel kunnen bolwerken, houdt in eerste instantie de temperatuur wel even in de gaten, met name de voeding moet (iets) harder werken.

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door Douwe84 »

Oh zo, te snel gelezen...

Ik zal het hem meegeven.

Gr,
Douwe
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer

Bericht door Douwe84 »

Hij heeft ze gisteren gemonteerd en is helemaal happy, dank voor de input :)
Plaats reactie