Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Reinout houdt nogal van een praatje bij het plaatje, alleen duurt het praatje 10 keer zolang als het plaatje! :mrgreen:
Ik weet niet of Roland het daar mee eens is, if bedoel je een ander?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
ds23man schreef:
Reinout houdt nogal van een praatje bij het plaatje, alleen duurt het praatje 10 keer zolang als het plaatje! :mrgreen:
Ik weet niet of Roland het daar mee eens is, if bedoel je een ander?
Volgens mij haal ik inderdaad twee mensen door elkaar..... :lol:
Gebruikersavatar
Raaf
Berichten: 44
Lid geworden op: di 29 aug 2017, 12:14
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door Raaf »

Dat wordt dus op tijd opstaan .....
Ik heb geen idee of dat een match is met mijn versterker die OOOB's maar dat horen we zaterdag wel .
Voor mezelf zou ik ook wel een vergelijk met Robert's EL84 versterker willen .
Ik zal in ieder geval ook nog een Sennheiser HD650 koptelefoon meenemen die klinkt echt fantastisch op de EL3N bak .

Tot Zaterdag !
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door mikekiwi »

Pjotr schreef:
mikekiwi schreef:

Die vergelijk staat nu op 14:30 in ruimte 8, Precision Audio Amp vs EL84 van RobertD. Jouw ZBA-amp is zeker welkom, mag ik die ook op andere tijden inzetten? (bijv. op de OOOB van Henkjan, die match is nu niet fijn met de AMP van Raaf, 8Ohm gewenst, speakers zijn 4 Ohm).
Ok, thnx. Zoals al gezegd andere ZBA-CA mogen ook :D Ben ook wel benieuwd naar andermans resultaten. Gaat de OOOB door dan? De ZBA-CA is maar 50W. Of dat nou matcht met de OOOB? Voor dat werk is ie niet echt bedoeld. We zien wel.
OOOB's zullen er zijn, Henkjan neemt eigen versterker mee en hoopt nog Dirac aan te kunnen slingeren. Daarvoor jouw versterker dus niet nodig.

Raaf schreef:
Dat wordt dus op tijd opstaan .....
Ik heb geen idee of dat een match is met mijn versterker die OOOB's maar dat horen we zaterdag wel .
Voor mezelf zou ik ook wel een vergelijk met Robert's EL84 versterker willen .
Ik zal in ieder geval ook nog een Sennheiser HD650 koptelefoon meenemen die klinkt echt fantastisch op de EL3N bak .

Tot Zaterdag !
Dat is geen match met de OOOB's, dat is me al door anderen ingefluisterd. Ik heb je nu met je versterker op de middag ingezet in het vergelijk met Robert's EL84. Misschien is het een idee om je set met koptelefoon dan nog een keer apart in ruimte 10 neer te zetten (buiten het programma om, als het jou uitkomt), daar ben je niemand tot last (en ik ben zelf wel nieuwsgierig eigenlijk :-" ).

Check zeker vrijdagavond nog even dit topic, dan komt het definitieve programma online, zal eind deze avond nog een upgedate versie plaatsen met de aanpassingen tot nu toe.
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door Rubble »

Potverdorie. Haal mij maar van de bezoekerslijst af. Het gaat helaas toch niet lukken zaterdag. Wellicht een volgende keer. Veel plezier iedereen!
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door mikekiwi »

Rubble schreef:
Potverdorie. Haal mij maar van de bezoekerslijst af. Het gaat helaas toch niet lukken zaterdag. Wellicht een volgende keer. Veel plezier iedereen!
Jammer, dank voor je berichtje!
Bert61 schreef:
Ik krijg Mn Billy Jean niet af voor zaterdag :-s
Ook dat is jammer, zal Billy uit het schema halen...
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door erik1977 »

Ik zie dat Le Monstre maar 8W levert, dat lijkt me wat te weinig voor de Illumina's. Met 87dB niet slecht maar ook niet echt een heel hoog rendement.
De impedantie is overigens 4 ohm.
Laatst gewijzigd door erik1977 op wo 15 nov 2017, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door mikekiwi »

erik1977 schreef:
Ik zie dat Le Monstre maar 8W levert, dat lijkt me wat te weinig voor de Illumina's. Met 87dB niet slecht maar ook niet echt een heel hoog rendement.
Ik snap het, probleem is echter dat er veel buizenversterkers zijn en weinig hoogrendementsspeakers
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door erik1977 »

Ok we zien het zaterdag wel, er is daarna eventueel ook nog ruimte om wat andere combi's te proberen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door hannesie »

mikekiwi schreef:
erik1977 schreef:
Ik zie dat Le Monstre maar 8W levert, dat lijkt me wat te weinig voor de Illumina's. Met 87dB niet slecht maar ook niet echt een heel hoog rendement.
Ik snap het, probleem is echter dat er veel buizenversterkers zijn en weinig hoogrendementsspeakers
Knipsel.JPG
Ik heb hier nog een Hypex 180 setje half/bijna afgebouwd staan, kan eens zien of het werkt, verloop van Speakon naar standaard heb ik ook wel, en verloop van RCA naar XLR ook.

Istawah?
Volume moet dan bij de bron/speler (Squeezebox?) geregeld worden.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door toetertje »

erik1977 schreef:
Ik zie dat Le Monstre maar 8W levert, dat lijkt me wat te weinig voor de Illumina's. Met 87dB niet slecht maar ook niet echt een heel hoog rendement.
De impedantie is overigens 4 ohm.
Vergis je niet in 8 Watt.

We kunnen eventueel ook even de halffabrikaat eraan hangen, kun je vast een beetje proeven. :mrgreen:
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door mikekiwi »

Denk dat we er ook wel uit gaan komen ter plaatse. En idd, we gaan er zeker wel een heel eind mee komen!

@Hannesie: dank voor je aanbod, maar denk dat we al wel wat mogelijke alternatieven in huis hebben mocht het nodig zijn.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door mikekiwi »

Programma is licht aangepast op basis van de gedane suggesties en voortschrijdend inzicht, zie bijlage. Opmerkingen, verbetersuggesties, etc. blijven welkom.

Het schema is opgezet om te zorgen dat alle baksels, brouwsels, creaties aan bod komen. Geef elkaar dan ook die ruimte, maar zorg ook dat je klaarstaat om je spulletjes te laten horen als dat volgens het schema de bedoeling is. In praktijk zal er altijd wel ergens moeten worden geïmproviseerd, maar daar komen we altijd wel uit.

Zoals al eerder gezegd: vrijdagavond niet al te laat op de avond volgt de definitieve versie van het programma
Bijlagen
2017_Programma_v2.pdf
(42.62 KiB) 55 keer gedownload
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door Henkjan »

OOOB's komen zeker mee hoor. zijn redelijk hoog rendement (tweeter is onverzwakt) en 4ohm. zou niet weten waarom de CA amp niet zou matchen met deze?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
OOOB's komen zeker mee hoor. zijn redelijk hoog rendement (tweeter is onverzwakt) en 4ohm. zou niet weten waarom de CA amp niet zou matchen met deze?
We zien wel. Maar dit is toch een afgestemd systeem met DSP waar alles aan alles hangt? Neem aan dat je daar je eigen versterking al voor hebt. Hoe kun je het anders goed krijgen?
Renej
Berichten: 49
Lid geworden op: di 06 jan 2009, 10:25
Locatie: Amsterdam

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door Renej »

erik1977 schreef:
Ik zie dat Le Monstre maar 8W levert, dat lijkt me wat te weinig voor de Illumina's. Met 87dB niet slecht maar ook niet echt een heel hoog rendement.
De impedantie is overigens 4 ohm.

Vergis je niet in 8 Watt.
Een rendement van 87dB is weliswaar niet optimaal voor de Monstre , maar met 8W komen we inderdaad al een heel eind. Hebben je speakers een vlak impedantieverloop? want dat vindt de Le Monstre wel prettig.

@Eric,GerardJ, Ik neem iig volume potmeter mee en interlinks (zijn wel kort) en een compilatie-CD van diverse muzieksoorten, voor geval dat. Wie neemt de LS-kabels mee?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Henkjan schreef:
OOOB's komen zeker mee hoor. zijn redelijk hoog rendement (tweeter is onverzwakt) en 4ohm. zou niet weten waarom de CA amp niet zou matchen met deze?
We zien wel. Maar dit is toch een afgestemd systeem met DSP waar alles aan alles hangt? Neem aan dat je daar je eigen versterking al voor hebt. Hoe kun je het anders goed krijgen?
Het is passief gefilterd, met voor nu nog de dsp voor een enkele correctie. Gewoon een enkele stereo versterker volstaat dus
Gebruikersavatar
Tor-Amp
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:35

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door Tor-Amp »

Had nog geen reactie gehad op pagina vier, maar ik kan een zelfbouw 2 x 40Watt FET versterker meenemen (afgeleide van de MJR7). Ik rijd met FredM mee, denk dat het tegen elven zal worden voor we aankomen. Kan indien dat niet uitkomt natuurlijk aan hem vragen of we ook eerder kunnen vertrekken.......
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door satefan »

Timing etc voor mij prima. Zal zorgen dat ik er rond 09:00 / 09:15 ben ongeveer.
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door molekuul »

Ik ga er dit jaar ook bij zijn.
ik neem vooralsnog niks mee. of er moet nog wat nodig zijn.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door mikekiwi »

Tor-Amp schreef:
Had nog geen reactie gehad op pagina vier, maar ik kan een zelfbouw 2 x 40Watt FET versterker meenemen (afgeleide van de MJR7). Ik rijd met FredM mee, denk dat het tegen elven zal worden voor we aankomen. Kan indien dat niet uitkomt natuurlijk aan hem vragen of we ook eerder kunnen vertrekken.......
Hee...gemist, sorry! Als je hem wilt meenemen, graag. Zal hem niet gaan inplannen, maar het zou kunnen zijn dat hij ergens van pas komt. Wat mij betreft hoef je er niet extra vroeg voor te komen.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door mikekiwi »

molekuul schreef:
Ik ga er dit jaar ook bij zijn.
ik neem vooralsnog niks mee. of er moet nog wat nodig zijn.
Genoteerd, Je staat er bij
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door erik1977 »

Renej schreef:
erik1977 schreef:
Ik zie dat Le Monstre maar 8W levert, dat lijkt me wat te weinig voor de Illumina's. Met 87dB niet slecht maar ook niet echt een heel hoog rendement.
De impedantie is overigens 4 ohm.

Vergis je niet in 8 Watt.
Een rendement van 87dB is weliswaar niet optimaal voor de Monstre , maar met 8W komen we inderdaad al een heel eind. Hebben je speakers een vlak impedantieverloop? want dat vindt de Le Monstre wel prettig.

@Eric,GerardJ, Ik neem iig volume potmeter mee en interlinks (zijn wel kort) en een compilatie-CD van diverse muzieksoorten, voor geval dat. Wie neemt de LS-kabels mee?
@Renej, zie grafiekje
Bijlagen
Illimumina-66_IMP.jpg
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door molekuul »

Ik kan mijn zelfbouw quad 405 Met pasieve pre wel meenemen voor wat power.
Neem ik ook wel een koptelefoonversterker mee met een AKG 340 mee, deze versterker heeft wel een wat krakende potmeter inmiddels....
Renej
Berichten: 49
Lid geworden op: di 06 jan 2009, 10:25
Locatie: Amsterdam

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door Renej »

@Erik1977, Als je de bult bij 1 a 2 KHz en de resonatiepieken buiten beschouwing houdt dan blijft de impedantie tussen 4 en 8 ohm en is toch behoorlijk gelijkmatig. Wat die bult en de 4 ohm rondom de 150Hz gaat doen voor het geluid is even afwachten.

Ik zag in je thread dat de Illumina's worden aangestuurd door een KT88 versterker. Nu de Billy Jean is uitgevallen, is het een idee om die mee te nemen? Ik ben daar namelijk wel benieuwd naar.
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”