Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
mikekiwi schreef:
pappaleo schreef:

@ds23man: kun je iets specifieker zijn over wat je zou willen demo-en/bakken?
Dat je met relatief simpele middelen op een makkelijke en snelle manier smd printen kan bestukken.
Dat heb ik niet gevraagd. :think: :think:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28475
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017

Bericht door ds23man »

pappaleo schreef:
ds23man schreef:
mikekiwi schreef:
Dat je met relatief simpele middelen op een makkelijke en snelle manier smd printen kan bestukken.
Dat heb ik niet gevraagd. :think: :think:
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
ds23man schreef:
mikekiwi schreef:
Dat je met relatief simpele middelen op een makkelijke en snelle manier smd printen kan bestukken.
Dat heb ik niet gevraagd. :think: :think:
Klopt. Wees maar niet bang. Jouw CD speler frot ie toch niet in dat bakoventje. Kun je rustig meenemen.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017

Bericht door mikekiwi »

In bijlage de eerste concept-versie van het programma. Er zijn nog wat lege gaten en het is wat lastig om de combi luidsprekers + buizenversterkers te maken (rendement icm ruimte). Graag een zeer kritische blik op samenstellingen, timings (of je er wel bent op het genoemde tijdslot voor jouw apparatuur).
Voorstellen voor andere combinaties zijn zeker welkom, ook mogelijkheden om de nu nog lege gaten op te vullen zie ik graag tegemoet
Bijlagen
2017_Programma_v2.pdf
(42.62 KiB) 56 keer gedownload
Laatst gewijzigd door mikekiwi op wo 15 nov 2017, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door toetertje »

Bij mij zit de bron in de versterker gebouwd. Is een alles in 1 zeg maar.
( raspberry pi met audiophonics es sabre 9023 dac).
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door hannesie »

En de bestanden op een stickje?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door Pjotr »

Ruimte 10, de babbel- en demoruimte, is dat die aan het einde van de gang of die aan het begin, bij de trap?
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door mikekiwi »

Pjotr schreef:
Ruimte 10, de babbel- en demoruimte, is dat die aan het einde van de gang of die aan het begin, bij de trap?
Aan het einde van de gang
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door Pjotr »

mikekiwi schreef:
Pjotr schreef:
Ruimte 10, de babbel- en demoruimte, is dat die aan het einde van de gang of die aan het begin, bij de trap?
Aan het einde van de gang
:goedzo: Top, want dat akoestisch de meest slechte met een vervelende resonantie in het laag.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door toetertje »

hannesie schreef:
En de bestanden op een stickje?
Ja, dat klopt. En bediening via smartphone.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door mikekiwi »

Pjotr schreef:
mikekiwi schreef:
Pjotr schreef:
Ruimte 10, de babbel- en demoruimte, is dat die aan het einde van de gang of die aan het begin, bij de trap?
Aan het einde van de gang
:goedzo: Top, want dat akoestisch de meest slechte met een vervelende resonantie in het laag.
Yep, daarom ook zo gedaan...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door Pjotr »

Er was ook nog een vraag voor een luistervergelijk buizen vs solid state. Zal i.i.g. mijn ZBA amp ook nog mee nemen. Al vind ik het zelf leuker de maaksels van anderen te bewonderen.

P.s. Zet het programma ook even als bijlage in post #1. Is het straks ook nog makkelijk terug te vinden :mrgreen:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door toetertje »

Pjotr schreef:
Zal i.i.g. mijn ZBA amp ook nog mee nemen.
Accepteer je ook bitcoins? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door Pjotr »

toetertje schreef:
Pjotr schreef:
Zal i.i.g. mijn ZBA amp ook nog mee nemen.
Accepteer je ook bitcoins? :mrgreen:
Misschien doet ds23man het voor een Mora ovenloempia?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28475
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door ds23man »

Daar heb ik nog geen bakprofiel voor. :mrgreen:

Net even een paar van deze setjes besteld:

https://www.bitsandparts.eu/Starterkits ... erimenteer­dozen/Soldeeroefenset-SMD/p123534
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Daar heb ik nog geen bakprofiel voor. :mrgreen:

Net even een paar van deze setjes besteld:

https://www.bitsandparts.eu/Starterkits ... erimenteer­dozen/Soldeeroefenset-SMD/p123534
Deze lukt beter.

https://www.bitsandparts.eu/Starterkits ... MD/p123534
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door mikekiwi »

Pjotr schreef:
Er was ook nog een vraag voor een luistervergelijk buizen vs solid state. Zal i.i.g. mijn ZBA amp ook nog mee nemen. Al vind ik het zelf leuker de maaksels van anderen te bewonderen.

P.s. Zet het programma ook even als bijlage in post #1. Is het straks ook nog makkelijk terug te vinden :mrgreen:
Die vergelijk staat nu op 14:30 in ruimte 8, Precision Audio Amp vs EL84 van RobertD. Jouw ZBA-amp is zeker welkom, mag ik die ook op andere tijden inzetten? (bijv. op de OOOB van Henkjan, die match is nu niet fijn met de AMP van Raaf, 8Ohm gewenst, speakers zijn 4 Ohm).
Zal zo het programma ook in de startpost even toevoegen
toetertje schreef:
Bij mij zit de bron in de versterker gebouwd. Is een alles in 1 zeg maar.
( raspberry pi met audiophonics es sabre 9023 dac).
Thanks, toegevoegd!

Vraagje: de Little One's zijn toch actief? En dus terecht geen versterker ingevuld?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28475
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door ds23man »

Die zijn inderdaad actief.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door OpaBert »

Ik krijg Mn Billy Jean niet af voor zaterdag :-s
Volgend jaar dan alle twee de monoblokken mee nemen ?
Dan ook een afspraak maken met iemand dat hij op een paar boxen kan spelen
Ik kan hier niet :rock: :rock: :rock: 20 Watt in triode of UL 50 Watt draaien
Ook niet nodig in een kamertje van 2,8 bij 3,5 meter , ben wel doof maar ook niet Zo doof :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door hannesie »

Daarom is er toch een volume knop uitgevonden?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door OpaBert »

hannesie schreef:
Daarom is er toch een volume knop uitgevonden?
Daarmee wordt die kamer echt niet groter :lol:
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017

Bericht door RNacoustics »

mikekiwi schreef:
In bijlage de eerste concept-versie van het programma. Er zijn nog wat lege gaten en het is wat lastig om de combi luidsprekers + buizenversterkers te maken (rendement icm ruimte). Graag een zeer kritische blik op samenstellingen, timings (of je er wel bent op het genoemde tijdslot voor jouw apparatuur).
Voorstellen voor andere combinaties zijn zeker welkom, ook mogelijkheden om de nu nog lege gaten op te vullen zie ik graag tegemoet
Tijdstip prima, maar wel kort 3 kwartier :roll: en een kwartiertje tijd om op te bouwen, dat red ik niet :!:
Kan je niet een demo naar later in de middag plannen, zodat s'morgens meer ruimte is?
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017

Bericht door mikekiwi »

RNacoustics schreef:
mikekiwi schreef:
In bijlage de eerste concept-versie van het programma. Er zijn nog wat lege gaten en het is wat lastig om de combi luidsprekers + buizenversterkers te maken (rendement icm ruimte). Graag een zeer kritische blik op samenstellingen, timings (of je er wel bent op het genoemde tijdslot voor jouw apparatuur).
Voorstellen voor andere combinaties zijn zeker welkom, ook mogelijkheden om de nu nog lege gaten op te vullen zie ik graag tegemoet
Tijdstip prima, maar wel kort 3 kwartier :roll: en een kwartiertje tijd om op te bouwen, dat red ik niet :!:
Kan je niet een demo naar later in de middag plannen, zodat s'morgens meer ruimte is?
Tja, er zijn nog meer mensen die wat willen laten beluisteren en als ik voor iedereen 1,5 uur ga reserveren dan zitten we er zondag nog...Wat mij betreft is iedereen gelijk en ruim ik voor iedereen ook min of meer gelijke tijd in. Heb per ongeluk al 1 set een kwartier extra gegeven, ga ik ook rechttrekken.

Ik kan wel wat ruilen qua sets, maar dan kom je om 15:00 in het programma te staan en heb ik daarna niets meer ingepland en kun je net zo lang spelen tot er niemand meer is... (op dit moment tenminste, als er ander lid met nog wat apparatuur komt dan moet ik toch ook daarvoor wat regelen). Is dat een optie?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28475
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door ds23man »

Reinout houdt nogal van een praatje bij het plaatje, alleen duurt het praatje 10 keer zolang als het plaatje! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9

Bericht door Pjotr »

mikekiwi schreef:

Die vergelijk staat nu op 14:30 in ruimte 8, Precision Audio Amp vs EL84 van RobertD. Jouw ZBA-amp is zeker welkom, mag ik die ook op andere tijden inzetten? (bijv. op de OOOB van Henkjan, die match is nu niet fijn met de AMP van Raaf, 8Ohm gewenst, speakers zijn 4 Ohm).
Ok, thnx. Zoals al gezegd andere ZBA-CA mogen ook :D Ben ook wel benieuwd naar andermans resultaten. Gaat de OOOB door dan? De ZBA-CA is maar 50W. Of dat nou matcht met de OOOB? Voor dat werk is ie niet echt bedoeld. We zien wel.
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 15 nov 2017, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”