Paul Carmody's classix II
Moderator: Beheerdersteam
Re: Paul Carmody's classix II
Zag ik op een Amerikaans forum voorbij komen, donders handig leek me.Archie schreef:Mooie zelfbouwhoekklemspanbandgeleiders!
Morgen deze aanslingeren.
Re: Paul Carmody's classix II
Ik wil de speakers gaan spuiten, heeft iemand tips mbt welke grondlak en spuitbussen goed zijn of kan ik met de Action spuitbussen ook prima resultaten krijgen ?
Re: Paul Carmody's classix II
Ik heb met de action bussen de zelfde (best wel mooie) resultaten gekregen als met motip, dupli color. Op een auto welteverstaan..
Echte hoogglans is mij nog niet gelukt, dat wordt voor mij
DD lak of iets dergelijks wanneer ik (ooit) wat ga bouwen
Echte hoogglans is mij nog niet gelukt, dat wordt voor mij
DD lak of iets dergelijks wanneer ik (ooit) wat ga bouwen
Re: Paul Carmody's classix II
Ik vindt de motip putty spuitplamuur wel beter als standaard grondverf, het oppervlak wordt veel harder. Qua kleur kun je goed bij de action terecht. Hoogglans maken is een vak apart dat heel lang duurt, zoek maar eens op in het zoeken venstertje.
Re: Paul Carmody's classix II
Action is goed te doen maar je moet wel eerst goed gronden, gronden, gronden, gronden en ook niet vergeten om te gronden. De ondergrond mag niet zuigen want dan gaat het extreem veel spuitbussen kosten! (maar dat zal voor elke spuitlak gelden)
Re: Paul Carmody's classix II
De MDF vs Spuit/verf problemen ken ik inderdaad.
Echte hoogglans ga ik ook niet voor maar wil wel een egaal resultaat
Dank voor de feedback, t weekend ff inslaan en als beide speakers hun uren gemaakt hebben ga ik aan de gang.
Echte hoogglans ga ik ook niet voor maar wil wel een egaal resultaat
Dank voor de feedback, t weekend ff inslaan en als beide speakers hun uren gemaakt hebben ga ik aan de gang.
Re: Paul Carmody's classix II
De kopse kanten eerst verven met een 50-50 mengsel van grondverf en witte houtlijm niet vergeten. Veel succes.
Re: Paul Carmody's classix II
Welke kopse kanten?John P schreef:De kopse kanten eerst verven met een 50-50 mengsel van grondverf en witte houtlijm niet vergeten. Veel succes.
Re: Paul Carmody's classix II
Ik zal nog even mijn gedachtekronkel toelichten bij de materiaalkeuze:
De zij-, boven-, en achterkanten heb ik gemaakt van mdf met lakdraagfolie, hoef je niet veel aan te doen qua primer.
De voor- en onderkanten en de poort zijn van zwart mdf. Met name omdat dat een hele harde soort is en de woofer vrij diep ingefreesd moest worden. Er staat dus nog maar beperkt 'schroefvlees'. Als je de voorkant voorzichtig grondeert met een rollertje, blijven de speakersparingen mooi zwart.
Wat ik je wel kan adviseren, is om mdf bij voorkeur niet met watergedragen grondverf te behandelen. Dan gaan de vezels opzwellen (bij dat zwarte mdf is dat toevallig dan weer veeeel minder dan bij standaard mdf).
De zij-, boven-, en achterkanten heb ik gemaakt van mdf met lakdraagfolie, hoef je niet veel aan te doen qua primer.
De voor- en onderkanten en de poort zijn van zwart mdf. Met name omdat dat een hele harde soort is en de woofer vrij diep ingefreesd moest worden. Er staat dus nog maar beperkt 'schroefvlees'. Als je de voorkant voorzichtig grondeert met een rollertje, blijven de speakersparingen mooi zwart.
Wat ik je wel kan adviseren, is om mdf bij voorkeur niet met watergedragen grondverf te behandelen. Dan gaan de vezels opzwellen (bij dat zwarte mdf is dat toevallig dan weer veeeel minder dan bij standaard mdf).
Re: Paul Carmody's classix II
Arno schreef:Welke kopse kanten?John P schreef:De kopse kanten eerst verven met een 50-50 mengsel van grondverf en witte houtlijm niet vergeten. Veel succes.
Re: Paul Carmody's classix II
Zaag hem maar eens doormidden, dan zie je ze zitten. Jij als vakman bent toch wel bekend met oudhollandsch verholen kopskantigheid?Arno schreef:Welke kopse kanten?John P schreef:De kopse kanten eerst verven met een 50-50 mengsel van grondverf en witte houtlijm niet vergeten. Veel succes.
Re: Paul Carmody's classix II
Thx voor je gedachtenkronkelArno schreef:Ik zal nog even mijn gedachtekronkel toelichten bij de materiaalkeuze:
De zij-, boven-, en achterkanten heb ik gemaakt van mdf met lakdraagfolie, hoef je niet veel aan te doen qua primer.
De voor- en onderkanten en de poort zijn van zwart mdf. Met name omdat dat een hele harde soort is en de woofer vrij diep ingefreesd moest worden. Er staat dus nog maar beperkt 'schroefvlees'. Als je de voorkant voorzichtig grondeert met een rollertje, blijven de speakersparingen mooi zwart.
Wat ik je wel kan adviseren, is om mdf bij voorkeur niet met watergedragen grondverf te behandelen. Dan gaan de vezels opzwellen (bij dat zwarte mdf is dat toevallig dan weer veeeel minder dan bij standaard mdf).
Eigenlijk lees ik dat ik beter kan rollen ipv spuiten ? ivm het zwart houden van de sparingen...
Re: Paul Carmody's classix II
De gronverf rollen is lekker dik, oneffenheden schuur je later wel weg.
Ik zou de finish zeker spuiten.
Ik zou de finish zeker spuiten.
Re: Paul Carmody's classix II
Good point.beijert schreef:De gronverf rollen is lekker dik, oneffenheden schuur je later wel weg.
Ik zou de finish zeker spuiten.
2e zit in de klemmen, donderdag dicht klussen
Re: Paul Carmody's classix II
Ze staan te spelen, ik heb er 30gr action kussenvulling bij gedaan. De poort hierbij ruim vrij gehouden, het laag is wat rustiger geworden lijkt het.
Al met al klinkt het heel compleet
Al met al klinkt het heel compleet
