Paul Carmody's classix II

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Douwe84 »

Dat is een.
klemmen.jpg
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Archie »

Mooie zelfbouwhoekklemspanbandgeleiders!
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Douwe84 »

Archie schreef:
Mooie zelfbouwhoekklemspanbandgeleiders!
Zag ik op een Amerikaans forum voorbij komen, donders handig leek me.

Morgen deze aanslingeren.
klemmen 2.jpg
klemmen 3.jpg
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Archie »

You let there no grass over growing :rock:
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Douwe84 »

Hij staat al te spelen :hide:
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Archie »

Joepieieieie....!!
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Douwe84 »

Ik wil de speakers gaan spuiten, heeft iemand tips mbt welke grondlak en spuitbussen goed zijn of kan ik met de Action spuitbussen ook prima resultaten krijgen ?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door beijert »

Ik heb met de action bussen de zelfde (best wel mooie) resultaten gekregen als met motip, dupli color. Op een auto welteverstaan..

Echte hoogglans is mij nog niet gelukt, dat wordt voor mij
DD lak of iets dergelijks wanneer ik (ooit) wat ga bouwen
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door John P »

Ik vindt de motip putty spuitplamuur wel beter als standaard grondverf, het oppervlak wordt veel harder. Qua kleur kun je goed bij de action terecht. Hoogglans maken is een vak apart dat heel lang duurt, zoek maar eens op in het zoeken venstertje.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door SARK »

Action is goed te doen maar je moet wel eerst goed gronden, gronden, gronden, gronden en ook niet vergeten om te gronden. De ondergrond mag niet zuigen want dan gaat het extreem veel spuitbussen kosten! (maar dat zal voor elke spuitlak gelden)
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Douwe84 »

De MDF vs Spuit/verf problemen ken ik inderdaad.

Echte hoogglans ga ik ook niet voor maar wil wel een egaal resultaat :)

Dank voor de feedback, t weekend ff inslaan en als beide speakers hun uren gemaakt hebben ga ik aan de gang.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door John P »

De kopse kanten eerst verven met een 50-50 mengsel van grondverf en witte houtlijm niet vergeten. Veel succes.
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Archie »

Heeft iemand al verteld dat het valt of staat met gronden?
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Douwe84 »

Gronden ? :think:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Arno »

John P schreef:
De kopse kanten eerst verven met een 50-50 mengsel van grondverf en witte houtlijm niet vergeten. Veel succes.
Welke kopse kanten? :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door ray5150 »

:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Arno »

Ik zal nog even mijn gedachtekronkel toelichten bij de materiaalkeuze:

De zij-, boven-, en achterkanten heb ik gemaakt van mdf met lakdraagfolie, hoef je niet veel aan te doen qua primer.

De voor- en onderkanten en de poort zijn van zwart mdf. Met name omdat dat een hele harde soort is en de woofer vrij diep ingefreesd moest worden. Er staat dus nog maar beperkt 'schroefvlees'. Als je de voorkant voorzichtig grondeert met een rollertje, blijven de speakersparingen mooi zwart.

Wat ik je wel kan adviseren, is om mdf bij voorkeur niet met watergedragen grondverf te behandelen. Dan gaan de vezels opzwellen (bij dat zwarte mdf is dat toevallig dan weer veeeel minder dan bij standaard mdf).
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Archie »

Arno schreef:
Welke kopse kanten? :mrgreen:
+1 :yeah:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door dre »

Arno schreef:
John P schreef:
De kopse kanten eerst verven met een 50-50 mengsel van grondverf en witte houtlijm niet vergeten. Veel succes.
Welke kopse kanten? :mrgreen:
8)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door pappaleo »

Arno schreef:
Welke kopse kanten? :mrgreen:
Die van de speakeropeningen :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door John P »

Arno schreef:
John P schreef:
De kopse kanten eerst verven met een 50-50 mengsel van grondverf en witte houtlijm niet vergeten. Veel succes.
Welke kopse kanten? :mrgreen:
Zaag hem maar eens doormidden, dan zie je ze zitten. Jij als vakman bent toch wel bekend met oudhollandsch verholen kopskantigheid? :proost:
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Douwe84 »

Arno schreef:
Ik zal nog even mijn gedachtekronkel toelichten bij de materiaalkeuze:

De zij-, boven-, en achterkanten heb ik gemaakt van mdf met lakdraagfolie, hoef je niet veel aan te doen qua primer.

De voor- en onderkanten en de poort zijn van zwart mdf. Met name omdat dat een hele harde soort is en de woofer vrij diep ingefreesd moest worden. Er staat dus nog maar beperkt 'schroefvlees'. Als je de voorkant voorzichtig grondeert met een rollertje, blijven de speakersparingen mooi zwart.

Wat ik je wel kan adviseren, is om mdf bij voorkeur niet met watergedragen grondverf te behandelen. Dan gaan de vezels opzwellen (bij dat zwarte mdf is dat toevallig dan weer veeeel minder dan bij standaard mdf).
Thx voor je gedachtenkronkel :lol:

Eigenlijk lees ik dat ik beter kan rollen ipv spuiten ? ivm het zwart houden van de sparingen...
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door beijert »

De gronverf rollen is lekker dik, oneffenheden schuur je later wel weg.

Ik zou de finish zeker spuiten.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Douwe84 »

beijert schreef:
De gronverf rollen is lekker dik, oneffenheden schuur je later wel weg.

Ik zou de finish zeker spuiten.
Good point.

2e zit in de klemmen, donderdag dicht klussen O:)
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Paul Carmody's classix II

Bericht door Douwe84 »

Ze staan te spelen, ik heb er 30gr action kussenvulling bij gedaan. De poort hierbij ruim vrij gehouden, het laag is wat rustiger geworden lijkt het.

Al met al klinkt het heel compleet :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”