Nee hoor, de die-hard scepticus zal volhouden dat hij geen verschil hoort, ook al hoort hij dat wel.Henkjan schreef:waren dat blinde tests?Leobus schreef:Ik persoonlijk heb de werking op 7 verschillende sets ervaren. En van die 7 eigenaren waren er 6 die de werking als positief waardeerden. Één hoorde niets. Helaas, geen hypothese.markbakk schreef:Touché!
Welke set heb je dan gebruikt?
Toch nog geen enkele hypothese...
Groet,
Leobus
als je een scepticus wil overtuigen dat het geen perceptie/placebo effect is, is dat wel een vrij harde voorwaarde.
Coillon rings o.i.d
Moderator: Beheerdersteam
Re: Coillon rings o.i.d
Re: Coillon rings o.i.d
Ik durf best een test aan. En waarschijnlijk hoor ik ook verschil. Maar ik geloof er gewoon niet in.Leobus schreef:En daar zitten ook sceptici onder, maar die durven tenminste een test aan.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Coillon rings o.i.d
Ik heb vroeger diverse testen met psychoakoestische tweaks meegemaakt. In groepsverband. En met genoeg bier. 
We hoorden allemaal hetzelfde verschil. Bizar. Alleen thuis was het niet te reproduceren.
Ik geloof echt dat het een kwestie van suggestie is.
We hoorden allemaal hetzelfde verschil. Bizar. Alleen thuis was het niet te reproduceren.
Ik geloof echt dat het een kwestie van suggestie is.
Re: Coillon rings o.i.d
Ja, Da's logisch.pappaleo schreef:Je ziet veel meer details.ray5150 schreef:Mag ik dan vragen hoe die werking zich uit ?
Maar ik bedoelde dus de werking ten opzichte van het geluid van de set.
Ik heb in mijn woonkamer in totaal 18 lichtpunten. (nee, die branden niet allemaal tegelijk.)
Dat varieert tussen 25 watt kooldraad tot een 300 Watt halogeen buis. maar ik nooit enig verschil kunnen ontdekken in de klank als er bepaalde lampen aan of uit waren.
Re: Coillon rings o.i.d
Voor wat ik begrijp moet een audiolamp op een speciale manier "gepotentiëerd" worden door de maker, anders werkt het niet. Overigens lijkt mij Ray zijn muzieksmaak niet te disharmoniëren met bouwlampen. Dus kwaad kan het ook niet.
Maar goed dit is Leon zijn draadje en gaat het over het heilzaam effect van Koilon ringen. Audiotegels, audiokurk, audiosnot en audiolampen hebben een duidelijke bron van herkomst. Maar wie heeft nou die Koilon in de ring gegooid?
Maar goed dit is Leon zijn draadje en gaat het over het heilzaam effect van Koilon ringen. Audiotegels, audiokurk, audiosnot en audiolampen hebben een duidelijke bron van herkomst. Maar wie heeft nou die Koilon in de ring gegooid?
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 28 okt 2017, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Coillon rings o.i.d
ds23man schreef:Wie heeft er nou een bouwlamp in zijn woonkamer hangen?![]()
![]()
Zo'n machtige up-light uit de jaren 90? Met zoemende dimmers..
Re: Coillon rings o.i.d
Daar hoor je de mensen nooit meer over.Maar wie heeft nou die Koilon in de ring gegooid?
Maar van alle kabels die ik ook heb benut/gebruikt, kon ik nog wel wat anders mee, en er ligt nog wel aardig wat zilver met teflon isolatie kabel en dan in militaire spec's uitvoering.
Re: Coillon rings o.i.d
Inderdaad, je hebt het bij het juiste eind. dat gezoem valt trouwens wel mee. de harddisk van de computer die ernaast staat maakt meer herrie.beijert schreef:ds23man schreef:Wie heeft er nou een bouwlamp in zijn woonkamer hangen?![]()
![]()
Zo'n machtige up-light uit de jaren 90? Met zoemende dimmers..
(overigens hangt er wel een 500 Watt bouwlamp aan de achtergevel om 's avonds te de tuin mee te verlichten als dat nodig is.)
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Coillon rings o.i.d
Val hier zowat van m’n stoel van het lachen, sommige mensen kun je echt alles wijsmaken, hier helpt maar een ding en da’s een dubbelblinde ABX test.
Re: Coillon rings o.i.d
Of je geniet gewoon van de meerwaarde die zo’n tweak kan bieden, en kom daarmee op een hoger niveau in het audio nirvana. Laat alle skeptici lekker links liggen zou ik zeggen, tweak en gij zult beloond worden! Geef u over aan de kring der koningen: van der Heide, van der Hul, Roland Kemp, Jack Bybee, Berret, Gehakt, van Wermeskerken!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Coillon rings o.i.d
Walt heeft gelijk! Weg met alle elektronica en techniek! Geen versterkers meer, geen DAC's meer, geen luidsprekers. Niets van dit alles.Walt schreef:Of je geniet gewoon van de meerwaarde die zo’n tweak kan bieden, en komt daarmee op een hoger niveau in het audio nirvana. Laat alle skeptici lekker links liggen zou ik zeggen, tweak en gij zult beloond worden! Geef u over aan de kring der koningen: van der Heide, van der Hul, Roland Kemp, Jack Bybee, Berret, Gehakt, van Wermeskerken!
Groetjes Walter
Het is zoals Goethe al zei : "in der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
Slechts alleen gebruik makend van de elementen kurk, olie, snot, bybees en andere ordeningskanalen kunnen de hoogste resultaten bereikt worden!
groet,
Aat
Re: Coillon rings o.i.d
Helemaal mee eens, als dit de toekomst is, dan kunnen we daar gelukig mee zijn!
EDIT: op verzoek wat informatie verwijderd.
Groetjes Walter
EDIT: op verzoek wat informatie verwijderd.
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op za 28 okt 2017, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Coillon rings o.i.d
Ach zo'n vaart loopt het allemaal niet Walt. Als v.d.Hul werkelijk van dat spectaculaire wapentuig heeft bedacht was ie allang ontvoerd door de KGB e.d. Overigens lijkt mij anti zwaartekracht helemaal niks: Laat je wat vallen zit het tegen het plafond
Zo als het nu gaat bevalt prima 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Coillon rings o.i.d
Wat tegen het plafond zit, kun je niet over struikelen.....
Om er maar even een Cruijffje in te gooien.
Om er maar even een Cruijffje in te gooien.
Re: Coillon rings o.i.d
Ik denk dan meer aan de illuminati...Walt schreef:probleem is wel dat de overheden de laatste 50 jaar hier erg de rem op hebben gezet,
groet,
Aat
Re: Coillon rings o.i.d
Mijn god. Wat douwen ze tegenwoordig daar in Delft in het leidingwater. 
Re: Coillon rings o.i.d
Ook daar zit inderdaad een luchtje aan : vroeger chloor, tegenwoordig fluoride, maar ik heb andere zaken vernomen..ray5150 schreef:Mijn god. Wat douwen ze tegenwoordig daar in Delft in het leidingwater.
groet,
Aat
Re: Coillon rings o.i.d
Hangt van de leidingen af, koolstof in de koperen uitvoering denk ik.
Re: Coillon rings o.i.d
Maak jullie geen zorgen jongens, het water is veilig hier, ik lijk misschien wat door te draven, maar ik denk echt dat de huidige generatie tweaks en de mannen hierachter iets fundamenteels op het spoor zijn. Een extra dimensie of kanaal waarmee de audio perceptie significant verbeterd wordt, dit verklaart ook waarom deze tweaks in het voor ons bekende gebied niet echt meettechnische verschillen opleveren. Spannende materie alleszins! Ik geef Rene van Es volledig gelijk, de toekomst van audio gaat hierdoor veranderen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Coillon rings o.i.d
Op verzoek van wie? Man man man wat een lulkoek weer, tuurlijk klinkt het beter als je geloofd dat iets helpt, moet iedereen ook lekker doen als ie verschil hoort.
Re: Coillon rings o.i.d
Heeft geen zin op dit forum. Je moet het horen om het te geloven. En aangezien het productieprocedé geheim is hoeven we er dus geen woorden aan vuil te maken.
Beter idee, geïnspireerd door de foto’s van de TS: laten we het gaan hebben over kroonsteentjes!
Beter idee, geïnspireerd door de foto’s van de TS: laten we het gaan hebben over kroonsteentjes!
Re: Coillon rings o.i.d
Dat bedoelde ik ook Walter.Walt schreef:Hallo Joram, laten we maar back on topic gaan, dus de koilon ring.
