Coillon rings o.i.d

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door toetertje »

Henkjan schreef:
Leobus schreef:
markbakk schreef:
Touché!
Welke set heb je dan gebruikt?

Toch nog geen enkele hypothese...
Ik persoonlijk heb de werking op 7 verschillende sets ervaren. En van die 7 eigenaren waren er 6 die de werking als positief waardeerden. Één hoorde niets. Helaas, geen hypothese.

Groet,

Leobus
waren dat blinde tests?
als je een scepticus wil overtuigen dat het geen perceptie/placebo effect is, is dat wel een vrij harde voorwaarde.
Nee hoor, de die-hard scepticus zal volhouden dat hij geen verschil hoort, ook al hoort hij dat wel. :mrgreen:
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door markbakk »

Leobus schreef:
En daar zitten ook sceptici onder, maar die durven tenminste een test aan.
Ik durf best een test aan. En waarschijnlijk hoor ik ook verschil. Maar ik geloof er gewoon niet in.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door pappaleo »

Ik heb vroeger diverse testen met psychoakoestische tweaks meegemaakt. In groepsverband. En met genoeg bier. :mrgreen:

We hoorden allemaal hetzelfde verschil. Bizar. Alleen thuis was het niet te reproduceren.

Ik geloof echt dat het een kwestie van suggestie is.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ray5150 »

pappaleo schreef:
ray5150 schreef:
Mag ik dan vragen hoe die werking zich uit ?
Je ziet veel meer details.
Ja, Da's logisch.
Maar ik bedoelde dus de werking ten opzichte van het geluid van de set.
Ik heb in mijn woonkamer in totaal 18 lichtpunten. (nee, die branden niet allemaal tegelijk.)
Dat varieert tussen 25 watt kooldraad tot een 300 Watt halogeen buis. maar ik nooit enig verschil kunnen ontdekken in de klank als er bepaalde lampen aan of uit waren.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ds23man »

Wie heeft er nou een bouwlamp in zijn woonkamer hangen? :think: :think: :think:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

Voor wat ik begrijp moet een audiolamp op een speciale manier "gepotentiëerd" worden door de maker, anders werkt het niet. Overigens lijkt mij Ray zijn muzieksmaak niet te disharmoniëren met bouwlampen. Dus kwaad kan het ook niet.

Maar goed dit is Leon zijn draadje en gaat het over het heilzaam effect van Koilon ringen. Audiotegels, audiokurk, audiosnot en audiolampen hebben een duidelijke bron van herkomst. Maar wie heeft nou die Koilon in de ring gegooid?
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 28 okt 2017, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door beijert »

ds23man schreef:
Wie heeft er nou een bouwlamp in zijn woonkamer hangen? :think: :think: :think:

Zo'n machtige up-light uit de jaren 90? Met zoemende dimmers..
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door hannesie »

Maar wie heeft nou die Koilon in de ring gegooid?
Daar hoor je de mensen nooit meer over.

Maar van alle kabels die ik ook heb benut/gebruikt, kon ik nog wel wat anders mee, en er ligt nog wel aardig wat zilver met teflon isolatie kabel en dan in militaire spec's uitvoering.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ray5150 »

beijert schreef:
ds23man schreef:
Wie heeft er nou een bouwlamp in zijn woonkamer hangen? :think: :think: :think:

Zo'n machtige up-light uit de jaren 90? Met zoemende dimmers..
Inderdaad, je hebt het bij het juiste eind. dat gezoem valt trouwens wel mee. de harddisk van de computer die ernaast staat maakt meer herrie.
(overigens hangt er wel een 500 Watt bouwlamp aan de achtergevel om 's avonds te de tuin mee te verlichten als dat nodig is.)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door SSassen »

Val hier zowat van m’n stoel van het lachen, sommige mensen kun je echt alles wijsmaken, hier helpt maar een ding en da’s een dubbelblinde ABX test.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Walt »

Of je geniet gewoon van de meerwaarde die zo’n tweak kan bieden, en kom daarmee op een hoger niveau in het audio nirvana. Laat alle skeptici lekker links liggen zou ik zeggen, tweak en gij zult beloond worden! Geef u over aan de kring der koningen: van der Heide, van der Hul, Roland Kemp, Jack Bybee, Berret, Gehakt, van Wermeskerken!

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door AatV »

Walt schreef:
Of je geniet gewoon van de meerwaarde die zo’n tweak kan bieden, en komt daarmee op een hoger niveau in het audio nirvana. Laat alle skeptici lekker links liggen zou ik zeggen, tweak en gij zult beloond worden! Geef u over aan de kring der koningen: van der Heide, van der Hul, Roland Kemp, Jack Bybee, Berret, Gehakt, van Wermeskerken!

Groetjes Walter
Walt heeft gelijk! Weg met alle elektronica en techniek! Geen versterkers meer, geen DAC's meer, geen luidsprekers. Niets van dit alles.
Het is zoals Goethe al zei : "in der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
Slechts alleen gebruik makend van de elementen kurk, olie, snot, bybees en andere ordeningskanalen kunnen de hoogste resultaten bereikt worden! :yeah:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Walt »

Helemaal mee eens, als dit de toekomst is, dan kunnen we daar gelukig mee zijn!

EDIT: op verzoek wat informatie verwijderd.

Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op za 28 okt 2017, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

Ach zo'n vaart loopt het allemaal niet Walt. Als v.d.Hul werkelijk van dat spectaculaire wapentuig heeft bedacht was ie allang ontvoerd door de KGB e.d. Overigens lijkt mij anti zwaartekracht helemaal niks: Laat je wat vallen zit het tegen het plafond :shock: Zo als het nu gaat bevalt prima :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ds23man »

Wat tegen het plafond zit, kun je niet over struikelen.....

Om er maar even een Cruijffje in te gooien. :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door AatV »

Walt schreef:
probleem is wel dat de overheden de laatste 50 jaar hier erg de rem op hebben gezet,
Ik denk dan meer aan de illuminati... :-$

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ray5150 »

Mijn god. Wat douwen ze tegenwoordig daar in Delft in het leidingwater. :shock:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door AatV »

ray5150 schreef:
Mijn god. Wat douwen ze tegenwoordig daar in Delft in het leidingwater. :shock:
Ook daar zit inderdaad een luchtje aan : vroeger chloor, tegenwoordig fluoride, maar ik heb andere zaken vernomen.. :-$

groet,
Aat
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door beijert »

Hangt van de leidingen af, koolstof in de koperen uitvoering denk ik.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Walt »

Maak jullie geen zorgen jongens, het water is veilig hier, ik lijk misschien wat door te draven, maar ik denk echt dat de huidige generatie tweaks en de mannen hierachter iets fundamenteels op het spoor zijn. Een extra dimensie of kanaal waarmee de audio perceptie significant verbeterd wordt, dit verklaart ook waarom deze tweaks in het voor ons bekende gebied niet echt meettechnische verschillen opleveren. Spannende materie alleszins! Ik geef Rene van Es volledig gelijk, de toekomst van audio gaat hierdoor veranderen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Walt »

(Op verzoek wat informatie uit eerdere post verwijderd)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Shadow »

Op verzoek van wie? Man man man wat een lulkoek weer, tuurlijk klinkt het beter als je geloofd dat iets helpt, moet iedereen ook lekker doen als ie verschil hoort.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Walt »

Hallo Joram, laten we maar back on topic gaan, dus de koilon ring.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door markbakk »

Heeft geen zin op dit forum. Je moet het horen om het te geloven. En aangezien het productieprocedé geheim is hoeven we er dus geen woorden aan vuil te maken.

Beter idee, geïnspireerd door de foto’s van de TS: laten we het gaan hebben over kroonsteentjes!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Shadow »

Walt schreef:
Hallo Joram, laten we maar back on topic gaan, dus de koilon ring.
Dat bedoelde ik ook Walter.
Plaats reactie