Je bent er nog niet uit ?
Zit je nog met een vraag ?
Of gewoon ff pauze je Mono Bill is maar net klaar en genieten van de klank
Willen wij ook wel maar je zit voor mij net iets te ver weg
Moderator: Beheerdersteam
Goeie tip! Ik zat me daar een beetje zorgen over te maken. Ik heb nog 845 monoblokken op stapel staan maar daarvan gaat de HV ten noorden van de 1000 volt uitkomen. Daar ga ik geen meter aan wagen.211audio schreef:
Wat het meten van de HV betreft: ik zet daar steeds 3 C's in serie met 3 weerstanden als spanningsdeler eroverheen. Je meet dan over elke weerstand 1/3 deel van het totale voltage.
Voor de schema's: <klik>
Er wordt een "constant current region" opgegeven van 150...300volt.erikdebest schreef:http://www2.mouser.com/ProductDetail/Me ... 6dqMQ76w==
Wat ik me afvraag (ook ok diyaudio) is hoe een voeding met een konstante stroom uitgang gebruikt kan worden wanneer een constante spanning verlangt is. Is de uitgang nu een echt stroombron (dus die altijd 500mA levert, onafhankelijk van de load), of toch eerder een spanningsbron gelimiteerd op 500mA, en wanneer meer verlangt wordt, zakt de spanning in?
Volgens datasheet is de "open circuit voltage" = 315V (voor de 500mA voeding). Zou de spanning op 315V blijven zolang de "load" minder dan 500mA trekt? Lijkt wel als je naar t grafiekje op pagina 3 kijkt.
Dank voor de aandacht!
Erik