psvita84 schreef:.... Daarom ga ik binnenkort beginnen met de Stella Light van Visaton. ( http://www.visaton.de/en/bauvorschlaege ... index.html ) Deze heeft een simpele filter, dus zeker voor de beginner te doen. Verder heb ik nog wat uitdagingen met de bouw van de kist aangezien ik een grotere woofer wil gaan gebruiken voor de bouw van deze speaker (8 inch ipv 6,5) Ik denk dat ik wat "liters" moet gaan toevoegen om het laag tot zijn recht te laten komen. Tips uiteraard welkom! Ik ben ook van plan een apart topic hiervoor aan te maken om informatie en hulp in te winnen vanuit jullie.
wouter schreef:Leuk hoor!
De visaton stella heb ik ook nog op het programma, de onderdelen liggen te wachten tot er tijd voor is (verwacht vanaf nov.) en dat is een leuk ontwerp. Ik zou alleen niet weten waarom je een grotere woofer zou willen gebruiken, maar ik raad het af. Als je meer laag wil kun je de W170S een grotere behuizing geven en dan ook succesvol dieper afstemmen.
Een andere woofer is niet optimaal, al is het hier op het forum ook wel eens gedaan.
Dank jullie wel!
De reden voor de 8 inch woofers is omdat ik er nog twee heb liggen waar ik nog geen doel voor heb gevonden. Het design van de Stella light spreek mij zeer aan, omdat ik graag een full range driver wil combineren met een (sub)woofer. Een F.A.S.T. design dus. Verder heeft de Stella een makkelijke filter die voor mij als beginneling goed is te bouwen. De woofers die ik over heb komen erg overheen met de GF 200- 2x4 Ohm. Dus wil ik een behuizing bouwen van minimaal 30L. De stella komt met zijn 17L echt tekort voor het laag. Dus een Stella design gaat in de hoogte en de breedte groter worden. Aangezien de 3.5 inch speaker in een aparte ruimte afgetimmerd wordt, ga ik er vanuit dat deze geen last gaat ondervinden van de vergrote behuizing.
Mocht je een ander design weten voor de wensen die ik heb, dan hoor ik het uiteraard graag! Ik heb mij namelijk een ons gezocht op het internet, maar ik heb geen beter alternatief kunnen vinden.