Krill AMT floorstander

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36754
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door Pjotr »

SARK schreef:
leonidas schreef:
De meiden waren wild enthousiast toen ze het hoorden en kwamen dus gezellig mee.
Ze waren net 1geworden de week ervoor. Dus voor mij ook zo'n beetje de jongste deelnemers ever :)
Walt en Peter .... volgens mij ongaat de grap jullie een beetje (ja hij is flauw ik weet het :oops: )
SARK schreef:
Geweldig weer Leon :!: Maar ik vraag mij net als Dynky af hoe oud die meiden nu zijn :roll:
Dan moet je hem toch beter vertellen want het leest niet als een grap. Ja, nu je hem uit gaat leggen....... Overigens met dat soort grapjes ga je nooit een baan als pedagogisch medewerker krijgen :D
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door leonidas »

had het zelf niet gezien :)
is nu beter : ze zijn net 13 !!

gr. leon
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door richard »

leonidas schreef:
... ze zijn net 13 !!
Er net tussenin.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door leonidas »

Gisteravond weer een setje af.
Steeds meer profielwerkstukken eindigen met een Krill ontwerp.
Meestal laat ik de kids eerst een avondje diverse ontwerpen beluisteren.
Heel vaak valt ook hun keus op de Krill maar.......ze hebben vaak een beperkt budget.
Dus nog een avondje luisteren maar nu met hun brandkast (= vader) erbij.
Na 2 of 3 nummers is het dan voor papa een no-brainer.
Zo ook voor Tobias (zie foto's) :)

De Krill monitor en de vloerstaander zijn uit wisselbaar.
Je kunt dus kiezen voor TQWP bas in combinatie met de Ti-dome (+XO) of de AMT in de Br van de monitor.

Ook willen de meeste mensen geen topset kastje erbij.
Zodat de tweeter nu onder de carboncone zit.

Vandaag nog even 2 kastjes in mekaar zetten voor iemand die te weinig tijd heeft om bij mij te komen bouwen.
Ook dat worden vloerstaanders maar nu met Ti-domes.

Mijn advies is meestal : modern (reflecterend) huis , ga voor de AMT , beetje meer absorberende aankleding , ga voor de Ti variatie.
Bijlagen
P1040772_renamed_13059.jpg
P1040771_renamed_6948.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door OpaBert »

Ik vind het prachtig iniatief
Misschien doe ik daar aan mee , afwerken met een wit kwast die ken ik wel vasthouden :D
Maar wat een goed idee :!: :goedzo:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door leonidas »

Hoi Bert61 ,

Eerst wat Mick schreef op Facebook :

Mick Santifort
23 december om 17:12
Last week I was at Leons place to listen to the Krill. Not for me, but for my friend Nico. Finally met Leon, as we have talked about speakers a lot. Especially about the trio OB’s for which he designed the passive filter and mine being driven actively. But back to those Krills. What a nice speaker that is. Funny thing was that Nico liked the mid and high of the monitor better than the floorstander, but the bass of the floorstander was more to Nico’s liking. So it will be a floorstander with the drivers and filter from the monitor, as these are interchangeable. I‘m sure that Nico will make a giant leap forward in sq when the Krills arrive at his home! Thanks Leon for a passionate day amongst audio idiots... Lets meet again soon to have more fun!

en mijn antwoord :

Leon Huijgen
Groepsbeheerder
enjoyed you two being at my place :) we'll do it again some time ! and yes : the Krill is special ! I worked out a simm for Nico : some thing in between the monitor and the floorstander. Meaning : bass will be TQWP but a little tighter :) I always try to "read" my customers taste !!

dus : altijd eerst komen luisteren !!
Er is niets zo persoonlijk als een luidspreker :)

mvgr. Leon
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door OpaBert »

Ja dat laatste is klip en klaar en ben het met je eens
De Krill krijg ik niet in huis , ik ben getrouwd met een no nonsens vrouw en 10 jaar geleden zijn mijn boxen uit de living verdwenen er staan nu 2 hafliter pakjes en een Boombox welke gelukkig kapot is
Naar muziek luisteren doe ik op een kamertje van 3,5 bij 3 ongeveer daar staat een 2 Zits bank en een bed in
En mijn kef ref 104 op de vloer
Een verbetering zou al zijn denk ik als er wat onder zou zat zodat de tweeter op oorhoogte Is als je zit
Maar dat is mijn idee nog niet uit geprobeerd
Wilde eerst mijn versterker af hebben , alvorens daar in te vliegen
Ik ga dit volgen Leon en kom zeker bij je luisteren .
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door SARK »

Bert61 schreef:
Een verbetering zou al zijn denk ik als er wat onder zou zat zodat de tweeter op oorhoogte Is als je zit
Maar dat is mijn idee nog niet uit geprobeerd
Meteen doen :idea:
Paar kratjes, krukjes, boeken oid. en je bent voorlopig al het heertje totdat je een elegante oplossing hebt gevonden.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door OpaBert »

SARK schreef:
Bert61 schreef:
Een verbetering zou al zijn denk ik als er wat onder zou zat zodat de tweeter op oorhoogte Is als je zit
Maar dat is mijn idee nog niet uit geprobeerd
Meteen doen :idea:
Paar kratjes, krukjes, boeken oid. en je bent voorlopig al het heertje totdat je een elegante oplossing hebt gevonden.
Dankje ik heb nog een setje Kef Chorale die kan ik wel onder de 104 zetten :-k :goedzo:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door Shadow »

Mooi kistje timmeren voor vrouwlief, kunnen ze ook goed op staan :lagge:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door OpaBert »

Ik heb die kef chorale eronder gezet Sark
wow :shock: dat scheelt 3 slokken op een borrel
Ik heb direct die knop waar je de klankkleur mee kan bepalen in de middenstand gezet
Goeie tip Sark :goedzo:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door Shadow »

De mooiste dingen in het leven zijn gratis Bert! :beer:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door SARK »

:rock:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door leonidas »

Nog wat variaties getest.
o.a. aerogel Audax en Fountek FW168.

gewoon geen enkele competitie voor mijn eigen carboncones :).

Laatste variatie is een alles in een concept. met de tweeter nu boven de carboncone.

bevalt erg goed en is makkelijk te bouwen.
Het XO en de Br zit nu in de voet.

mvgr. Leon
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door leonidas »

fotoos vergeten :)
Bijlagen
P1050001.jpg
P1050004.jpg
P1050007.jpg
P1050010.jpg
P1050013.jpg
p_vervoort
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door p_vervoort »

Mooi projekt .... hoe zit het prijstechnisch ?
En heb jij de houtpaketten al op maat klaarliggen ?

PV
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door leonidas »

Beste PV,

Gewoon eerst een keertje komen luisteren.
Heb ik de tijd om alles uit te leggen :)
Stuur maar een mailtje.

Voor zo'n 850 euri ga je dan met een spelende (onafgewerkte) set naar huis.

mvgr. Leon.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”