Krill AMT floorstander

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Krill AMT floorstander

Bericht door leonidas »

Ik ben hiermee al een tijdje bezig.
Op dit moment is deze set beluisterd door zo'n 20 mensen.
De geluidskwaliteit wordt geschat op 4500 euro.

Wat ik wil doen is "masterclasses" geven.
Je komt in een weekend naar mijn workshop en bouwt samen met mij een "ruwe" set.
je kunt later alles , naar eigen smaak , afwerken.

Dit is dus een "semi-commerciële" aktiviteit.
Moderator : grijp in als dit ergens anders thuishoort !!

Met de 7 inch carbon bass/mids ben ik al 2 jaren bezig.
Ze worden , in kleine aantallen , speciaal voor mij gemaakt.

Omdat deze 7 inch vrij hoog te crossen zijn , maak ik als tweeter gebruik van een "Audiopur" amt 9 m.
Mijn XO is traditioneel voor mij vrij simpel (koste wel maanden !!) , 4 onderdelen.

Ik heb er ook een foto bij gedaan van mijn voorbeeld : de Audioplan Kontrast V en van een afgewerkte set.

Er zijn vast wel wat vragen , laat maar komen.

Dit soort projecten is bedoeld voor mensen die eenmalig een leuke set willen bouwen en zelf weinig of geen gereedschap hebben.
Bijlagen
P1040595.jpg
P1040596.jpg
P1040597.jpg
P1040598.jpg
Dylan spkrs.jpg
kontrast V.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door Shadow »

Mooi initiatief!
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door satefan »

Leuk hoor. Goed voor de sociale cohesie.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door Shadow »

Ik zie hem toch ook met dome tweet Léon?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door richard »

Leuk concept, wie weet de moeite waard om het uit te werken. Maar dat vraagt best wel een organisatie; locatie, overnachting, lunch en diner. Wie weet een B&B met thema, een hoop zelf doen in teamverband.

Doet me een beetje denken aan een zeilcursus die ik heb gevolgd, met zes wildvreemde cursisten en één trainer op een zeilboot een week op een zeilboot op IJsselmeer, Waddenzee en Noordzee; één van de leukere ervaringen in mijn leven.

Naast het zeilen leer je vooral goed samenwerken in een groep en vooral om rekening met elkaar te houden.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door leonidas »

@ shadow , de versie met dome tweeter (Totem Staff) en papier conus is voor de highschool projects , dus een goedkope versie.
Was bedoeld als voorbeeld hoe e.e.a. er (met de hand geverfd) kan uitzien.
@ Richard. De opzet zal identiek zijn aan hoe ik werk met middelbare scholieren.
leg ik uit tijdens de luister sessies.
Uiteraard moet je eerst komen luisteren en dan pas beslissen , niets zo subjectief als geluid :)
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door leonidas »

Ben eigenlijk een beetje aan het kijken of hier interesse voor bestaat.
Het concept zit tussen DIY en commercieel in.
Wil erop gaan mikken dat je een spelende set mee naar huis neemt voor plus minus 800 euro.
Mensen die deze set hebben horen spelen geven op een schaal van 1 tot 10 , een 12 !!
alleen niet geschikt voor heavy metal :)
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door richard »

Op zich misschien niet duur, maar ik verwacht dat de doelgroep niet groot zal zijn en erg verspreid woont in het land.

Als het een weekeinde wordt zou je dan een soort arrangement kunnen bieden om een groter bereik voor je doelgroep te krijgen. Maar dat kun je natuurlijk altijd nog overwegen als het aanbieden van de workshop alleen weinig respons geeft.

Waar is de locatie die je in gedachten hebt? Of wordt het een rondreizend gezelschap?
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door leonidas »

Gewoon in mijn werkplaatsje in Eindhoven.
Als je naar een grotere locatie gaat met meer faciliteiten wordt alles behoorlijk duur.
Hou het liever kleinschalig.
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door erik1977 »

Wat ik wil doen is "masterclasses" geven.
Je komt in een weekend naar mijn workshop en bouwt samen met mij een "ruwe" set.
je kunt later alles , naar eigen smaak , afwerken.
Dit soort projecten is bedoeld voor mensen die eenmalig een leuke set willen bouwen en zelf weinig of geen gereedschap hebben.
Op zich een leuk initiatief maar heb je na zo'n weekend een ruwe set of een afgewerkt geheel?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door Shadow »

Volgens mij staat er 'ruw' dus behuizing klaar met units en filters, maar zonder lak er op.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12409
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door pappaleo »

Een beetje afwerking (fineren en of lakken) lukt natuurlijk ook nooit in een weekend.
André_84
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 15 nov 2015, 10:38

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door André_84 »

Hmmm interessant, volgmodus aan :)
Gebruikersavatar
Lohengrimas
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
Locatie: 070

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door Lohengrimas »

Mooi project! Had het zeker overwogen... Nu zelf teveel zooi en gereedschap gekocht :)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door ray5150 »

Je kunt nooit teveel gereedschap hebben.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door leonidas »

Afgelopen 2 dagen mijn eerste "try-out" gehad.

Annebeth is moeder van twee dochters en had besloten om een Krill AMT setje te bouwen.
Omdat ik graag wilde weten of twee setjes (ruwbouw) in 2 dagen spelend konden zijn, heb ik voorgesteld om (gratis) ook nog een setje voor de meiden erbij te doen.
De meiden waren wild enthousiast toen ze het hoorden en kwamen dus gezellig mee.
Ze waren net 13 geworden de week ervoor. Dus voor mij ook zo'n beetje de jongste deelnemers ever :)

Ze heten Wilke en Reine en we hebben besloten dat de speakertjes van Wilke zouden worden.

Alles is prima gelukt.

Omdat ikzelf alweer 4 weken met een "basic-set" ben bezig geweest , hoorde ik de Krill AMT weer voor het eerst in een maandje of zo.
En weer schrok ik er zelf van :)

Uiteraard had Annebeth vantevoren samen met har man Wilbert een avondje geluisterd.
Dat werd toen een zeer laat avondje.
Maar overtuigd waren ze zeker.

We hebben 2 dagen "gewerkt" , van 10 tot 16 uur en steeds met een dik uur pauze.
In de pauze wandelen we naar de friettent of naar de supermarkt om (ieder voor zich) een lunch te kopen/eten.

Ik doe er wat fotoos bij om een indruk te geven.
En als er vragen (of nieuwe gegadigden) zijn dan hoor ik het wel.

mvgr. Leon
Bijlagen
P1040669.jpg
P1040671.jpg
P1040676.jpg
P1040681.jpg
P1040684.jpg
Wilke BLH front.jpg
Wilke inside.jpg
Laatst gewijzigd door leonidas op zo 27 aug 2017, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Dynky
Ook commercieel actief
Berichten: 363
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
Locatie: Antwerpen

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door Dynky »

wat groeien die tegenwoordig toch snel hé...1j :mrgreen:
Boemeltje
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 9:08

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door Boemeltje »

Tof! Hoe vonden de dames het hele bouwproject?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door ray5150 »

K3 en Justin Bieber hebben nog nooit zo goed geklonken. :mrgreen:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door leonidas »

De meiden vonden het fantastisch !!
Eentje was net met haar toekomstige brugklas dagje samen geweest.
Zegt ze : als ik zou kunnen kiezen : middagje brugklas en middagje bij jou Leon , dan kom ik 10x liever naar jou toe !
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door richard »

leonidas schreef:
Zegt ze : als ik zou kunnen kiezen : middagje brugklas en middagje bij jou Leon , dan kom ik 10x liever naar jou toe !
Alle argumenten om maar niet naar school te hoeven gaan zijn toch valide? :mrgreen:

Maar een mooi initiatief; wie weet weer drie dames voor de techniek gewonnen. En dat is iets wat meer zo moeten gebeuren.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door SARK »

Geweldig weer Leon :!: Maar ik vraag mij net als Dynky af hoe oud die meiden nu zijn :roll:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door Walt »

Als je bijna naar de brugklas gaat, meestal 12 toch?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door Pjotr »

Top weer Leon! :goedzo:

En de overigen: Leeftijd is niet belangrijk, je kunt niet vroeg genoeg beginnen, dat spul wil ALTIJD als je het maar leuk maakt. Mijn vrouw start in september in groep 5 (= ong 8 jaar) weer met een beeldhouwproject op een basisschool.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Krill AMT floorstander

Bericht door SARK »

leonidas schreef:
De meiden waren wild enthousiast toen ze het hoorden en kwamen dus gezellig mee.
Ze waren net 1geworden de week ervoor. Dus voor mij ook zo'n beetje de jongste deelnemers ever :)
Walt en Peter .... volgens mij ongaat de grap jullie een beetje (ja hij is flauw ik weet het :oops: )
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”