Krill AMT floorstander
Moderator: Beheerdersteam
Krill AMT floorstander
Ik ben hiermee al een tijdje bezig.
Op dit moment is deze set beluisterd door zo'n 20 mensen.
De geluidskwaliteit wordt geschat op 4500 euro.
Wat ik wil doen is "masterclasses" geven.
Je komt in een weekend naar mijn workshop en bouwt samen met mij een "ruwe" set.
je kunt later alles , naar eigen smaak , afwerken.
Dit is dus een "semi-commerciële" aktiviteit.
Moderator : grijp in als dit ergens anders thuishoort !!
Met de 7 inch carbon bass/mids ben ik al 2 jaren bezig.
Ze worden , in kleine aantallen , speciaal voor mij gemaakt.
Omdat deze 7 inch vrij hoog te crossen zijn , maak ik als tweeter gebruik van een "Audiopur" amt 9 m.
Mijn XO is traditioneel voor mij vrij simpel (koste wel maanden !!) , 4 onderdelen.
Ik heb er ook een foto bij gedaan van mijn voorbeeld : de Audioplan Kontrast V en van een afgewerkte set.
Er zijn vast wel wat vragen , laat maar komen.
Dit soort projecten is bedoeld voor mensen die eenmalig een leuke set willen bouwen en zelf weinig of geen gereedschap hebben.
Op dit moment is deze set beluisterd door zo'n 20 mensen.
De geluidskwaliteit wordt geschat op 4500 euro.
Wat ik wil doen is "masterclasses" geven.
Je komt in een weekend naar mijn workshop en bouwt samen met mij een "ruwe" set.
je kunt later alles , naar eigen smaak , afwerken.
Dit is dus een "semi-commerciële" aktiviteit.
Moderator : grijp in als dit ergens anders thuishoort !!
Met de 7 inch carbon bass/mids ben ik al 2 jaren bezig.
Ze worden , in kleine aantallen , speciaal voor mij gemaakt.
Omdat deze 7 inch vrij hoog te crossen zijn , maak ik als tweeter gebruik van een "Audiopur" amt 9 m.
Mijn XO is traditioneel voor mij vrij simpel (koste wel maanden !!) , 4 onderdelen.
Ik heb er ook een foto bij gedaan van mijn voorbeeld : de Audioplan Kontrast V en van een afgewerkte set.
Er zijn vast wel wat vragen , laat maar komen.
Dit soort projecten is bedoeld voor mensen die eenmalig een leuke set willen bouwen en zelf weinig of geen gereedschap hebben.
Re: Krill AMT floorstander
Leuk concept, wie weet de moeite waard om het uit te werken. Maar dat vraagt best wel een organisatie; locatie, overnachting, lunch en diner. Wie weet een B&B met thema, een hoop zelf doen in teamverband.
Doet me een beetje denken aan een zeilcursus die ik heb gevolgd, met zes wildvreemde cursisten en één trainer op een zeilboot een week op een zeilboot op IJsselmeer, Waddenzee en Noordzee; één van de leukere ervaringen in mijn leven.
Naast het zeilen leer je vooral goed samenwerken in een groep en vooral om rekening met elkaar te houden.
Doet me een beetje denken aan een zeilcursus die ik heb gevolgd, met zes wildvreemde cursisten en één trainer op een zeilboot een week op een zeilboot op IJsselmeer, Waddenzee en Noordzee; één van de leukere ervaringen in mijn leven.
Naast het zeilen leer je vooral goed samenwerken in een groep en vooral om rekening met elkaar te houden.
Re: Krill AMT floorstander
@ shadow , de versie met dome tweeter (Totem Staff) en papier conus is voor de highschool projects , dus een goedkope versie.
Was bedoeld als voorbeeld hoe e.e.a. er (met de hand geverfd) kan uitzien.
@ Richard. De opzet zal identiek zijn aan hoe ik werk met middelbare scholieren.
leg ik uit tijdens de luister sessies.
Uiteraard moet je eerst komen luisteren en dan pas beslissen , niets zo subjectief als geluid
Was bedoeld als voorbeeld hoe e.e.a. er (met de hand geverfd) kan uitzien.
@ Richard. De opzet zal identiek zijn aan hoe ik werk met middelbare scholieren.
leg ik uit tijdens de luister sessies.
Uiteraard moet je eerst komen luisteren en dan pas beslissen , niets zo subjectief als geluid
Re: Krill AMT floorstander
Ben eigenlijk een beetje aan het kijken of hier interesse voor bestaat.
Het concept zit tussen DIY en commercieel in.
Wil erop gaan mikken dat je een spelende set mee naar huis neemt voor plus minus 800 euro.
Mensen die deze set hebben horen spelen geven op een schaal van 1 tot 10 , een 12 !!
alleen niet geschikt voor heavy metal
Het concept zit tussen DIY en commercieel in.
Wil erop gaan mikken dat je een spelende set mee naar huis neemt voor plus minus 800 euro.
Mensen die deze set hebben horen spelen geven op een schaal van 1 tot 10 , een 12 !!
alleen niet geschikt voor heavy metal
Re: Krill AMT floorstander
Op zich misschien niet duur, maar ik verwacht dat de doelgroep niet groot zal zijn en erg verspreid woont in het land.
Als het een weekeinde wordt zou je dan een soort arrangement kunnen bieden om een groter bereik voor je doelgroep te krijgen. Maar dat kun je natuurlijk altijd nog overwegen als het aanbieden van de workshop alleen weinig respons geeft.
Waar is de locatie die je in gedachten hebt? Of wordt het een rondreizend gezelschap?
Als het een weekeinde wordt zou je dan een soort arrangement kunnen bieden om een groter bereik voor je doelgroep te krijgen. Maar dat kun je natuurlijk altijd nog overwegen als het aanbieden van de workshop alleen weinig respons geeft.
Waar is de locatie die je in gedachten hebt? Of wordt het een rondreizend gezelschap?
Re: Krill AMT floorstander
Gewoon in mijn werkplaatsje in Eindhoven.
Als je naar een grotere locatie gaat met meer faciliteiten wordt alles behoorlijk duur.
Hou het liever kleinschalig.
Als je naar een grotere locatie gaat met meer faciliteiten wordt alles behoorlijk duur.
Hou het liever kleinschalig.
Re: Krill AMT floorstander
Wat ik wil doen is "masterclasses" geven.
Je komt in een weekend naar mijn workshop en bouwt samen met mij een "ruwe" set.
je kunt later alles , naar eigen smaak , afwerken.
Op zich een leuk initiatief maar heb je na zo'n weekend een ruwe set of een afgewerkt geheel?Dit soort projecten is bedoeld voor mensen die eenmalig een leuke set willen bouwen en zelf weinig of geen gereedschap hebben.
Re: Krill AMT floorstander
Volgens mij staat er 'ruw' dus behuizing klaar met units en filters, maar zonder lak er op.
- pappaleo
- Berichten: 12409
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Krill AMT floorstander
Een beetje afwerking (fineren en of lakken) lukt natuurlijk ook nooit in een weekend.
- Lohengrimas
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
- Locatie: 070
Re: Krill AMT floorstander
Mooi project! Had het zeker overwogen... Nu zelf teveel zooi en gereedschap gekocht 
Re: Krill AMT floorstander
Afgelopen 2 dagen mijn eerste "try-out" gehad.
Annebeth is moeder van twee dochters en had besloten om een Krill AMT setje te bouwen.
Omdat ik graag wilde weten of twee setjes (ruwbouw) in 2 dagen spelend konden zijn, heb ik voorgesteld om (gratis) ook nog een setje voor de meiden erbij te doen.
De meiden waren wild enthousiast toen ze het hoorden en kwamen dus gezellig mee.
Ze waren net 13 geworden de week ervoor. Dus voor mij ook zo'n beetje de jongste deelnemers ever
Ze heten Wilke en Reine en we hebben besloten dat de speakertjes van Wilke zouden worden.
Alles is prima gelukt.
Omdat ikzelf alweer 4 weken met een "basic-set" ben bezig geweest , hoorde ik de Krill AMT weer voor het eerst in een maandje of zo.
En weer schrok ik er zelf van
Uiteraard had Annebeth vantevoren samen met har man Wilbert een avondje geluisterd.
Dat werd toen een zeer laat avondje.
Maar overtuigd waren ze zeker.
We hebben 2 dagen "gewerkt" , van 10 tot 16 uur en steeds met een dik uur pauze.
In de pauze wandelen we naar de friettent of naar de supermarkt om (ieder voor zich) een lunch te kopen/eten.
Ik doe er wat fotoos bij om een indruk te geven.
En als er vragen (of nieuwe gegadigden) zijn dan hoor ik het wel.
mvgr. Leon
Annebeth is moeder van twee dochters en had besloten om een Krill AMT setje te bouwen.
Omdat ik graag wilde weten of twee setjes (ruwbouw) in 2 dagen spelend konden zijn, heb ik voorgesteld om (gratis) ook nog een setje voor de meiden erbij te doen.
De meiden waren wild enthousiast toen ze het hoorden en kwamen dus gezellig mee.
Ze waren net 13 geworden de week ervoor. Dus voor mij ook zo'n beetje de jongste deelnemers ever
Ze heten Wilke en Reine en we hebben besloten dat de speakertjes van Wilke zouden worden.
Alles is prima gelukt.
Omdat ikzelf alweer 4 weken met een "basic-set" ben bezig geweest , hoorde ik de Krill AMT weer voor het eerst in een maandje of zo.
En weer schrok ik er zelf van
Uiteraard had Annebeth vantevoren samen met har man Wilbert een avondje geluisterd.
Dat werd toen een zeer laat avondje.
Maar overtuigd waren ze zeker.
We hebben 2 dagen "gewerkt" , van 10 tot 16 uur en steeds met een dik uur pauze.
In de pauze wandelen we naar de friettent of naar de supermarkt om (ieder voor zich) een lunch te kopen/eten.
Ik doe er wat fotoos bij om een indruk te geven.
En als er vragen (of nieuwe gegadigden) zijn dan hoor ik het wel.
mvgr. Leon
Laatst gewijzigd door leonidas op zo 27 aug 2017, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Krill AMT floorstander
De meiden vonden het fantastisch !!
Eentje was net met haar toekomstige brugklas dagje samen geweest.
Zegt ze : als ik zou kunnen kiezen : middagje brugklas en middagje bij jou Leon , dan kom ik 10x liever naar jou toe !
Eentje was net met haar toekomstige brugklas dagje samen geweest.
Zegt ze : als ik zou kunnen kiezen : middagje brugklas en middagje bij jou Leon , dan kom ik 10x liever naar jou toe !
Re: Krill AMT floorstander
Alle argumenten om maar niet naar school te hoeven gaan zijn toch valide?leonidas schreef:Zegt ze : als ik zou kunnen kiezen : middagje brugklas en middagje bij jou Leon , dan kom ik 10x liever naar jou toe !
Maar een mooi initiatief; wie weet weer drie dames voor de techniek gewonnen. En dat is iets wat meer zo moeten gebeuren.
Re: Krill AMT floorstander
Geweldig weer Leon
Maar ik vraag mij net als Dynky af hoe oud die meiden nu zijn 
Re: Krill AMT floorstander
Top weer Leon!
En de overigen: Leeftijd is niet belangrijk, je kunt niet vroeg genoeg beginnen, dat spul wil ALTIJD als je het maar leuk maakt. Mijn vrouw start in september in groep 5 (= ong 8 jaar) weer met een beeldhouwproject op een basisschool.
En de overigen: Leeftijd is niet belangrijk, je kunt niet vroeg genoeg beginnen, dat spul wil ALTIJD als je het maar leuk maakt. Mijn vrouw start in september in groep 5 (= ong 8 jaar) weer met een beeldhouwproject op een basisschool.
Re: Krill AMT floorstander
Walt en Peter .... volgens mij ongaat de grap jullie een beetje (ja hij is flauw ik weet hetleonidas schreef:De meiden waren wild enthousiast toen ze het hoorden en kwamen dus gezellig mee.
Ze waren net 1geworden de week ervoor. Dus voor mij ook zo'n beetje de jongste deelnemers ever![]()
