Ik denk het. Net een nieuwe pc gebouwd. Weliswaar van wat oudere meuk maar toch, alles werkt. Eerst een hele avond bezig geweest een geluidskaart aan de praat te krjigen die het achteraf gewoon bleek te doen haha.. Geen signaal of dan wel heeeeel zwakjes en met een berg ruis.
Een andere micro doet het prima en ruisvrij. Die Dayton is toch ook g'woon plug&play zeker??
Ik zou nog even de waardes van de lcr die je kunt gebruiken posten. Bij deze:
De spoel is 0.68 mH, de condensator is 2.2 µf en de weerstand is 10 ohm.
Ik had wel het oudere model sc8n, weet niet of daarin grote wijzigingen zijn geweest. En 2,2uF en 2,7uF heb ik geloof ik nog afgewisseld
Zou je wellicht een eenvoudige tekening willen maken over hoe het aan eklaar moet? Ik begrijp vaag iets van dingen in serie zetten en dan alledrie paralel aan de luidsprekert maar aangezien dit mijn eerste officiele zelfgebouwde filter wordt zou wat meer info erg fijnzijn
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik meen mij te herinneren dat er aan de usb
versie ook weer een paar nadelen zitten. Het alternatief is de gewone emm-6.
Maar daar heb je weer een externe geluidskaart voor nodig, met fantoom spanning.
Weet je zeker dat je dat allemaal aan wilt schaffen? Ik denk dat bij de helft van
de bezitters, het spul alleen maar in de kast ligt.
Er is eventueel nog een alternatief. De imm-6 is er eventueel ook voor android.
Dat is de PMIK-1. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken.
Die xlr naar mini jack gaat niet werken, de microfoon heeft een fantoom spanning
van 48 volt nodig om te werken. Dan moet je daar weer een voeding voor maken. En
ben je afhankelijk van de kwaliteit van je interne geluidskaart. En die zijn niet altijd
geschikt.
Ik zou nog even de waardes van de lcr die je kunt gebruiken posten. Bij deze:
De spoel is 0.68 mH, de condensator is 2.2 µf en de weerstand is 10 ohm.
Ik had wel het oudere model sc8n, weet niet of daarin grote wijzigingen zijn geweest. En 2,2uF en 2,7uF heb ik geloof ik nog afgewisseld
Zou je wellicht een eenvoudige tekening willen maken over hoe het aan eklaar moet? Ik begrijp vaag iets van dingen in serie zetten en dan alledrie paralel aan de luidsprekert maar aangezien dit mijn eerste officiele zelfgebouwde filter wordt zou wat meer info erg fijnzijn
De spoel, condensator en weerstand zet je parallel aan elkaar.
Dan het hele setje in serie met de breedbander.
Nou ja, ik was in de veronderstelling van wel maar misschien is dat wel een beetje teveel van het goede int begin -:) eventueel kan ik die emm wel gebruiken via een klein mixertje dat wel phantoomspanning heeft -:)
Als je zonder meetapparatuur speakers wil bouwen dan ben je altijd afhankelijk van bestaande filters voor drivers die reeds uitgemeten zijn, klopt dat? Op zich niet erg natuurlijk. Voorlopig maar het filter dat Wouter gemeld heeft uitproberen op de Needles, dan de vifa premium 11's afbouwen en netjes maken en dan zien ik weer verder!
Het is vooral nogal inlezen en uitzoeken in het begin en das best veel met 0,5 miljoen berichten. Het bouwen is niet zo'n probleem maar van de electronica weet ik echt nog geen snars -:)
Nou ja, ik was in de veronderstelling van wel maar misschien is dat wel een beetje teveel van het goede int begin -:) eventueel kan ik die emm wel gebruiken via een klein mixertje dat wel phantoomspanning heeft -:)
Zo doe ik dat ook met een behringer ecm8000 en een Yamaha ag06 mixertje.
Haha, ja, dat zal wel nooit helemaal overgaan. En voor mijn doen ben ik nu de rust zelve vergeleken met vroegâh..
Naar het schijnt is er wel een eindbaas-mobiele-tool om te meten met den iphone, audio tools. Speciaal aanbevolen door de makers van de i-mm6 kent iemand dat wellicht?
Op youtube zag ik daar wel een paar filmpjes van.
Als je een iphone hebt, en je hebt de imm6 al, is
het misschien best te proberen. Ik denk alleen niet
dat je de mogelijkheden en gebruiksgemak krijgt, als
met een emm6 met mixer. Met die laatste set kun je
de meetresultaten weer delen met boxsim e.d.
Is dat nu niet een beetje short through the corner mister ds23man? Meten zal het ding heusch wel deftig doen maar het is idd wel een gemis aan flexibiliteit. Plus een klein ieniemienieschermpje waar alles opstaat. Geen idee of een & ander makkelijk te exporteren valt..
Nu lees ik dat de imm-6 het zo'n beetje overal op doet.
Mits je een trrs jack plug hebt. Een plug met 4 connecties.
De meeste smartphones hebben dat wel. Ik weet niet of
je voor de pc een geluidskaart hebt met Trrs. Er zijn wel
verlooppluggen, maar ik weet niet of de imm-6 daarmee werkt.
Heb je geen android toestel in huis? Daar heb je wel een aantal
gratis apjes, om eens te stoeien.
Das idd de makke van mijn geluidskaart, dat ie het pinneke niet snapt. Helaas geen android. Voor de iphone zijn ook wel gratiesch appjes. Mss ga ik mijn mooie zondag wel verbrassen aan meten is weten -:) Heb die knakkers van audio tools maar een mailtje gestuurd hoe het zit met de exporteerbaarheid van de gemeten gegevens. Maar misschien hoeft dat niet eens..
Wat goed dat je weet dat zo een plugje een Trrs heet. Daar had ik tot vandaag nog nooit van gehoord +++