Naaldjes met sc8n ~8ohm

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door Archie »

ds23man schreef:
Om de volgende vraag voor te zijn:

viewtopic.php?f=25&t=25100

:hide:

Dayton imm6 gekocht, Dayton imm6 aangesloten, Dayton imm6 kaput :boos: :boos: nog maar ff wachten dan op metingen...
Bijlagen
IMG_2513.JPG
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door dre »

kapot?
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door Archie »

Ik denk het. Net een nieuwe pc gebouwd. Weliswaar van wat oudere meuk maar toch, alles werkt. Eerst een hele avond bezig geweest een geluidskaart aan de praat te krjigen die het achteraf gewoon bleek te doen haha.. Geen signaal of dan wel heeeeel zwakjes en met een berg ruis.

Een andere micro doet het prima en ruisvrij. Die Dayton is toch ook g'woon plug&play zeker??
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door toetertje »

een imm-6 is toch voor op de iphone?

Ik zou nog even de waardes van de lcr die je kunt gebruiken posten. Bij deze:
De spoel is 0.68 mH, de condensator is 2.2 µf en de weerstand is 10 ohm.
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door Archie »

toetertje schreef:
een imm-6 is toch voor op de iphone?

Ik zou nog even de waardes van de lcr die je kunt gebruiken posten. Bij deze:
De spoel is 0.68 mH, de condensator is 2.2 µf en de weerstand is 10 ohm.
Hee dat is tof! Ga ik mee bezig...

Maarreh... zo een micro zou het toch ook gewoon onder windows moeten doen :think: Dat eerst maar eens nazoeken..
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door Archie »

toetertje schreef:
een imm-6 is toch voor op de iphone?

Ik zou nog even de waardes van de lcr die je kunt gebruiken posten. Bij deze:
De spoel is 0.68 mH, de condensator is 2.2 µf en de weerstand is 10 ohm.
Oeps.... zocht op mm6 en heb nu de imm6 terwijl mister ds23man schreef emm6. Foutje van Archie -:)
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door toetertje »

Als je hem via internet besteld hebt, kun je hem bijna altijd retour zenden.

Maar de emm6, neem je dan de usb versie, of heb je een externe geluidskaart?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door wouter »

toetertje schreef:
een imm-6 is toch voor op de iphone?

Ik zou nog even de waardes van de lcr die je kunt gebruiken posten. Bij deze:
De spoel is 0.68 mH, de condensator is 2.2 µf en de weerstand is 10 ohm.
Ik had wel het oudere model sc8n, weet niet of daarin grote wijzigingen zijn geweest. En 2,2uF en 2,7uF heb ik geloof ik nog afgewisseld
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door Archie »

toetertje schreef:
Als je hem via internet besteld hebt, kun je hem bijna altijd retour zenden.

Maar de emm6, neem je dan de usb versie, of heb je een externe geluidskaart?
Usb, heb een interne geluidskaart. Of wellichtis er nog een alternatief...
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door Archie »

wouter schreef:
toetertje schreef:
een imm-6 is toch voor op de iphone?

Ik zou nog even de waardes van de lcr die je kunt gebruiken posten. Bij deze:
De spoel is 0.68 mH, de condensator is 2.2 µf en de weerstand is 10 ohm.
Ik had wel het oudere model sc8n, weet niet of daarin grote wijzigingen zijn geweest. En 2,2uF en 2,7uF heb ik geloof ik nog afgewisseld
Zou je wellicht een eenvoudige tekening willen maken over hoe het aan eklaar moet? Ik begrijp vaag iets van dingen in serie zetten en dan alledrie paralel aan de luidsprekert maar aangezien dit mijn eerste officiele zelfgebouwde filter wordt zou wat meer info erg fijnzijn :yeah:
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door Archie »

toetertje schreef:
Als je hem via internet besteld hebt, kun je hem bijna altijd retour zenden.

Maar de emm6, neem je dan de usb versie, of heb je een externe geluidskaart?
Nog ff gekeken, ik heb een xlr-naar-mini-jack-kabel dus hij kan achter in de geluidskaart :goedzo:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door toetertje »

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik meen mij te herinneren dat er aan de usb
versie ook weer een paar nadelen zitten. Het alternatief is de gewone emm-6.
Maar daar heb je weer een externe geluidskaart voor nodig, met fantoom spanning.
Weet je zeker dat je dat allemaal aan wilt schaffen? Ik denk dat bij de helft van
de bezitters, het spul alleen maar in de kast ligt.
Er is eventueel nog een alternatief. De imm-6 is er eventueel ook voor android.
Dat is de PMIK-1. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken.

Die xlr naar mini jack gaat niet werken, de microfoon heeft een fantoom spanning
van 48 volt nodig om te werken. Dan moet je daar weer een voeding voor maken. En
ben je afhankelijk van de kwaliteit van je interne geluidskaart. En die zijn niet altijd
geschikt.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door toetertje »

Archie schreef:
wouter schreef:
toetertje schreef:
een imm-6 is toch voor op de iphone?

Ik zou nog even de waardes van de lcr die je kunt gebruiken posten. Bij deze:
De spoel is 0.68 mH, de condensator is 2.2 µf en de weerstand is 10 ohm.
Ik had wel het oudere model sc8n, weet niet of daarin grote wijzigingen zijn geweest. En 2,2uF en 2,7uF heb ik geloof ik nog afgewisseld
Zou je wellicht een eenvoudige tekening willen maken over hoe het aan eklaar moet? Ik begrijp vaag iets van dingen in serie zetten en dan alledrie paralel aan de luidsprekert maar aangezien dit mijn eerste officiele zelfgebouwde filter wordt zou wat meer info erg fijnzijn :yeah:
De spoel, condensator en weerstand zet je parallel aan elkaar.
Dan het hele setje in serie met de breedbander.
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door Archie »

Nou ja, ik was in de veronderstelling van wel maar misschien is dat wel een beetje teveel van het goede int begin -:) eventueel kan ik die emm wel gebruiken via een klein mixertje dat wel phantoomspanning heeft -:)

Als je zonder meetapparatuur speakers wil bouwen dan ben je altijd afhankelijk van bestaande filters voor drivers die reeds uitgemeten zijn, klopt dat? Op zich niet erg natuurlijk. Voorlopig maar het filter dat Wouter gemeld heeft uitproberen op de Needles, dan de vifa premium 11's afbouwen en netjes maken en dan zien ik weer verder!

Het is vooral nogal inlezen en uitzoeken in het begin en das best veel met 0,5 miljoen berichten. Het bouwen is niet zo'n probleem maar van de electronica weet ik echt nog geen snars -:)
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door toetertje »

Archie schreef:
Nou ja, ik was in de veronderstelling van wel maar misschien is dat wel een beetje teveel van het goede int begin -:) eventueel kan ik die emm wel gebruiken via een klein mixertje dat wel phantoomspanning heeft -:)
Zo doe ik dat ook met een behringer ecm8000 en een Yamaha ag06 mixertje.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door ds23man »

Wat ben je een lekkere :bounce: Archie. :lol:

Eerst altijd even inlezen op het net!

Als je je meetsetje compleet wil maken, bestel dan zo'n ding:

https://www.bax-shop.nl/vlog-geluidsapp ... -interface
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door Walt »

Dat is niet duur voor Midas techniek.
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door Archie »

ds23man schreef:
Wat ben je een lekkere :bounce: Archie. :lol:

Eerst altijd even inlezen op het net!

Als je je meetsetje compleet wil maken, bestel dan zo'n ding:

https://www.bax-shop.nl/vlog-geluidsapp ... -interface

Haha, ja, dat zal wel nooit helemaal overgaan. En voor mijn doen ben ik nu de rust zelve vergeleken met vroegâh.. :goeie:

Naar het schijnt is er wel een eindbaas-mobiele-tool om te meten met den iphone, audio tools. Speciaal aanbevolen door de makers van de i-mm6 kent iemand dat wellicht?
Bijlagen
IMG_2515.PNG
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door Archie »

Als je je meetsetje compleet wil maken, bestel dan zo'n ding:

https://www.bax-shop.nl/vlog-geluidsapp ... -interface[/quote]

Daar kan ik die imm6 ook niet inproppen dus dat wordt dan èn een emm6 èn die Behringer. Hopi doekoe, ik ben maar een voudig man :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door ds23man »

Als je serieuze metingen wil doen voor luidsprekerfilters, vallen al dat soort appjes af.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door toetertje »

Op youtube zag ik daar wel een paar filmpjes van.
Als je een iphone hebt, en je hebt de imm6 al, is
het misschien best te proberen. Ik denk alleen niet
dat je de mogelijkheden en gebruiksgemak krijgt, als
met een emm6 met mixer. Met die laatste set kun je
de meetresultaten weer delen met boxsim e.d.
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door Archie »

Is dat nu niet een beetje short through the corner mister ds23man? Meten zal het ding heusch wel deftig doen maar het is idd wel een gemis aan flexibiliteit. Plus een klein ieniemienieschermpje waar alles opstaat. Geen idee of een & ander makkelijk te exporteren valt..
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door toetertje »

Nu lees ik dat de imm-6 het zo'n beetje overal op doet.
Mits je een trrs jack plug hebt. Een plug met 4 connecties.
De meeste smartphones hebben dat wel. Ik weet niet of
je voor de pc een geluidskaart hebt met Trrs. Er zijn wel
verlooppluggen, maar ik weet niet of de imm-6 daarmee werkt.

Heb je geen android toestel in huis? Daar heb je wel een aantal
gratis apjes, om eens te stoeien.
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door Archie »

Das idd de makke van mijn geluidskaart, dat ie het pinneke niet snapt. Helaas geen android. Voor de iphone zijn ook wel gratiesch appjes. Mss ga ik mijn mooie zondag wel verbrassen aan meten is weten -:) Heb die knakkers van audio tools maar een mailtje gestuurd hoe het zit met de exporteerbaarheid van de gemeten gegevens. Maar misschien hoeft dat niet eens..

Wat goed dat je weet dat zo een plugje een Trrs heet. Daar had ik tot vandaag nog nooit van gehoord +++
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Bericht door toetertje »

Dit is het plaatje.
Bijlagen
5369922.gif
5369922.gif (4.19 KiB) 975 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”