Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Jammer Sander dit zijn juist de draadjes waarvan de starters en ikzelf ook wat van kunnen leren.
Gedegen research van te voren. Hoe je keuzes tot een concept komen en dan jammer genoeg de rest die we niet meemaken....
Gedegen research van te voren. Hoe je keuzes tot een concept komen en dan jammer genoeg de rest die we niet meemaken....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Denk eerder dat de zaagtafel nog steeds ingepakt op een pallet staat.........
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Ik moet zeggen dat ik dat ik het vergane glorie idee echt niet herken. Hoe lang is het geleden dat je startte met de budget monitor, met visaton units?! Je hebt geen forum nodig om te bouwen, maar een plan - niet te verwarren met een idee. Dat laatste heb ik helaas ook te vaak, maar er begint een soort ontwikkeling van mezelf te komen dat me helpt dingen af te maken - of het bij een idee te laten.
Daarnaast mis ik de kennis om mee te gaan in actieve dsp gestuurde en dynamisch variabele ontwikkelingen, waardoor zelfbouw echt op niveau zou kunnen blijven met de huidige markt. Connectiviteit en gebruiksgemak enerzijds, volume afhankelijke eq en dsp filtering aan de andere kant - ik vind het boeiend maar beheers dat niet.
Blijft over wat bouwen met een passief filter, waar we dan maar spoeltjes op "de juiste manier" in positioneren.
Beginnen met een pakkende naam en dan ook meteen met meerdere projecten tegelijk, afhaken en dan de oude garde die het vergalt buiten schot houden gaat er bij mij niet in. Jij valt ook in de categorie leden met een ban op de cv.
Nou, hop: doe wat leuks en maak het weer boeiend
Daarnaast mis ik de kennis om mee te gaan in actieve dsp gestuurde en dynamisch variabele ontwikkelingen, waardoor zelfbouw echt op niveau zou kunnen blijven met de huidige markt. Connectiviteit en gebruiksgemak enerzijds, volume afhankelijke eq en dsp filtering aan de andere kant - ik vind het boeiend maar beheers dat niet.
Blijft over wat bouwen met een passief filter, waar we dan maar spoeltjes op "de juiste manier" in positioneren.
Beginnen met een pakkende naam en dan ook meteen met meerdere projecten tegelijk, afhaken en dan de oude garde die het vergalt buiten schot houden gaat er bij mij niet in. Jij valt ook in de categorie leden met een ban op de cv.
Nou, hop: doe wat leuks en maak het weer boeiend
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Oh... staan die leden in een bepaalde categorie?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Ja , jij ook.....Leeuwarden schreef:Oh... staan die leden in een bepaalde categorie?
Het is wel heel typisch dat de twee leden die hier een langdurige ban hebben gehad, het hoogste woord hebben over de gang van zaken op de dit forum....
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Ik ben dus zo'n beginneling die heel veel leest als ik tijd heb en zo her en der reeds bestaande ontwerpen na maakt (black beauty, minisub, overnight sensation, Classix 2 ga ik aan beginnen) juist een topic als deze leert mij het proces welke tot keuzes en uiteindelijk een degelijke speaker leid.
Ik heb voor mijzelf nog een draagbaar project en een monitor project in gedachte waarbij meer komt kijken dan slechts nabouwen.
De aanwas is misschien niet dik maar zeker niet afwezig, dus (puur uit eigenbelang
) ga vooral verder!
Ik heb voor mijzelf nog een draagbaar project en een monitor project in gedachte waarbij meer komt kijken dan slechts nabouwen.
De aanwas is misschien niet dik maar zeker niet afwezig, dus (puur uit eigenbelang
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Mocht je het interessant vinden, na de zomer hoop ik met Filterlessfits verder te gaan, ook een 3-weg topic met hoop info over het wat en hoe
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Nou,da's de 2e keer dat ie heel wat punten tevoorschijn haalt die bij mij ook het plezier flink doen dalen!SSassen schreef:Mja, dat en een chronisch gebrek aan tijd.
Wat de lust tot bouwen betreft was dit ooit een forum waar ik dagelijks vertoefde en waar in harmonie tussen forumleden de mooiste projecten tot stand kwamen, men gunde elkaar wat en er was wederzijds respect, begrip en vertrouwen, maar soms ook felle discussies waar men het hart op de tong droeg. Niettemin motiveerde dat mij, en ook veel andere oudgedienden, om de zelfbouw in Nederland te proberen naar een hoger peil te tillen.
Vandaag de dag is het forum helaas een afspiegeling van de maatschappij, een hoop oeverloos gezwets en het forumbeheer dat dat oogluikend toelaat waardoor het hier meer een verzameling one-liners is geworden, geuit door die paar forumleden die zichzelf het liefst horen praten. Eeuwig zonde in mijn optiek, ZBA is wat mij betreft vergane glorie.
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Ja stom hè, daar heb je helemaal geen ban voor nodigds23man schreef:Ja , jij ook.....Leeuwarden schreef:Oh... staan die leden in een bepaalde categorie?
Het is wel heel typisch dat de twee leden die hier een langdurige ban hebben gehad, het hoogste woord hebben over de gang van zaken op de dit forum....
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Ja!wouter schreef:Mocht je het interessant vinden, na de zomer hoop ik met Filterlessfits verder te gaan, ook een 3-weg topic met hoop info over het wat en hoe
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Gelukkig kan jij die observatie maken zonder dat je een ban hebt gehad.dre schreef:Nou,da's de 2e keer dat ie heel wat punten tevoorschijn haalt die bij mij ook het plezier flink doen dalen!SSassen schreef:Mja, dat en een chronisch gebrek aan tijd.
Wat de lust tot bouwen betreft was dit ooit een forum waar ik dagelijks vertoefde en waar in harmonie tussen forumleden de mooiste projecten tot stand kwamen, men gunde elkaar wat en er was wederzijds respect, begrip en vertrouwen, maar soms ook felle discussies waar men het hart op de tong droeg. Niettemin motiveerde dat mij, en ook veel andere oudgedienden, om de zelfbouw in Nederland te proberen naar een hoger peil te tillen.
Vandaag de dag is het forum helaas een afspiegeling van de maatschappij, een hoop oeverloos gezwets en het forumbeheer dat dat oogluikend toelaat waardoor het hier meer een verzameling one-liners is geworden, geuit door die paar forumleden die zichzelf het liefst horen praten. Eeuwig zonde in mijn optiek, ZBA is wat mij betreft vergane glorie.
Ik verbaas me er nog steeds over dat de mods een apart stukje hebben voor een forumlid met daarin zo'n 2500 berichten. De mods mogen zich inmiddels wel eens gaan bedenken wat de reden is dat zo iemand hier nog wordt getolereerd.
Peter, je maakt een tikfout in je reaktie: je = jij. Misschien snapt het onderwerp van je reaktie het dan ook. Alhoewel... twijfelachtig...
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Het schijnt dat DIY een "ignore" knop heeft waarbij je de posts van bepaalde forumleden niet meer hoeft te lezen.
Zou in dit geval heel goed uitkomen bij zowel Bassie als Adriaan.
groet,
Aat
Zou in dit geval heel goed uitkomen bij zowel Bassie als Adriaan.
groet,
Aat
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Ach ze spreken hardop over een onderwerp waar de rest op luisterdagen en in bp'tjes over spreken.ds23man schreef:Ja , jij ook.....Leeuwarden schreef:Oh... staan die leden in een bepaalde categorie?
Het is wel heel typisch dat de twee leden die hier een langdurige ban hebben gehad, het hoogste woord hebben over de gang van zaken op de dit forum....
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Zoals Walter zijn uitvinding om de berichten van een gebruiker te verbergen.AatV schreef:Het schijnt dat DIY een "ignore" knop heeft waarbij je de posts van bepaalde forumleden niet meer hoeft te lezen.
Zou in dit geval heel goed uitkomen bij zowel Bassie als Adriaan.
groet,
Aat
Was een briljante uitvinding.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
AatV schreef:Het schijnt dat DIY een "ignore" knop heeft waarbij je de posts van bepaalde forumleden niet meer hoeft te lezen.
Zou in dit geval heel goed uitkomen bij zowel Bassie als Adriaan.
groet,
Aat
Lucht je hart gewoon even en zeg wat je dwars zit.
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Mooie voortgang van dit project. Vroeger was alles beter....
Jammer dit, had graag de voortgang gezien i.p.v. generaliseren, vinger wijzen etc.
GTST kijk ik bewust niet maar dit begint er soms ook wel op te lijken.
Jammer dit, had graag de voortgang gezien i.p.v. generaliseren, vinger wijzen etc.
GTST kijk ik bewust niet maar dit begint er soms ook wel op te lijken.
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
En?fgroen schreef:Doet-ie het al?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Mja, wel zin, geen tijd, story of my life!
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Ah, dus daarom sta je te trappelen om een Daudio C1 te bouwen, herstel: nabouwen. Gewoon, laten frezen en ontwerp is verder klaar. Plankjes op elkaar, units en filter assembleren en klaar is SanderSSassen schreef:Mja, wel zin, geen tijd, story of my life!
Ik wil ook de no budget monitor nog zien
Laatst gewijzigd door wouter op zo 10 dec 2017, 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Volgens mij kan hij dat frezen prima zelf. 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Nadat hij de vorige keer deed alsof hij dat gedaan had, en door ds23man werd ontmaskerd geloof ik dat Sander alles kan: alles zelf, maar ook alles kan betalen om het te laten doen 
