Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Walt »

Niks mis mee op zich.
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door metabaron »

Jammer Sander dit zijn juist de draadjes waarvan de starters en ikzelf ook wat van kunnen leren.
Gedegen research van te voren. Hoe je keuzes tot een concept komen en dan jammer genoeg de rest die we niet meemaken....
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door ds23man »

Denk eerder dat de zaagtafel nog steeds ingepakt op een pallet staat.........
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door wouter »

Ik moet zeggen dat ik dat ik het vergane glorie idee echt niet herken. Hoe lang is het geleden dat je startte met de budget monitor, met visaton units?! Je hebt geen forum nodig om te bouwen, maar een plan - niet te verwarren met een idee. Dat laatste heb ik helaas ook te vaak, maar er begint een soort ontwikkeling van mezelf te komen dat me helpt dingen af te maken - of het bij een idee te laten.

Daarnaast mis ik de kennis om mee te gaan in actieve dsp gestuurde en dynamisch variabele ontwikkelingen, waardoor zelfbouw echt op niveau zou kunnen blijven met de huidige markt. Connectiviteit en gebruiksgemak enerzijds, volume afhankelijke eq en dsp filtering aan de andere kant - ik vind het boeiend maar beheers dat niet.
Blijft over wat bouwen met een passief filter, waar we dan maar spoeltjes op "de juiste manier" in positioneren.

Beginnen met een pakkende naam en dan ook meteen met meerdere projecten tegelijk, afhaken en dan de oude garde die het vergalt buiten schot houden gaat er bij mij niet in. Jij valt ook in de categorie leden met een ban op de cv.
Nou, hop: doe wat leuks en maak het weer boeiend ;-)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Leeuwarden »

Oh... staan die leden in een bepaalde categorie?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door ds23man »

Leeuwarden schreef:
Oh... staan die leden in een bepaalde categorie?
Ja , jij ook.....

Het is wel heel typisch dat de twee leden die hier een langdurige ban hebben gehad, het hoogste woord hebben over de gang van zaken op de dit forum....
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Douwe84 »

Ik ben dus zo'n beginneling die heel veel leest als ik tijd heb en zo her en der reeds bestaande ontwerpen na maakt (black beauty, minisub, overnight sensation, Classix 2 ga ik aan beginnen) juist een topic als deze leert mij het proces welke tot keuzes en uiteindelijk een degelijke speaker leid.

Ik heb voor mijzelf nog een draagbaar project en een monitor project in gedachte waarbij meer komt kijken dan slechts nabouwen.

De aanwas is misschien niet dik maar zeker niet afwezig, dus (puur uit eigenbelang :p) ga vooral verder!
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door wouter »

Mocht je het interessant vinden, na de zomer hoop ik met Filterlessfits verder te gaan, ook een 3-weg topic met hoop info over het wat en hoe
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door dre »

SSassen schreef:
Mja, dat en een chronisch gebrek aan tijd.

Wat de lust tot bouwen betreft was dit ooit een forum waar ik dagelijks vertoefde en waar in harmonie tussen forumleden de mooiste projecten tot stand kwamen, men gunde elkaar wat en er was wederzijds respect, begrip en vertrouwen, maar soms ook felle discussies waar men het hart op de tong droeg. Niettemin motiveerde dat mij, en ook veel andere oudgedienden, om de zelfbouw in Nederland te proberen naar een hoger peil te tillen.

Vandaag de dag is het forum helaas een afspiegeling van de maatschappij, een hoop oeverloos gezwets en het forumbeheer dat dat oogluikend toelaat waardoor het hier meer een verzameling one-liners is geworden, geuit door die paar forumleden die zichzelf het liefst horen praten. Eeuwig zonde in mijn optiek, ZBA is wat mij betreft vergane glorie.
Nou,da's de 2e keer dat ie heel wat punten tevoorschijn haalt die bij mij ook het plezier flink doen dalen!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Leeuwarden schreef:
Oh... staan die leden in een bepaalde categorie?
Ja , jij ook.....

Het is wel heel typisch dat de twee leden die hier een langdurige ban hebben gehad, het hoogste woord hebben over de gang van zaken op de dit forum....
Ja stom hè, daar heb je helemaal geen ban voor nodig :P
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Douwe84 »

wouter schreef:
Mocht je het interessant vinden, na de zomer hoop ik met Filterlessfits verder te gaan, ook een 3-weg topic met hoop info over het wat en hoe
Ja!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Leeuwarden »

dre schreef:
SSassen schreef:
Mja, dat en een chronisch gebrek aan tijd.

Wat de lust tot bouwen betreft was dit ooit een forum waar ik dagelijks vertoefde en waar in harmonie tussen forumleden de mooiste projecten tot stand kwamen, men gunde elkaar wat en er was wederzijds respect, begrip en vertrouwen, maar soms ook felle discussies waar men het hart op de tong droeg. Niettemin motiveerde dat mij, en ook veel andere oudgedienden, om de zelfbouw in Nederland te proberen naar een hoger peil te tillen.

Vandaag de dag is het forum helaas een afspiegeling van de maatschappij, een hoop oeverloos gezwets en het forumbeheer dat dat oogluikend toelaat waardoor het hier meer een verzameling one-liners is geworden, geuit door die paar forumleden die zichzelf het liefst horen praten. Eeuwig zonde in mijn optiek, ZBA is wat mij betreft vergane glorie.
Nou,da's de 2e keer dat ie heel wat punten tevoorschijn haalt die bij mij ook het plezier flink doen dalen!
Gelukkig kan jij die observatie maken zonder dat je een ban hebt gehad.

Ik verbaas me er nog steeds over dat de mods een apart stukje hebben voor een forumlid met daarin zo'n 2500 berichten. De mods mogen zich inmiddels wel eens gaan bedenken wat de reden is dat zo iemand hier nog wordt getolereerd.

Peter, je maakt een tikfout in je reaktie: je = jij. Misschien snapt het onderwerp van je reaktie het dan ook. Alhoewel... twijfelachtig...
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door AatV »

Het schijnt dat DIY een "ignore" knop heeft waarbij je de posts van bepaalde forumleden niet meer hoeft te lezen.
Zou in dit geval heel goed uitkomen bij zowel Bassie als Adriaan.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door FR_Aad »

ds23man schreef:
Leeuwarden schreef:
Oh... staan die leden in een bepaalde categorie?
Ja , jij ook.....

Het is wel heel typisch dat de twee leden die hier een langdurige ban hebben gehad, het hoogste woord hebben over de gang van zaken op de dit forum....
Ach ze spreken hardop over een onderwerp waar de rest op luisterdagen en in bp'tjes over spreken.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door FR_Aad »

AatV schreef:
Het schijnt dat DIY een "ignore" knop heeft waarbij je de posts van bepaalde forumleden niet meer hoeft te lezen.
Zou in dit geval heel goed uitkomen bij zowel Bassie als Adriaan.

groet,
Aat
Zoals Walter zijn uitvinding om de berichten van een gebruiker te verbergen.
Was een briljante uitvinding.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Leeuwarden »

AatV schreef:
Het schijnt dat DIY een "ignore" knop heeft waarbij je de posts van bepaalde forumleden niet meer hoeft te lezen.
Zou in dit geval heel goed uitkomen bij zowel Bassie als Adriaan.

groet,
Aat

Lucht je hart gewoon even en zeg wat je dwars zit.
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Kalimba »

Mooie voortgang van dit project. Vroeger was alles beter....
Jammer dit, had graag de voortgang gezien i.p.v. generaliseren, vinger wijzen etc.
GTST kijk ik bewust niet maar dit begint er soms ook wel op te lijken.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door hannesie »

+1
Ik ga dan maar zappen.
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door fgroen »

Doet-ie het al?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door dre »

fgroen schreef:
Doet-ie het al?
En? :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door SSassen »

Mja, wel zin, geen tijd, story of my life!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door dre »

Het is ook overal hetzelfde! :lol:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door wouter »

SSassen schreef:
Mja, wel zin, geen tijd, story of my life!
Ah, dus daarom sta je te trappelen om een Daudio C1 te bouwen, herstel: nabouwen. Gewoon, laten frezen en ontwerp is verder klaar. Plankjes op elkaar, units en filter assembleren en klaar is Sander ;-)

Ik wil ook de no budget monitor nog zien ;-)
Laatst gewijzigd door wouter op zo 10 dec 2017, 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door FR_Aad »

Volgens mij kan hij dat frezen prima zelf. ;-)
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door wouter »

Nadat hij de vorige keer deed alsof hij dat gedaan had, en door ds23man werd ontmaskerd geloof ik dat Sander alles kan: alles zelf, maar ook alles kan betalen om het te laten doen ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”