Alleen zou dinsdag woensdag er iets van horen Helaas nee.
Ik hoop het nog een keer te horen
Maar de twee weken waren om om gratis te retourneren
Dus ik heb het weer netjes terug gestuurd
Tien + voor afhandeling Eleshop
Moderator: Beheerdersteam
Anne we zijn dus niet de enige die er niet aan uit komenBeste Bert,
Voor uw informatie. We hebben feedback terug van Peak. De Peak kan het simpelweg niet meten, omdat de weerstand te hoog is in verhouding met de inductie. Schrale troost is dat de dure Hameg HM8118 bench LCR meter er ook niet uit komt.
--
Met vriendelijke groet,
Niels
Eleshop
Zeker te weten Anne !Ah!buis schreef:Gaat om die componenten tester die zo rare resultaten geeft ? Heb je niet veel aan, tenzij je van tevoren weet wat er ongeveer uit zou moeten komen.
Draadgewonden weerstanden in de voeding heeft meer voor- dan nadelen, zeker doen.
Ik heb nog wel een ideetje met een op-amp wat misschien wel werkt als je 't echt wil weten.
Anne
Ik heb een stuk of 4 ca3130 Anne ook nog wel ua741 maar die zullen wel niet bruikbaar zijnAh!buis schreef:Even bezig geweest om een tekeningetje van het idee te maken (was gisteren wat laat). Lm.jpg Om het even welke (ouwe) opa, zolang die maar niet al te traag is![]()
Met de (trim)pot op nul zitten beide ingangen voor ~ aan massa.Als je 'm dan wat opendraait krijg je meekoppeling.Eerst maar weinig, gaat ie oscilleren op de frequentie waarvan het meest terugkomt, de serie-resonantie van 1nF met de onbekende L.Met meer meekoppeling wordt het een blokgolf, frequentie (ongeveer) bepaald door de R en 1nF, met 30k zo'n 10kHz.
De frequentie wanneer het net begint te oscilleren, zou nog een sinus wezen, is dan van de L met bekende C=1nF.
En nou maar hopen dat 't zo werkt![]()
Anne
Opa07 lijkt me wat traag en de LM is geen echte opa, een vergelijkker met open uitgang.Hoewel zou kunnen met een weerstand 1k naar de + , ipv de massa.Bert61 schreef:Ik heb ook nog de lm311 opa07
Je hebt gelijk ga ik vanmiddag doen BarryBarry2001 schreef:Je zou nog wat capaciteit op de uitgang van de 7812 kunnen zetten Bert, zit nu niks.
Bedankt dat je er even naar kijken wiltdemocles schreef:Bert,wordt die LM317 niet loeier heet om uit 15vAC, 6,3v DC te maken?
democles schreef:Bert, ik kan C2 niet vinden in je ontwerp.
Aha ik lig net weerAh!buis schreef:Ha ja, 't was mooi weer, ik er vantussen![]()
Zou het zo doen, betere warmteverdeling en een C minder.
En die C2 hoeft eigelijk ook niet![]()
![]()
Anne
Jij hebt stiekem geoefenddemocles schreef:
printje 3,5x9cm