DSP advies gevraagd
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
DSP advies gevraagd
Ik zoek een high end DSP die ik tussen een voor en eindversterker kan zetten. Liefst een "out of the box" product, of iets waar ik heel weinig aan kan verzieken.
Het moet echt puur een DSP zijn, dus geen ingebouwde voorversterker of iets dergelijks. Geluidskwaliteit, dynamiek, signaal/(liefst totaal geen)ruis verhouding zijn ERG belangrijk...
Analoog in => van alles digitaal => analoog uit
Heeft iemand een goed voorstel?
Het moet echt puur een DSP zijn, dus geen ingebouwde voorversterker of iets dergelijks. Geluidskwaliteit, dynamiek, signaal/(liefst totaal geen)ruis verhouding zijn ERG belangrijk...
Analoog in => van alles digitaal => analoog uit
Heeft iemand een goed voorstel?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DSP advies gevraagd
Vraag me eerlijk gezegd af of dat bestaat. De meest voor de hand liggende opties hebben niet wat jij wil hebben: geluidskwaliteit (wel leuk voor een sub, dat werkt prima)
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: DSP advies gevraagd
Wat ik heb begrepen dat ook al is de dsp/analoog uit o zo goed, analoog naar digitaal is de zwakste schakel.anonamemouse schreef:Ik zoek een high end DSP die ik tussen een voor en eindversterker kan zetten. Liefst een "out of the box" product, of iets waar ik heel weinig aan kan verzieken.
Het moet echt puur een DSP zijn, dus geen ingebouwde voorversterker of iets dergelijks. Geluidskwaliteit, dynamiek, signaal/(liefst totaal geen)ruis verhouding zijn ERG belangrijk...
Analoog in => van alles digitaal => analoog uit
Heeft iemand een goed voorstel?
Out of de box hebben een pré amp. Maar dat heeft een cd speler of welk ander apparaat ook, vaak is die alleen fixid en noemen we het geen pré versterker terwijl die weldegelijk erin zit.
Bij een dsp gebeurd het aansturen volume soms in het digitale domein dus zo een ramp is een ''pré'' amp niet, je zet deze alleen op een vaste outputt.
Re: DSP advies gevraagd
Dat ground sound ding met die grote rode cijfers.
Iets van 8 ruggen kost ie.
Accuphase heeft ook iets dergelijks.
Iets van 8 ruggen kost ie.
Accuphase heeft ook iets dergelijks.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: DSP advies gevraagd
Dàt is dan weer nèt een tikkie boven budget.ray5150 schreef:Dat ground sound ding met die grote rode cijfers.
Iets van 8 ruggen kost ie.
Accuphase heeft ook iets dergelijks.
Met voorversterker bedoel ik dus een vervanger voor mijn huidige Sovereign. Die blijft staan.
Eigenlijk zoek ik een minidsp, maar dan de high end versie.
Re: DSP advies gevraagd
Even advocaat van de duivel spelen / enorme open deur intrappen : Hypex DLCP. 
-
flamingbeatz
- Berichten: 174
- Lid geworden op: zo 06 nov 2016, 2:38
Re: DSP advies gevraagd
Een DPA-1 van lyndorf.
Is en voorversterker met dsp maar je kunt ook gewoon alleen het dsp gedeelte gebruiken.
Is en voorversterker met dsp maar je kunt ook gewoon alleen het dsp gedeelte gebruiken.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: DSP advies gevraagd
Als Lyngdorf dat Roomperfect gedeelte nou eens apart in een kastje zou stoppen...Kappa7 schreef:Een DPA-1 van lyndorf.
Is en voorversterker met dsp maar je kunt ook gewoon alleen het dsp gedeelte gebruiken.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: DSP advies gevraagd
Als dat in een kastje zou zitten zonder andere dingen... Perfect...Henkjan schreef:iets met Dirac mss een optie?
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: DSP advies gevraagd
Dit zou wel eens kunnen zijn wat ik zoek...
https://www.minidsp.com/dirac-series/ddrc-22a
Edit: Maar deze lijkt te ruisen als een oceaan in een orkaan...
https://www.minidsp.com/dirac-series/ddrc-22a
Edit: Maar deze lijkt te ruisen als een oceaan in een orkaan...
Laatst gewijzigd door anonamemouse op ma 31 jul 2017, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DSP advies gevraagd
Wordt wel niet meer gemaakt, maar misschien 2e-hands nog te vinden?anonamemouse schreef:Als Lyngdorf dat Roomperfect gedeelte nou eens apart in een kastje zou stoppen...Kappa7 schreef:Een DPA-1 van lyndorf.
Is en voorversterker met dsp maar je kunt ook gewoon alleen het dsp gedeelte gebruiken.
Lyngdorf DP-1
Re: DSP advies gevraagd
Anders iets uit de professionele audio markt? Genoeg keus in ieder geval.
https://www.thomann.de/nl/frequentvlakk ... 44913=true
https://www.thomann.de/nl/frequentvlakk ... 44913=true
Re: DSP advies gevraagd
Een DBX Driverack zou geen slecht idee zijn.
Het uiterlijk moet je wel bevallen.
Het uiterlijk moet je wel bevallen.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: DSP advies gevraagd
Ik zet hem gewoon uit het zicht, dus dat is geen probleem.ray5150 schreef:Een DBX Driverack zou geen slecht idee zijn.
Het uiterlijk moet je wel bevallen.
Re: DSP advies gevraagd
Als de PA hoek geen bezwaar is: Xta dp 226
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... e=lr&pos=1
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... e=lr&pos=2
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... e=lr&pos=1
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... e=lr&pos=2
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: DSP advies gevraagd
Het mag gewoon echt niet ruisen...Walt schreef:Als de PA hoek geen bezwaar is: Xta dp 226
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: DSP advies gevraagd
Mijn drie grote problemen met Roon:
Het moet op een apart systeem draaien. Bovendien werkt het dan alleen maar voor mijn streamer, en niet voor de rest van de set.
Het veranderd het geluid als het niet geprocessed zou moeten worden, het is niet bit perfect.
Het is belachelijk duur voor software.
Als ik deze richting op zou gaan zou ik voor JRiver kiezen. Is mijns inziens aan alle kanten beter.
Het moet op een apart systeem draaien. Bovendien werkt het dan alleen maar voor mijn streamer, en niet voor de rest van de set.
Het veranderd het geluid als het niet geprocessed zou moeten worden, het is niet bit perfect.
Het is belachelijk duur voor software.
Als ik deze richting op zou gaan zou ik voor JRiver kiezen. Is mijns inziens aan alle kanten beter.
-
flamingbeatz
- Berichten: 174
- Lid geworden op: zo 06 nov 2016, 2:38
