Verbering FR respons NEO 3
Moderator: Beheerdersteam
Re: Verbering FR respons NEO 3
Dat is inderdaad een enorme verbering!
Maar serieus, ja das een heel simpele en doeltreffende manier. Wat raar dat B&G zoiets zelf niet doet eigenlijk, kosta quanta lijkt me.
Mvg Reinder
Maar serieus, ja das een heel simpele en doeltreffende manier. Wat raar dat B&G zoiets zelf niet doet eigenlijk, kosta quanta lijkt me.
Mvg Reinder
Re: Verbering FR respons NEO 3
Dat is wel een drastische verbetering
.
Maar zulke hoeveelheid defractie heb ik zelf niet gezien met de Neo3+faceplate (dat mooi verzonken is).
Niet meer dan met een dome tweeter.
Maar zulke hoeveelheid defractie heb ik zelf niet gezien met de Neo3+faceplate (dat mooi verzonken is).
Niet meer dan met een dome tweeter.
Re: Verbering FR respons NEO 3
Ben wel benieuwd of het op deze ook kan schelen.
20x10 cm Misschien maar eens eens tijd in steken.
20x10 cm Misschien maar eens eens tijd in steken.
- firsttimer
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37
Re: Verbering FR respons NEO 3
Kijk dat zijn nou leuke ontdekkingen! Die beste meneer op Diyaudio heeft het over:
"I've design some flexible resin shape to bond on the tweeter surface (on both side):
Ik ken de Neo3 zelf niet maar hij heeft die strips ook aan de binnenkant van de behuizing aangebracht?
"I've design some flexible resin shape to bond on the tweeter surface (on both side):
Ik ken de Neo3 zelf niet maar hij heeft die strips ook aan de binnenkant van de behuizing aangebracht?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Verbering FR respons NEO 3
en dan de vraag of je het verschil hoort .....
hoe ziet de response er onder een hoek uit?
(ook ik kan me niet zo'n berglandschap herrinneren)
Meting van Hans

hoe ziet de response er onder een hoek uit?
(ook ik kan me niet zo'n berglandschap herrinneren)
Meting van Hans
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Verbering FR respons NEO 3
+1
Het is ook geen verbetering als off-axis het gedrag negatief wordt beinvloed.
O wacht even... ik lette niet op de titel en zag dan ook niet dat het om verbering gaat.
Het is ook geen verbetering als off-axis het gedrag negatief wordt beinvloed.
O wacht even... ik lette niet op de titel en zag dan ook niet dat het om verbering gaat.
Nee, op het oppervlak van de tweeter, wat op de voor- en achterzijde zal zijn. De achterzijde is identiek, wanneer je daar het dekseltje van verwijdert (voor gebruik in dipole-configuraties).firsttimer schreef:Ik ken de Neo3 zelf niet maar hij heeft die strips ook aan de binnenkant van de behuizing aangebracht?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Verbering FR respons NEO 3
Ik heb het idee dat er wel heel erg veel smoothing in deze meting is toegepast. Een smoothie dus!Henkjan schreef:en dan de vraag of je het verschil hoort .....
hoe ziet de response er onder een hoek uit?
(ook ik kan me niet zo'n berglandschap herrinneren)
Meting van Hans
Re: Verbering FR respons NEO 3
Met 20dB/div heb je dat niet nodig. @Hans, stel je meetvenster wat minder ruim in. 50 tot 60dB is meer dan genoeg.ds23man schreef:Een smoothie dus!![]()
Re: Verbering FR respons NEO 3
Er was een luidspreker die Hans heet.
Ik was mijn handen in onschuld.
Ik was mijn handen in onschuld.
