Spotify stopt met Squeezebox
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Spotify stopt met Squeezebox
Maar even in een apart topic, los van het bestaande Squeezebox topic:
Was mij ontgaan, maar las het op een ander forum: The Spotify integration will be completely removed from the Squeezebox and UE Smart Radio speakers on July 20th, 2017.
Gebruik het zelf veel, zou het jammer vinden m'n SB's hier niet meer voor te kunnen gebruiken...
Was mij ontgaan, maar las het op een ander forum: The Spotify integration will be completely removed from the Squeezebox and UE Smart Radio speakers on July 20th, 2017.
Gebruik het zelf veel, zou het jammer vinden m'n SB's hier niet meer voor te kunnen gebruiken...
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Inderdaad...da's balen. Gebruikte het zelf nog niet..maar had het al wel ingericht. Dan maar via een chromecast audio.
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Dit is nu precies de reden dat ik liever zelf een bibliotheek opbouw in plaats van een streamingsdienst abboneer. Je bent totaal afhankelijk van hoe ze nu weer geld kunnen besparen. Ben je daardoor gedupeerd dan is dat jammer voor jou.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Dat is inderdaad jammer. Los van dat ik Google's grip op de wereld zorgwekkend vind, gaat Google niet bepalen waarmee ik audio afspeel. Ik heb genoten van Spotify, maar voorheen genoot ik niet minder. Hier houdt Spotify dus op voor mij. 
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Ik zou mij nog even niet druk maken.
Er zal vast een derde partij met een plugin komen. Zoals voor de Classic en Touch.
Of misschien werkt deze plugin zelfs al.
Er zal vast een derde partij met een plugin komen. Zoals voor de Classic en Touch.
Of misschien werkt deze plugin zelfs al.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Ik gebruik eigenlijk spotify helemaal niet...heb family account genomen voor m'n kids...die doen niets anders dan spotify luisteren...af en toe wat opzoeken en via chromecast spelen op m'n receiver is goed genoeg...hoofdsysteem blijft m'n eigen server de lakens uitdelen...
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Hier ook geen duiding.
en hier ook niet, het is ook niet meer in ontwikkeling met Logitech als firma, naar ik weet.
http://htmlpreview.github.io/?https://g ... elog7.html
Dit is dan wat onduidelijker.
http://htmlpreview.github.io/?https://g ... elog7.html
Dit is dan wat onduidelijker.
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 21 jul 2017, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Spotify is gestopt met het ondersteunen van applicaties/systemen die nog gebruikt maakten van libspotf library om met de spotify dienst/servers te communiceren.
Inmiddels is er een nieuwe LMS plugin genaamd 'Spotty'. Deze is door Michael Herger (mherger op het LMS forum) gemaakt en is gebaseerd op de librespot library.
Inmiddels is er een nieuwe LMS plugin genaamd 'Spotty'. Deze is door Michael Herger (mherger op het LMS forum) gemaakt en is gebaseerd op de librespot library.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Ik gebruik geen LMS (ik wil eigenlijk niet continue een nas/pc aan hebben staan) maar meld mijn SB touch's aan op mysqueezebox.com. Ging altijd goed, kon Spotify als toepassing selecteren. Dat gaat nu niet meer dus, Spotty is een LMS plugin (als ik het goed begrepen heb) en kan ik dus ook niet gebruiken.
Zijn er nog alternatieven, iemand een idee?
Zijn er nog alternatieven, iemand een idee?
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Zelf in een doos knijpen en er bespottelijk bij zingen of zo ?Barry2001 schreef:Ik gebruik geen LMS (ik wil eigenlijk niet continue een nas/pc aan hebben staan) maar meld mijn SB touch's aan op mysqueezebox.com. Ging altijd goed, kon Spotify als toepassing selecteren. Dat gaat nu niet meer dus, Spotty is een LMS plugin (als ik het goed begrepen heb) en kan ik dus ook niet gebruiken.
Zijn er nog alternatieven, iemand een idee?
Anne
Re: Spotify stopt met Squeezebox
yup, een RPi 2 of 3 met o.a. PicorePlayer of Max2Play.FR_Aad schreef:Een pc/nas is niet nodig. Een Raspberry is voldoende.
Heb zelf een RPI 2 met PicorePlayer draaien en deze dient alleen als doorgeefluik naar de streaming dienst waar ik gebruik van maak (heb zelf geen muziekbestanden lokaal). Heb je weinig tot geen omkijken naar. Hangt in de meterkast naast de router en draait al maanden.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Ok, RPI valt ook onder de noemer pc natuurlijk
naja, tis niet anders, heb zelfs nog een RPI2 liggen met Picoreplayer erop. Heb ook geen muziek meer lokaal staan, ik ga het ook op deze manier oplossen.
Bedankt voor jullie info!
Bedankt voor jullie info!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Vanmiddag eindelijk eens tijd gehad hier naar te kijken. Situatie: heb een RPI model B+, en heb daarop Picoreplayer met LMS op geinstalleerd versie 7.9.1. Mijn Squeezebox Touch laat ik kijken naar de Picoreplayer, wat ook werkt, ziet 'm ook. Duurde even voor ik doorhad dat ik via de 9000 poort bij LMS kon komen en zo bij de plugins, uiteindelijk gevonden en Spotty geinstalleerd.
Picoreplayer benader ik via de webinterface. Eigenlijk werkt alles, heb weer Spotify, alleen een klein detail, geen geluid
Ik gebruik gewoon de analoge uitgang van de SB. zal vast een setting zijn, misschien dat iemand een idee heeft.
Ik neem aan dat het tabje Audio Output iets zegt over de RPI zelf, en dit verder hier niet van belang is (maar mss heb ik dat verkeerd). Kan het zijn dat ik daaronder bij 'Output setting' aan moet geven dat dat de SB moet zijn? Zoja wat moet ik daar invullen? Of moet ik bij de LMS settings nog ergens wat doen?
Picoreplayer benader ik via de webinterface. Eigenlijk werkt alles, heb weer Spotify, alleen een klein detail, geen geluid
Ik neem aan dat het tabje Audio Output iets zegt over de RPI zelf, en dit verder hier niet van belang is (maar mss heb ik dat verkeerd). Kan het zijn dat ik daaronder bij 'Output setting' aan moet geven dat dat de SB moet zijn? Zoja wat moet ik daar invullen? Of moet ik bij de LMS settings nog ergens wat doen?
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Ik draai hier al meer dan een jaar een RPI3 met Max2play met de Logitech Media Server met daar in de Triode Spotify plugin en dat speelt nog steeds.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Krijg met de Picoreplayer geen geluid, wat ik ook probeer. Dus max2play gedownload en geinstalleerd, met LMS, met de Spotty plugin, wordt herkend en er worden nummers afgespeelt. Die Triode Spotify plugin die je noemt zie ik niet staan Aad, weet je waar die te vinden is?
Maar goed, weer geen geluid, het is me echt een raadsel. Moet een instelling oid ergens zijn, overeenkomst nu is Spotty. Misschien toch een andere plugin proberen.
Maar goed, weer geen geluid, het is me echt een raadsel. Moet een instelling oid ergens zijn, overeenkomst nu is Spotty. Misschien toch een andere plugin proberen.
Re: Spotify stopt met Squeezebox
De Triode plugin staat bij third party plugins. Die moet je eerst activeren.
Heb je op je in de app op je telefoon of tablet wel de juiste speler geselecteerd?
Heb je op je in de app op je telefoon of tablet wel de juiste speler geselecteerd?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Niet geprobeerd, ik benader 'm vanuit de Squeezebox, en die is met max2play geconnect. Uiteraard gekeken of op de SB niet iets uitgevinkt staat, lijkt allemaal ok.
Misschien nog even weer proberen naar de oude situatie te gaan, ik connecte daar mysqueezebox.com zonder LMS dus, of er dan wel weer geluid is.
Maar heb het maar even aan de kant geschoven, anders wordt het met de nachtrust straks niet wat
Misschien nog even weer proberen naar de oude situatie te gaan, ik connecte daar mysqueezebox.com zonder LMS dus, of er dan wel weer geluid is.
Maar heb het maar even aan de kant geschoven, anders wordt het met de nachtrust straks niet wat
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Spotify stopt met Squeezebox
Dacht trouwens dat ik die 3rd party plugins wel geactiveerd had.... alhoewel het me ook sterk lijkt dat het daar in zit.
