DAB+ Radio

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

DAB+ Radio

Bericht door Kappa7 »

In de auto heb ik nu op de aux ingang een blauwe tand module voor mijn telefoon en zou daar eigenlijk iets op willen hebben waar ook een dab+ ontvanger in zit.
Nu heb ik al lopen zoeken maar kom eigenlijk geen dab+ modules tegen die kunnen worden ingebouwd.
Dan ook nog gecombineerd met een blauwe tand is al helemaal onvindbaar.
Wel heb ik setjes gevonden op basis van een arduino maar dat lijkt me wat minder geschikt om in de auto te bouwen.
Hebben jullie nog ideeen?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: DAB+ Radio

Bericht door toetertje »

Gebruik je geen internet radio op je telefoon dan?
Dab gebruikt daar in tegen natuurlijk geen data.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DAB+ Radio

Bericht door hannesie »

Ik heb op de/mijn huidige auto toen naar gevraagd, en er was een toeleverancier die DAB+ modules kon aansluiten via een USB naar ik mij kan herinneren.
En die was dan in het standaard scherm te zien en te bedienen. is een 2015 Peugeot 2008.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: DAB+ Radio

Bericht door Barry2001 »

Gaat toch nog wel hard met Spotify / internet radio streamen. Gebruikt het denk ik een uur p/dag ongeveer, niet op Wifi bedoel ik dan, en dan is mijn bundel (1,5gb) eind vd maand vaak wel stevig gebruikt. Gebruikt verder buiten Wifi nauwelijks internet.

Dab, de enkeling die het heeft klaagt over slechte ontvangst, wat juist met Dab zou moeten verbeteren.

Het satelliet router systeem van Elon Musk :rock: en klaar.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: DAB+ Radio

Bericht door Kappa7 »

Precies.
Met 1 gig data moet je daar niet aan beginnen.
Daarnaast heb ik wel wat met radio.
Al zal ik waarschijnlijk wel een telefoon nodig hebben om de te bedienen. Ik wil het onzichtbaar weg gewerkt hebben namelijk. En de bediening van de radio gebruiken zal ook wel lastig worden.
Het volume gaat natuurlijk wel via de radio dus dat is al heel wat.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DAB+ Radio

Bericht door Pjotr »

??? Waarom wil je eigenlijk DAB+ in de auto als het er al niet standaard in zit? Alleen maar extra gedoe wat weer afleidt.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: DAB+ Radio

Bericht door Kappa7 »

Eigenlijk simpel.
Ik luister meestal naar de radio in de auto.
Nu heb ik mijn telefoon (carkit) op de aux ingang maar hoor deze niet als de radio aanstaat.
Nu had ik bedacht dat als ik een dab module ook op de aux ingang kan zetten dan zal deze automatisch omschakelen als ik gebeld wordt.
Voordeel is dat ik dan ook wat meer keuze heb in de tebeluisteren zenders.
En hopelijk ook een wat betere kwaliteit van het geluid.
De head unit vervangen is geen optie.
Het Cabasse systeem is wel erg goed en mooi geïntegreerd in de auto.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: DAB+ Radio

Bericht door ray5150 »

Er is nu ook een smartphone met dab+ ontvanger.
Weet niet welk type dat is, maar over een paar jaar zal dat wel standaard zijn.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: DAB+ Radio

Bericht door richard »

Barry2001 schreef:
Dab, de enkeling die het heeft klaagt over slechte ontvangst, wat juist met Dab zou moeten verbeteren.
Op de randen van Nederland of bij slecht ontvangst gaat analoog ruisen, digitaal gaat stotteren of valt weg.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DAB+ Radio

Bericht door hannesie »

Het grappige is dat ik juist de radio met mijn "nieuwe auto", eigenlijk niet echt gebruik.

Ik kan dan ook via een USB ingang muziek afspelen 24 bits, en 48kHz flac bestanden afspeel, en dan is de max 32 Gb , en dat is een klein USB stickje.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: DAB+ Radio

Bericht door Kappa7 »

Heb ook erg veel muziek op de telefoon staan maar luister nu eenmaal graag naar het nieuws.
BNR en radio 1 bvb.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DAB+ Radio

Bericht door Pjotr »

Ja, radio 1 en radio 2 zijn prima zenders voor onderweg. Radio 2 alleen tot 14:00 uur, daarna is het erg veel debiel lolbroek gezeik met die RdW. Heb zelf veel R1 op staan als ik eens wat anders wil dan muziek. Ik moet zeggen dat dat via de FM prima te pruimen valt door heel Nederland. Op een beetje radio kun je toch wel zonder probleem een carkit voor je telefoon aansluiten?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DAB+ Radio

Bericht door hannesie »

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: DAB+ Radio

Bericht door Kappa7 »

Zo iets bedoel ik maar dan in een kitje van de afhaalchinees met losse printjes en blauwe tand.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DAB+ Radio

Bericht door hannesie »

Gebruikersavatar
hardy
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 16:11
Locatie: almelo

Re: DAB+ Radio

Bericht door hardy »

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: DAB+ Radio

Bericht door Kappa7 »

Tis niet echt wat ik zoek.
Maar bedankt voor de suggesties.
Ik wil juist niets zichtbaar hebben en dan komt de suggestie van hans nog het dichtste bij maar is me te veel geld.
Ik blijf voorlopig maar even goed als op het scherm letten op of ik gebeld wordt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DAB+ Radio

Bericht door Shadow »

Ik gebruik gewoon de TuneIN radio app, data is schijtgoedkoop op het moment en voor 35 euro per maand heb je onbeperkt bij TMobile en ik heb 25gb voor 30 euro van kpn, komt ongeveer op hetzelfde neer want ik krijg het er niet door gestookt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: DAB+ Radio

Bericht door ray5150 »

Had je al op Ebay gekeken ? daar staan complete pakketjes voor een tientje of 5.
Voorbeeld : http://www.ebay.com/itm/12V-Car-Digital ... Swq~tZS5Ur
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: DAB+ Radio

Bericht door Kappa7 »

Daar heb ik zeker naar gekeken.
Ik zat zelf eigenlijk aan zo iets te denken maar dan met DAB en niet met een Fm tuner.
http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayIS ... spheader=1
Plaats reactie