sander1238 schreef:Ik heb een probleem met het opbouwen van de pass pearl 2 printen van Kappa7
Even het schema met voltages erbij: Het probleem bevind zich bij R9, deze is volgens schema 499 ohm en die heb ik er ook in zitten, echter word hij na enige tijd bloedheet.
Als ik aan de kant waar ook C6 aan zit meet ik keurig 20V (wat klopt volgens schema)
Aan de andere kant van R9 meet ik 1,4 V (wat volgens schema 10,1V zou moeten zijn)
Tussen R8 en R10 meet ik 2V (wat volgens schema 10V zou moeten zijn)
Omdat R9 qua waarde klopt met het schema kan er dan nog iets anders dwars zitten?
pass pearl 2 - de kast in met dat ding!
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
pass pearl 2 - de kast in met dat ding!
dit project begon bij Sander, toen hij er door alle problemen geen zin meer in had, heb ik t stokje begin 2019 overgenomen. Het probleem bleek neppe FETs, toen ik echte had geplaatst speelde t. En toen kon ik t natuurlijk niet laten om toch wat te gaan verbouwen, en daarmee begon hoofdstuk 2.
Laatst gewijzigd door Henkjan op za 22 feb 2020, 0:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: pass pearl 2 probleem
Rare spanning, er is eigenlijk niks wat daar zo hard naar lager kan trekken.
Ergens een sluiting op de print (soldeer tussen twee sporen ofzo) ?
Anne
Ergens een sluiting op de print (soldeer tussen twee sporen ofzo) ?
Anne
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: pass pearl 2 probleem
De foto's. Overigens heeft het andere printje exact hetzelfde probleem. Aan de soldeer verbindingen kan ik niks raars ontdekken.
Misschien onbelangrijk maar de ztx450 en de 2sk170 zijn afkomstig van ebay (afhaal chinees).
Misschien onbelangrijk maar de ztx450 en de 2sk170 zijn afkomstig van ebay (afhaal chinees).
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: pass pearl 2 probleem
die kloppen allemaal. 499 ohmAh!buis schreef:Heb je die R9 al 's doorgemeten . Niet 4k99 ?
Anne
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: pass pearl 2 probleem
die zitten alle 4 op 95mVAh!buis schreef:Meet dan de spanning op R21 22 23 en 24 (tov massa)
Anne
Re: pass pearl 2 probleem
Dan deugen de 4 fet's niet en die verderop dan misschien ook niet.
Ik had gehoopt op één uitschieter (kan gebeuren).
In 't gunstigste geval zijn het er met de paarse stip en met een erg groot uitgevallen Idss.
Anne
Ik had gehoopt op één uitschieter (kan gebeuren).
In 't gunstigste geval zijn het er met de paarse stip en met een erg groot uitgevallen Idss.
Anne
Re: pass pearl 2 probleem
Hoe betrouwbaar zijn die 2sk170 en kan dat een oorzaak zijn?
Die 2sk170 wordt toch al een hele tijd niet meer gemaakt? (Of ben ik met een ander type in de war?)
Die 2sk170 wordt toch al een hele tijd niet meer gemaakt? (Of ben ik met een ander type in de war?)
Re: pass pearl 2 probleem
Effe koffietje drinken jongens, het is een 2SK370 die je nodig hebt
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: pass pearl 2 probleem
Rudy schreef:Effe koffietje drinken jongens, het is een 2SK370 die je nodig hebt
Maar volgens mij is de 2sk170 ook mogelijk, staat zelfs in de beschrijving van mr pass himself.
dit omdat de 2sk370 moeilijker is aan te komen.
Re: pass pearl 2 probleem
Och, 2SK170 of 370 maakt niet uit, maar moet wel met groene stip zijn.
Zeker voor 't eerste viertal.
Anne
Zeker voor 't eerste viertal.
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
Green dot is selectie op parameters. De transistoren / FET's werden gemaakt volgens datablad, en kregen een green dot als ze daar nog weer binnen bepaalde specs vielen.
Re: pass pearl 2 probleem
Ligt er aan wat je "uitstoot" noemt, minder stroom in dit geval.ray5150 schreef:Wat houd die groene stip dan in ?
Als je dit bekijkt samen met het grafiekje hogerop is het, hoop ik, duidelijk
Anne
Re: pass pearl 2 probleem
Op ebay is de kans zeer groot dat je fakes hebt gekocht. Ja, ook ik ben er ooit ingetrapt. Orginele zijn te koop bij:
http://www.fetaudio.com/archives/category/shop
https://diyaudiostore.com/collections/p ... ems-lsk170
http://www.fetaudio.com/archives/category/shop
https://diyaudiostore.com/collections/p ... ems-lsk170
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
Over het algemeen: koop geen componenten op eBay uit China, onbetrouwbaar. Ben bezig geweest met MAX led drivers waar ik er wat meer van nodig heb, kosten ongeveer een tientje/st bij Farnell. Als je goed zoekt (Reichelt bv) kun je wat goedkoper uitkomen. eBay China 2 stuks voor US $ 1,-. 100% nep.
Re: pass pearl 2 probleem
Op de foto is niet te zien of er en welke kleur op die transistors zit (meestal op de bolle zijde)
As het echte zijn, maar paars, is er misschien wel een mouw aan te passen.
Iets anders, het lijkt of er voor R12 909k inzit.Moet 909 ohm zijn, wit-zwart-wit-zwart, niet wit-zwart-wit-oranje.Is niet de oorzaak van de fout, geeft wel fout frequentie verloop.
Anne
As het echte zijn, maar paars, is er misschien wel een mouw aan te passen.
Iets anders, het lijkt of er voor R12 909k inzit.Moet 909 ohm zijn, wit-zwart-wit-zwart, niet wit-zwart-wit-oranje.Is niet de oorzaak van de fout, geeft wel fout frequentie verloop.
Anne
Re: pass pearl 2 probleem
http://www.newtone-online.nl/catalog/pr ... ts_id=1667
https://www.electro-andijk.nl/index.php ... ets-detail
Zo iets?
Bij die laatste heb ik ze vandaan trouwens.
https://www.electro-andijk.nl/index.php ... ets-detail
Zo iets?
Bij die laatste heb ik ze vandaan trouwens.
Re: pass pearl 2 probleem
Geen stip er staat Gr of Bl op geschrevenOp de foto is niet te zien of er en welke kleur op die transistors zit
Die van Dre zijn de BL dus niet de GR.
Re: pass pearl 2 probleem
Eigenaardig, vroeger stonden er één of meerdere kleurstepen op fet's.democles schreef:Geen stip er staat Gr of Bl op geschrevenOp de foto is niet te zien of er en welke kleur op die transistors zit
Die van Dre zijn de BL dus niet de GR.
Als de blauwe niet tot de grootste stroomklasse behoren gaat 't nog.Je loopt de kans dat Q3 helemaal in geleiding gaat omdat de spanningsval over R9 te groot wordt.Dat komt de kwaliteit niet te goede.
Anne
Re: pass pearl 2 probleem
Even gekeken wat ik nog liggen had.
Alleen een zakje met de BL versie.
Alleen een zakje met de BL versie.
