Niet over de schakelaar maar op de 230V aansluiting van de trafo.
En de buis is baksteen rood niks gay, wel vrolijk
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Verdorie heb ik Mn roze bril nog op ?Ah!buis schreef:Je kunt zoiets proberen https://www.eoo-bv.nl/wissel-spanning/8 ... c-mkp.html
Niet over de schakelaar maar op de 230V aansluiting van de trafo.
En de buis is baksteen rood niks gay, wel vrolijk![]()
Anne
Is bij Mn bouwmaatje met billenBert61 schreef:Verdorie heb ik Mn roze bril nog op ?Ah!buis schreef:Je kunt zoiets proberen https://www.eoo-bv.nl/wissel-spanning/8 ... c-mkp.html
Niet over de schakelaar maar op de 230V aansluiting van de trafo.
En de buis is baksteen rood niks gay, wel vrolijk![]()
Anne![]()
OK over de aansluiting van de trafo ,
Heb hier ergens dat anders gezien
OKdemocles schreef:Nee, die twee zijn tegen het inbranden van de schakelcontacten,gaat de schakelaar in theorie langer mee
Super AnneAh!buis schreef:Als je de versterker uitschakeld onderbreek je de stroom door een zelfinduktie (soms niet, als de stroom perongeluk net op de nuldoorgang uitzet), daar houdt hij niet van (zoals de hond van Martines buren).Krijg je een vonk over de schakelaar.Een C over de schakelaar zorgt voor een doorgang door op te laden.Maar een C over de trafo doet dat ook.
Met een C over de schakelaar blijft er stroom lopen met versterker uit.Als je dan de stekker eruit trekt kun je nog een tik van de stekkerkontakten krijgen (tenzij een ontlaadweerstand over de C).
De C over de trafo zorgt voor extra verbruik als ie aan staat.Geen spanning meer op de stekker.
Kies maar ...
Anne
Verhip je hebt gelijkEdwin68 schreef:Als ik mij niet vergis zit hij dan aan de verkeerde kant van de schakelaar
Is wel niet voor op 't net bedoeld maar lijkt me wel goed.Bert61 schreef:Deze zal toch ook goed zijn Anne![]()
De leeftijd gaat mee tellen AnneAh!buis schreef:Wat teveel mooi weer geweest denk ik, de fut is er nogal uit, moe van niks
![]()
Maar ik doe m'n bestVolgende dagen koeler en nat, lekker binnen blijven
![]()
C.jpgIs wel niet voor op 't net bedoeld maar lijkt me wel goed.Bert61 schreef:Deze zal toch ook goed zijn Anne![]()
Zit daar idd niet goed.
Anne