高 GAO line array (langdurig)
Moderator: Beheerdersteam
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Weer wat verder gevorderd.
Na een bestelling van ronde aluminium "plakken" en wat draadeinden en rubber ringen heb ik het volgende voetje geconstrueerd:
(lees voor geconstrueerd ; boren, tappen, zagen, schuren, nog meer schuren en glad maken.)
Dit wordt op de volgende manier ingebouwd:
groet,
Aat
Na een bestelling van ronde aluminium "plakken" en wat draadeinden en rubber ringen heb ik het volgende voetje geconstrueerd:
(lees voor geconstrueerd ; boren, tappen, zagen, schuren, nog meer schuren en glad maken.)
Dit wordt op de volgende manier ingebouwd:
groet,
Aat
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Om genoeg stabiliteit voor een dergelijk lange luidspreker zou ik een flinke voetplaat moeten gebruiken.
Heb liever een kleine footprint en gebruik nu een uitdraaibaar draadeind om de luispreker tussen voer en plafond te klemmen.
Staat stevig!
Een impressie van de voor- en achterzijde :
groet,
Aat
Heb liever een kleine footprint en gebruik nu een uitdraaibaar draadeind om de luispreker tussen voer en plafond te klemmen.
Staat stevig!
Een impressie van de voor- en achterzijde :
groet,
Aat
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Slimme oplossing, lijkt mij veel stabieler dan welke voet dan ook.
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Een kunstig werkstuk, en ook slim uitgevoerd.
Is er trouwens al een besluit genomen omtrent de subwoofer ?
Is er trouwens al een besluit genomen omtrent de subwoofer ?
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Is het geen idee om je vastklem systeem met een veer te maken? Je huis werkt wel een beetje zomer - winter.
Dit om schade te voorkomen aan vloer of plafond.
Dit om schade te voorkomen aan vloer of plafond.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Erg mooi idd.

een line array met 12" Philips woofers mssray5150 schreef:Is er trouwens al een besluit genomen omtrent de subwoofer ?
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Aat, als de boel klaar is zou ik heel graag eens komen luisteren!
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Nu voor weinigHenkjan schreef:Erg mooi idd.
een line array met 12" Philips woofers mssray5150 schreef:Is er trouwens al een besluit genomen omtrent de subwoofer ?
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Voor wat betreft de uitzetting : als ik het verschil neem van de uitzettingscoëfficiënten tussen beton en aluminium kom ik bij een variatie van 15⁰ en een lengte van 2,6m. op 0,43mm.
Heb twee lagen vilt en een rubber ring, bovendien behoef je het draadeind bovenin niet helemaal uit te draaien om toch (erg!) stevig te staan, dus ik verwacht geen problemen.
Tja, wat betreft de subwoofers, zeker geen array met 12 inchers, komt er geen licht meer binnen!
Ben ondertussen van mening dat ik eerst dit systeem met bijbehorende versterkers maar eens aan de praat moet krijgen.
groet,
Aat
Heb twee lagen vilt en een rubber ring, bovendien behoef je het draadeind bovenin niet helemaal uit te draaien om toch (erg!) stevig te staan, dus ik verwacht geen problemen.
Tja, wat betreft de subwoofers, zeker geen array met 12 inchers, komt er geen licht meer binnen!
Ben ondertussen van mening dat ik eerst dit systeem met bijbehorende versterkers maar eens aan de praat moet krijgen.
groet,
Aat
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Nou prima, je hebt er over nagedacht!
En over die 12", dat is maar gein omdat Olaf er niet vanaf komt
En over die 12", dat is maar gein omdat Olaf er niet vanaf komt
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Als je het accent lichtjes aan deze regio aanpast, komt het beter over : nou voâh wènig.Shadow schreef:Nu voor weinig
Re: 高 GAO line array (langdurig)
We kennen natuurlijk ook de hele site in het Haags omzettuh.
Maar voordat het weer helemaal uit de klauwuh loopt. ontopic maar weer !
Maar voordat het weer helemaal uit de klauwuh loopt. ontopic maar weer !
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Kinderen die vragen.........Walt schreef:Mijn topic doet niet aan haagse meuk zo te zien..
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Prima, maar zal nog wel "even" duren, de versterkers moeten nog ontwikkeld/gebouwd worden..Martijn M schreef:Aat, als de boel klaar is zou ik heel graag eens komen luisteren!
groet,
Aat
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Met terpentijnAatV schreef:Prima, maar zal nog wel "even" duren, de versterkers moeten nog ontwikkeld/gebouwd worden..Martijn M schreef:Aat, als de boel klaar is zou ik heel graag eens komen luisteren!![]()
groet,
Aat
En een snufje rattenvenijn
En gesloten keukengordijn
Moest het wel uitvoerbaar zijn
Terwijl de kater sliep
En de pendule liep
En de kanarie sprak:
"Tjiep tjiep tjiep tjiep"
Anne
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Doctorandus, U hier van gene zijde en nog wel in een luidsprekertopic?Ah!buis schreef:Met terpentijn
En een snufje rattenvenijn
En gesloten keukengordijn
Moest het wel uitvoerbaar zijn
Terwijl de kater sliep
En de pendule liep
En de kanarie sprak:
"Tjiep tjiep tjiep tjiep"![]()
Anne
groet,
Aat
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Pfft.. Geluk gehad!
Had geen rekening gehouden met de afstand tussen de koppelingen en de magneet van de units.
Blijkt 1 á 2 mm. te zijn.
Fotootje:
groet,
Aat
Had geen rekening gehouden met de afstand tussen de koppelingen en de magneet van de units.
Blijkt 1 á 2 mm. te zijn.
Fotootje:
groet,
Aat
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Een fractie minder haaks maakt het ook minder problematisch.
Re: 高 GAO line array (langdurig)
Da's inderdaad maar net aan. ziet er wel keurig uit. of het zo bedacht is.AatV schreef:Pfft.. Geluk gehad!
Had geen rekening gehouden met de afstand tussen de koppelingen en de magneet van de units.
Blijkt 1 á 2 mm. te zijn.![]()
