Hard, voor weinig.
Moderator: Beheerdersteam
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Hard, voor weinig.
Hoi Ray,
Hieronder mijn berekening van de Chinees, enkelzijdige print 92×114 mm.
Groet,
Pim
Hieronder mijn berekening van de Chinees, enkelzijdige print 92×114 mm.
Groet,
Pim
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hard, voor weinig.
Pim wat wil je nou, heb je aandelen Melieste? Of ben je het zelf
Geen soldeermasker, niet door gemetaliseerd, lange levertijd, kortom iemand met een borreletsbak in de garage. Als je dit wilt prima, maar kun je niet vergelijken met een profi aanbieder die ook nog eens veel goedkoper is.
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Hard, voor weinig.
Pim, Ik volg niet helemaal wat je nu probeert te bereiken. komt een beetje dreinerig over alsof je perse je gelijk moet hebben.
Terwijl dit toch duidelijk onder meer door mij met argumenten en berekeningen weerlegd is.
Je komt met Printscreens aanzetten waarvan de herkomst niet te herleiden is. er is niet zoiets als "de Chinees"
Er zijn namelijk vele tientallen van dat soort fabrikanten aldaar, de een is de ene situatie voordeliger, en de ander in een andere situatie. dat heet concurrentie. je gaat naar het bedrijf dat je de beste aanbieding doet,
Als ik dezelfde gegevens als jij invoer in PCBshopper.com, dan kom ik op een stuksprijs uit waarvoor die andere toko in NL nog niet eens een printje op postzegelformaat kan maken.
Wat mij betreft is dit stukje discussie vrij zinloos, de Chinezen winnen het toch.
Dat jij dat niet wil inzien is jouw probleem. niet het mijne.
Terwijl dit toch duidelijk onder meer door mij met argumenten en berekeningen weerlegd is.
Je komt met Printscreens aanzetten waarvan de herkomst niet te herleiden is. er is niet zoiets als "de Chinees"
Er zijn namelijk vele tientallen van dat soort fabrikanten aldaar, de een is de ene situatie voordeliger, en de ander in een andere situatie. dat heet concurrentie. je gaat naar het bedrijf dat je de beste aanbieding doet,
Als ik dezelfde gegevens als jij invoer in PCBshopper.com, dan kom ik op een stuksprijs uit waarvoor die andere toko in NL nog niet eens een printje op postzegelformaat kan maken.
Wat mij betreft is dit stukje discussie vrij zinloos, de Chinezen winnen het toch.
Dat jij dat niet wil inzien is jouw probleem. niet het mijne.
Laatst gewijzigd door ray5150 op do 29 jun 2017, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hard, voor weinig.
Pffft wat een discussie
Weet je Ray, als je nou eens bij ray5150 gaat shoppen. Die zit vlak bij jou in den Haag. Hij besteedt tegenwoordig de printen ook uit aan China maar ze komen dan toch eigenlijk ook weer uit Nederland
P.s. Niet aan Pim vertellen hoor
Weet je Ray, als je nou eens bij ray5150 gaat shoppen. Die zit vlak bij jou in den Haag. Hij besteedt tegenwoordig de printen ook uit aan China maar ze komen dan toch eigenlijk ook weer uit Nederland
P.s. Niet aan Pim vertellen hoor
Re: Hard, voor weinig.
Je bedoelt van chocolade? ...............SnoepertAh!buis schreef:Zijn er soms ook Max Havelaar printen, voor een gerust geweten
![]()
Anne
Re: Hard, voor weinig.
Zou 'tds23man schreef:Balkje van witte chocolade?![]()
Anne
Re: Hard, voor weinig.
Ja En voor een eerlijke prijs voor de boerAh!buis schreef:Zou 'tds23man schreef:Balkje van witte chocolade?![]()
, dat merk ken ik niet
, vast geen zuivere koffie
![]()
Anne
Re: Hard, voor weinig.
Zeg, als de bejaardensoos uitgegiecheld is, zullen we dan maar weer eens inhoudelijk verder gaan ?
De vorderingen tot dusver :
PS, is nog "werk in uitvoering".
De vorderingen tot dusver :
PS, is nog "werk in uitvoering".
Re: Hard, voor weinig.
Langs welke weg zit nou C9 aan C12 (massa) ? Lijkt wel of je drie lagen hebt en nog een hele kloof dwars onder 't IC door.
Anne
Anne
Re: Hard, voor weinig.
Laat ik nog 's moeilijk doen
, het zit nog (on)behoorlijk ver uit elkaar.
Weer de kans wat tekenwerk te slijten
Zou wel iets netter kunnen
, gaat om het idee.De verbinding naar pin 15 korter, dikker bijv.
Anne
Weer de kans wat tekenwerk te slijten
Zou wel iets netter kunnen
Anne
Re: Hard, voor weinig.
Ja, en dan zit de spanningsvoerende zijde van C9 weer veel verder van pin 15 vandaan.
Dus gooi je feitelijk het kind met het badwater weg, om er maar eens een spreuk tegenaan te gooien.
Ik kan wel eens kijken of ik C9 een kwartslag kan draaien, lijkt me een mooi compromis.
Maarre, had ik al vermeld dat de rode (top) laag ook als GND fungeerd ?
Vandaar die lading via's her en der verspreid.
Dus gooi je feitelijk het kind met het badwater weg, om er maar eens een spreuk tegenaan te gooien.
Ik kan wel eens kijken of ik C9 een kwartslag kan draaien, lijkt me een mooi compromis.
Maarre, had ik al vermeld dat de rode (top) laag ook als GND fungeerd ?
Vandaar die lading via's her en der verspreid.
Re: Hard, voor weinig.
Het gaat er om dat er tussen pin 10 en 15 een kort verbonden C zit, in dit geval twee in serie met midden aan massa.Zoals ik getekend heb is de weg van 10 naar 15 korter.Kan nog beter maar je weet, dat van die kan ...
Anne
Anne
Re: Hard, voor weinig.
Ik had een idee.
Naar aanleiding van jouw opmerking hierboven.
Als ik nou eens een extra 100nF condensator plaats, tussen de symmetrische voedingslijnen in.
Zo staat het ook in het application note beschreven. (en had ik in een vorige versie ook toegepast.)
Als ik nou eens een extra 100nF condensator plaats, tussen de symmetrische voedingslijnen in.
Zo staat het ook in het application note beschreven. (en had ik in een vorige versie ook toegepast.)
Re: Hard, voor weinig.
Da's wel een mooie, maar kom je niet klem met het IC ? Volgens de aflijning op de print zit je er al bovenop.
Komt ook wel 2x zoveel spanning op dan bij de andere twee, zal wel gaan zeker.
Anne
Komt ook wel 2x zoveel spanning op dan bij de andere twee, zal wel gaan zeker.
Anne
Re: Hard, voor weinig.
Nee, ik verwacht van niet. het IC is vrij plat, net als een LM3886.
De condensatoren kunnen maximaal 250 VDC hebben, daarom zijn ze ook relatief fors :
https://www.eoo-bv.nl/mkt-vanaf-100nf/1 ... v-r10.html
De condensatoren kunnen maximaal 250 VDC hebben, daarom zijn ze ook relatief fors :
https://www.eoo-bv.nl/mkt-vanaf-100nf/1 ... v-r10.html
Re: Hard, voor weinig.
De rechter zekering is 0.63 mm hoger gezet. zitten nu helemaal gelijk recht. 
Ter info, de voedings-sporen naar de Mosfets en de output daarvan (de 4 stuks 0R1 weerstanden naar de 4R7 weerstand zijn allemaal dubbelzijdig uitgevoerd.
Ter info, de voedings-sporen naar de Mosfets en de output daarvan (de 4 stuks 0R1 weerstanden naar de 4R7 weerstand zijn allemaal dubbelzijdig uitgevoerd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hard, voor weinig.
ray5150 schreef:De rechter zekering is 0.63 mm hoger gezet. zitten nu helemaal gelijk recht.
Ter info, de voedings-sporen naar de Mosfets en de output daarvan (de 4 stuks 0R1 weerstanden naar de 4R7 weerstand zijn allemaal dubbelzijdig uitgevoerd.
2017-07-04.png
Re: Hard, voor weinig.
Is het de bedoeling L1 om R19 te wikkelen ? Misschien handig twee extra gaatjes te voorzien.
Anne
Anne
