Hard, voor weinig.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door PimDriessen »

Hoi Ray,
Hieronder mijn berekening van de Chinees, enkelzijdige print 92×114 mm.
Groet,
Pim
ScreenShot5280.bmp
ScreenShot5280.bmp (794.36 KiB) 608 keer bekeken
ScreenShot5281.bmp
ScreenShot5281.bmp (845.35 KiB) 608 keer bekeken
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door Barry2001 »

Pim wat wil je nou, heb je aandelen Melieste? Of ben je het zelf :mrgreen: Geen soldeermasker, niet door gemetaliseerd, lange levertijd, kortom iemand met een borreletsbak in de garage. Als je dit wilt prima, maar kun je niet vergelijken met een profi aanbieder die ook nog eens veel goedkoper is.
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door PimDriessen »

https://pcbshopper.com/ ?????,
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door ray5150 »

Pim, Ik volg niet helemaal wat je nu probeert te bereiken. komt een beetje dreinerig over alsof je perse je gelijk moet hebben.
Terwijl dit toch duidelijk onder meer door mij met argumenten en berekeningen weerlegd is.
Je komt met Printscreens aanzetten waarvan de herkomst niet te herleiden is. er is niet zoiets als "de Chinees"
Er zijn namelijk vele tientallen van dat soort fabrikanten aldaar, de een is de ene situatie voordeliger, en de ander in een andere situatie. dat heet concurrentie. je gaat naar het bedrijf dat je de beste aanbieding doet,
Als ik dezelfde gegevens als jij invoer in PCBshopper.com, dan kom ik op een stuksprijs uit waarvoor die andere toko in NL nog niet eens een printje op postzegelformaat kan maken.

Wat mij betreft is dit stukje discussie vrij zinloos, de Chinezen winnen het toch.
Dat jij dat niet wil inzien is jouw probleem. niet het mijne.
Laatst gewijzigd door ray5150 op do 29 jun 2017, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door Pjotr »

Pffft wat een discussie :?

Weet je Ray, als je nou eens bij ray5150 gaat shoppen. Die zit vlak bij jou in den Haag. Hij besteedt tegenwoordig de printen ook uit aan China maar ze komen dan toch eigenlijk ook weer uit Nederland :lol:

P.s. Niet aan Pim vertellen hoor :lagge:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door Ah!buis »

Zijn er soms ook Max Havelaar printen :? , voor een gerust geweten :twisted:
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door Pjotr »

Ah!buis schreef:
Zijn er soms ook Max Havelaar printen :? , voor een gerust geweten :twisted:
Anne
Je bedoelt van chocolade? ...............Snoepert :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door ray5150 »

Sneak preview :
2017-06-30.png
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door ds23man »

Balkje van witte chocolade? :think: :think:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Balkje van witte chocolade? :think: :think:
Zou 't :o , dat merk ken ik niet :? , vast geen zuivere koffie :lol:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
ds23man schreef:
Balkje van witte chocolade? :think: :think:
Zou 't :o , dat merk ken ik niet :? , vast geen zuivere koffie :lol:
Anne
Ja En voor een eerlijke prijs voor de boer [-X :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door ray5150 »

Zeg, als de bejaardensoos uitgegiecheld is, zullen we dan maar weer eens inhoudelijk verder gaan ? :idea:

De vorderingen tot dusver :
2017-07-01.png
PS, is nog "werk in uitvoering".
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door ds23man »

Je rechter zekering zit hoger.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door Ah!buis »

Langs welke weg zit nou C9 aan C12 (massa) ? Lijkt wel of je drie lagen hebt en nog een hele kloof dwars onder 't IC door.
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door ray5150 »

Een close-up voor Anne.
2017-07-01 (1).png
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door Ah!buis »

Laat ik nog 's moeilijk doen :twisted: , het zit nog (on)behoorlijk ver uit elkaar.
Weer de kans wat tekenwerk te slijten :D
Zou wel iets netter kunnen :sure: , gaat om het idee.De verbinding naar pin 15 korter, dikker bijv.
Anne
Bijlagen
prnt.png
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door ray5150 »

Ja, en dan zit de spanningsvoerende zijde van C9 weer veel verder van pin 15 vandaan.
Dus gooi je feitelijk het kind met het badwater weg, om er maar eens een spreuk tegenaan te gooien.
Ik kan wel eens kijken of ik C9 een kwartslag kan draaien, lijkt me een mooi compromis.
Maarre, had ik al vermeld dat de rode (top) laag ook als GND fungeerd ?
Vandaar die lading via's her en der verspreid.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door Ah!buis »

Het gaat er om dat er tussen pin 10 en 15 een kort verbonden C zit, in dit geval twee in serie met midden aan massa.Zoals ik getekend heb is de weg van 10 naar 15 korter.Kan nog beter maar je weet, dat van die kan ... :lol:
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door ray5150 »

Ik had een idee. :idea: Naar aanleiding van jouw opmerking hierboven.
Als ik nou eens een extra 100nF condensator plaats, tussen de symmetrische voedingslijnen in.
Zo staat het ook in het application note beschreven. (en had ik in een vorige versie ook toegepast.)
2017-07-02 (1).png
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door Ah!buis »

Da's wel een mooie, maar kom je niet klem met het IC ? Volgens de aflijning op de print zit je er al bovenop.
Komt ook wel 2x zoveel spanning op dan bij de andere twee, zal wel gaan zeker.
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door ray5150 »

Nee, ik verwacht van niet. het IC is vrij plat, net als een LM3886.
ica.jpg
De condensatoren kunnen maximaal 250 VDC hebben, daarom zijn ze ook relatief fors :
https://www.eoo-bv.nl/mkt-vanaf-100nf/1 ... v-r10.html
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door ray5150 »

De rechter zekering is 0.63 mm hoger gezet. zitten nu helemaal gelijk recht. O:)
Ter info, de voedings-sporen naar de Mosfets en de output daarvan (de 4 stuks 0R1 weerstanden naar de 4R7 weerstand zijn allemaal dubbelzijdig uitgevoerd.
2017-07-04.png
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
De rechter zekering is 0.63 mm hoger gezet. zitten nu helemaal gelijk recht. O:)
Ter info, de voedings-sporen naar de Mosfets en de output daarvan (de 4 stuks 0R1 weerstanden naar de 4R7 weerstand zijn allemaal dubbelzijdig uitgevoerd.

2017-07-04.png
:goedzo:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door Ah!buis »

Is het de bedoeling L1 om R19 te wikkelen ? Misschien handig twee extra gaatjes te voorzien.
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hard, voor weinig.

Bericht door ray5150 »

Dat is nog niet eens zo'n gek idee. :goedzo:
Plaats reactie