Hard, voor weinig.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hard, voor weinig.
Ground pad van R20 (zobel uitgang) en van C10 (ontkoppeling voeding) naar de nul aansluiting gaan precies door de ground van de ingangsconnector. Volgens mij is het beter deze een aparte routing te geven.
In dit ontwerp zie ik geen scheiding tussen signaal ground en voeding ground etc.
In dit ontwerp zie ik geen scheiding tussen signaal ground en voeding ground etc.
Re: Hard, voor weinig.
Het zit niet goed met die C9 en C12
Die ontkoppelen het IC in serie van + naar -. Nu zitten ze wel in serie maar met een lange omweg om de massakanten aan elkaar te krijgen.
En dat pielige dunne en nogal lange spoortje tussen de pootjes door maakt 't er niet beter op.
Hoeft ook niet want pin 9 en 10 mogen aan elkaar, komt de aansluiting aan de goeie kant bereikbaar.
Had ik ook zo getekend, ergens een stuk terug hier lang geleden
.
Anne
Benieuwd of dit werkt http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 9&start=97
Die ontkoppelen het IC in serie van + naar -. Nu zitten ze wel in serie maar met een lange omweg om de massakanten aan elkaar te krijgen.
En dat pielige dunne en nogal lange spoortje tussen de pootjes door maakt 't er niet beter op.
Hoeft ook niet want pin 9 en 10 mogen aan elkaar, komt de aansluiting aan de goeie kant bereikbaar.
Had ik ook zo getekend, ergens een stuk terug hier lang geleden
Anne
Benieuwd of dit werkt http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 9&start=97
Laatst gewijzigd door Ah!buis op di 27 jun 2017, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hard, voor weinig.
Die voor het IC zitten er anders maar een paar millimeter ervandaan. die voor de eindtorren heb ik zelf bijgevoegd, maar kon ik niet veel meer dichter bij de eindtorren kwijt. in het origineel zitten ze alleen bij het IC toegepast.Barry2001 schreef:Het is niet gebruikelijk component waarde in silk op een bord te zetten, maar als je dat wilt kan het wel natuurlijk. 100nF, worden gebruikt om een voedingspunt te ontkoppelen van AC rotzooi. 100nF is al aardig HF, deze kun je het best dicht bij het te ontkoppelen punt zetten, ik zie ze bij jou over het bord verspreid.
Elecrow is toch wel een bekende naam, net zoiets als itead en Seeedstudio. Ik heb Gerbers gemaakt, volgens de wiki uitleg van Elecrow : https://www.elecrow.com/wiki/index.php? ... Eagle_fileBarry2001 schreef:Ik ken Elecrow niet, hoe bied je het design aan, ga je Gerbers maken, of kunnen ze direkt Eagle inlezen? Als je Gerbers gaat maken, een hele belangrijke, check eerst je Gerbers in een viewer, die zijn er freeware. Al vaak mis zien gaan, je kunt maar zo in je Layout tool een laag uit hebben staan die wel in je Gerbers zit. DRC bij dit soort aanbieders kun je niet blind op varen hoor, zegt eigenlijk niet zo veel.
Stap voor stap gevolgd en de files aangemaakt met hun CAM file. (is een soort plugin om bepaalde taken mee uit te voeren in Eagle.)
Deze zijn gecontroleerd met gerberlogix, een vrij eenvoudige viewer. volgens mij ziet het er er goed uit en klopt het.
Dat is bij de oorspronkelijke layout ook niet het geval, die is enkelzijdig.sevenup schreef:Ground pad van R20 (zobel uitgang) en van C10 (ontkoppeling voeding) naar de nul aansluiting gaan precies door de ground van de ingangsconnector. Volgens mij is het beter deze een aparte routing te geven.
In dit ontwerp zie ik geen scheiding tussen signaal ground en voeding ground etc.
Zie ook : http://buildaudioamps.com/project-41/
Re: Hard, voor weinig.
Maar Anne, top GND en bottom GND zitten op tientallen plaatsen met via's aan elkaar gekoppeld, een veel directere massa dan dit gaat het niet worden.Ah!buis schreef:Het zit niet goed met die C9 en C12![]()
Die ontkoppelen het IC in serie van + naar -. Nu zitten ze wel in serie maar met een lange omweg om de massakanten aan elkaar te krijgen.
En dat pielige dunne en nogal lange spoortje tussen de pootjes door maakt 't er niet beter op.
Hoeft ook niet want pin 9 en 10 mogen aan elkaar, komt de aansluiting aan de goeie kant bereikbaar.
Had ik ook zo getekend, ergens een stuk terug hier lang geleden.
Anne
Benieuwd of dit werkt http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 9&start=97
Via pin 10 kan op zich wel, maarrr dan kom ik weer in de knoei met de lijn van Pin 6 naar C6. Zoiets had ik al geprobeerd. en ik ga niet tussen de pinnen van het IC door routen.
Re: Hard, voor weinig.
Ach, misschien zie ik 't wat te somber (hoop 't maar).
Bij die laatste kan ik ook al niet juichen, zelfde soort bedenkelijks.
Vind mijn tekening (post#97) toch mooier
Anne
Bij die laatste kan ik ook al niet juichen, zelfde soort bedenkelijks.
Vind mijn tekening (post#97) toch mooier
Anne
Re: Hard, voor weinig.
Toch nog maar even gekeken wat het datablad van die LME ervan zegt.Want 't zou jammer zijn om printjes te laten maken die achteraf niet goed zijn.
En dat ziet er niet goed uit.
Anne
En dat ziet er niet goed uit.
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hard, voor weinig.
Waarom neem je ook van die joekels Ray, MKT is het denk ik? Als je keramisch neemt, zijn ook nog eens beter in ontkoppeling, zijn veel en veel kleiner, kunnen ook dichterbij het IC.
Re: Hard, voor weinig.
Kunnen er lekker veel sporen tussendoorBarry2001 schreef:Waarom neem je ook van die joekels Ray, MKT is het denk ik?
Anne
Re: Hard, voor weinig.
Ik zal de komende avonden nog eens even kijken of ik wat kan schuiven...Ah!buis schreef:Toch nog maar even gekeken wat het datablad van die LME ervan zegt.Want 't zou jammer zijn om printjes te laten maken die achteraf niet goed zijn. En dat ziet er niet goed uit.
Klopt, het is MKT, deze hebben een rating van 250 VDC. er komt namelijk rond de 90 Volt op te staan, Keramisch multilayer is meestal maar 50, 63 of 100 Volt maximaal, dat vond ik een beetje aan de krappe kant. de elco's zijn dan ook exemplaren die 200 VDC kunnen hebben.Barry2001 schreef:Waarom neem je ook van die joekels Ray, MKT is het denk ik? Als je keramisch neemt, zijn ook nog eens beter in ontkoppeling, zijn veel en veel kleiner, kunnen ook dichterbij het IC.
Deze MKT hebben een steekmaat van 10 mm, had ook 15 of 22 kunnen krijgen.
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Hard, voor weinig.
Hoi Ray,
Waarom een print laten maken zo ver weg als het ook in Nederland kan?
Groet,
Pim
Waarom een print laten maken zo ver weg als het ook in Nederland kan?
Groet,
Pim
Re: Hard, voor weinig.
Hallo, Pim.
Als jij voor mij een adres in Nederland hebt die voor 13 euro inclusief BTW en transportkosten voor 10 x stuks PCB in FR4 van 90 x 90 mm, dubbelzijdig en met doormetalisering, silkscreen en soldeermasker kan leveren, dan verneem ik dat graag.
Als jij voor mij een adres in Nederland hebt die voor 13 euro inclusief BTW en transportkosten voor 10 x stuks PCB in FR4 van 90 x 90 mm, dubbelzijdig en met doormetalisering, silkscreen en soldeermasker kan leveren, dan verneem ik dat graag.
Laatst gewijzigd door ray5150 op wo 28 jun 2017, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Hard, voor weinig.
Hoi Ray,
Hier een prijslijst van dubbelzijdige printen, denk dat je in China iets goedkoper uit bent, hier een levertijd van ongeveer 2 weken.
Groet,
Pim
Hier een prijslijst van dubbelzijdige printen, denk dat je in China iets goedkoper uit bent, hier een levertijd van ongeveer 2 weken.
Groet,
Pim
Re: Hard, voor weinig.
Dat is alleen maar een overzichtje met stuksprijzen, er staat verder niks aangegeven over totaalprijs, afwerking, BTW en verzendkosten.
Vooralsnog zal je met iets beter moeten komen om mij te overtuigen.
Vooralsnog zal je met iets beter moeten komen om mij te overtuigen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hard, voor weinig.
Verreken ik me nou? Ray heeft het over 10 printen, E 1,30 /st.
Dat Pim lijstje staat 'ie voor E 8,85 st ( 1 dm2). Stuksprijzen, nog niet eens met verzendkosten. Dat is toch ontzettend veel duurder?
Dat Pim lijstje staat 'ie voor E 8,85 st ( 1 dm2). Stuksprijzen, nog niet eens met verzendkosten. Dat is toch ontzettend veel duurder?
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Hard, voor weinig.
Hoi Ray,
Ik hoef jou niet te overtuigen hoor, kijk maar wat je doet.
Groet,
Pim
http://www.melieste.nl/Nederlands/prijzen.htm
Ik hoef jou niet te overtuigen hoor, kijk maar wat je doet.
Groet,
Pim
http://www.melieste.nl/Nederlands/prijzen.htm
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Hard, voor weinig.
Als het per 10 stuks is dan kan het niet goedkoper, je vraagt je af hoe het kan.
Groet,
Pim
Groet,
Pim
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hard, voor weinig.
Bij kleine aantallen kunnen Europese bedrijven niet tegen de bezorgchinees op. Punt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hard, voor weinig.
Lage lonen en geen Arboregels?PimDriessen schreef:Als het per 10 stuks is dan kan het niet goedkoper, je vraagt je af hoe het kan.
Groet,
Pim
Re: Hard, voor weinig.
tJa, zo gek maken Ray en Democles het nog nietBarry2001 schreef:24/7 boven de etsbakken hangen.
Anne
Re: Hard, voor weinig.
Nee, volgens mij verreken je je niet, komt nog bij dat de prijzen in die lijst ex BTW zijn, ongeboord, niet doorgemetaliseerd, en dat er van silkscreen en soldeermasker geen sprake is. dan kan ik net zo goed mijn eigen etsbak opstoken.Barry2001 schreef:Verreken ik me nou? Ray heeft het over 10 printen, E 1,30 /st.
Dat Pim lijstje staat 'ie voor E 8,85 st ( 1 dm2). Stuksprijzen, nog niet eens met verzendkosten. Dat is toch ontzettend veel duurder?
Grof gezegd zou je kunnen stellen dat het maken van PCB's (op kleine schaal voor de particulier) in Europa minimaal een factor 10 duurder is dan in China.
Wat dat betreft heeft Gerhard helemaal gelijk.
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Hard, voor weinig.
Hoi Shadow,
Dat zou je denken, maar als je 2 printen in China laat maken met de afmetingen 92 ×124 mm dan kan je dat toch beter bij Melieste laten maken.
Groet,
Pim
Dat zou je denken, maar als je 2 printen in China laat maken met de afmetingen 92 ×124 mm dan kan je dat toch beter bij Melieste laten maken.
Groet,
Pim
Re: Hard, voor weinig.
Hangt er ook helemaal van af hoe snel je het hebben wilt. Een aantal Chinezen stunten met 10 printen van 100 mm x 100 mm standaardmaat voor $10,- Dat is dus dubbelzijdig doorgemetalliseerd, soldeermaskers en opdruk. Dat is dan wel verzenden per snailmail en kan dus wel een weekje of 6 - 8 duren als het tegen zit. Voor de hobby meestal geen bezwaar. Kwaliteit is doorgaans prima met een 0,2 mm min. trace/spacing design rule.
Zelf laat ik meestal per DHL verzenden voor snelle proto's. Met de standaard 4-day lead time heb ik 2-layer PCB's meestal in 5 dagen in huis, soms 4: Vrij avond Gerbers mailen, meestal di/woe daarop in huis. Die snelheid heb ik met printbakkers hier om de hoek nog niet meegemaakt voor de standaard prijs. En ook niet voor een speciale "snelle service" prijs.
Zelf laat ik meestal per DHL verzenden voor snelle proto's. Met de standaard 4-day lead time heb ik 2-layer PCB's meestal in 5 dagen in huis, soms 4: Vrij avond Gerbers mailen, meestal di/woe daarop in huis. Die snelheid heb ik met printbakkers hier om de hoek nog niet meegemaakt voor de standaard prijs. En ook niet voor een speciale "snelle service" prijs.
Re: Hard, voor weinig.
Sorry, maar volgens mij moet je echt een nieuwe rekenmachine gaan kopen.PimDriessen schreef:Dat zou je denken, maar als je 2 printen in China laat maken met de afmetingen 92 ×124 mm dan kan je dat toch beter bij Melieste laten maken.![]()
Ik heb het even grof nagerekend : 2 stuks (ik ga uit van dubbelzijdig) van 92 x 124 mm vallen binnen het cluster van 1.25 dm², da's dus 2 x 10.62 = 21,24. daar komen nog wat gaten boren bij. zeg maar 100 per PCB, is dus 4 euro erbij. dan ook 100 gaten doormetaliseren is 8 euro per pcb.
Ik zie ook een post "voorbereidingswerk" staan, is dus een sheet afdrukken. een knaak tot 5 euro erbij. totaal is dan rond de 46 euro. BTW en verzenden komt erbij, 12,50 ongeveer. een kleine 60 euro. en dan nog zonder soldeermasker en silkscreen. en je moet ze waarschijnlijk ook zelf doorzagen.
Wat zet de goedkoopste afhaalchinees daar tegen over ?
Boem, ruim 30 tientjes totaal, en per expresse verzonden. oja, je krijgt er 5 voor die prijs...
Zelfs met een simpel enkelzijdig printje van 50 x 50 mm praten we over een netto stuksprijs van een paar dubbeltjes.
Die gasten pakken het daar dus groot aan, sodeknetters, wat een grote etsbak :
