Van Monobill 2 naar Monobill Classic
Moderator: Beheerdersteam
Re: Van Monobill 2 naar Monobill Classic
Gewoon zelf proberen. Ik kom ook altijd op triode zonder nfb terecht. Het lijkt wel minder te sprankelen en saaier.
Ja saaier is het goede woord............ 
Zelf proberen zou ik zeggen,een voordeel is dan dat je dan gelijk hoort of de uitgangen in fase staan.
Zelf proberen zou ik zeggen,een voordeel is dan dat je dan gelijk hoort of de uitgangen in fase staan.
Jammer van de windkracht 5,bij mij achter het huis.
Wel de primer kunnen spuiten,maar de verf moet nog maar even wachten.
Wel de primer kunnen spuiten,maar de verf moet nog maar even wachten.
Vandaag woei het een klein beetje minder dan gisteren,oke 4 lagen verder en de tweede bovenplaat staat in de verf 
zo'n zwart jacket staat hem best. Mooie ingetogen kleur.
Dank je.
De boel laten drogen en ondertussen bezig met het blokje hout onder de smoorspoel,dan de gaten in de bekisting zagen en de bodemplaat op maat maken,nog wat werk dus ...............
De boel laten drogen en ondertussen bezig met het blokje hout onder de smoorspoel,dan de gaten in de bekisting zagen en de bodemplaat op maat maken,nog wat werk dus ...............
Ziet er goed uit , en handen op je rug , niet aan een hoekje voelen
Nee ,dat hoekje voelen had ik vanmiddag al gedaan
gelukkig was met de volgende laag de vingerafdruk weer weg

democles schreef:Nee ,dat hoekje voelen had ik vanmiddag al gedaangelukkig was met de volgende laag de vingerafdruk weer weg
![]()
Maar even bezig de ,,bling bling,, in de kast te zetten en de netschakelaar plus stangetje te monteren.
De ,,bling bling,, zit er in en de kast in de was gezet.
Al vast wat aan het opbouwen geweest..............
Al vast wat aan het opbouwen geweest..............
Peter wat doe jij op die stang voor dopje welke aan je schakelaar zit ?
Bert, het holle stangetje heb ik bij de Gamma weg,6mm alu,staat daar standaard in de bak.
Voordeel hiervan is dat het erg licht is,waardoor de veer van de schakelaar niet veel kracht hoeft uit te oefenen op het stangetje,andere stangetjes
messing of rvs worden te zwaar,zodat de schakelaar niet tegen het gewicht terug kan veren en dus blijft steken
Het gat in het stangetje boor ik op met 4,5mm en druk er dan een transparant lensje in,als drukknop en verlichtingsvenster.
Een LED voor de power indicatie monteer ik ergens halverwege het stangetje.
Dit is de winkel in NL. waar je het lensje voor 3mm LED kan bestellen.
http://www.newtone-online.nl/catalog/pr ... ts_id=1290
Ondertussen twee blokjes gemaakt voor de smoorspoel waartussen het stangetje loopt.
Voordeel hiervan is dat het erg licht is,waardoor de veer van de schakelaar niet veel kracht hoeft uit te oefenen op het stangetje,andere stangetjes
messing of rvs worden te zwaar,zodat de schakelaar niet tegen het gewicht terug kan veren en dus blijft steken
Het gat in het stangetje boor ik op met 4,5mm en druk er dan een transparant lensje in,als drukknop en verlichtingsvenster.
Een LED voor de power indicatie monteer ik ergens halverwege het stangetje.
Dit is de winkel in NL. waar je het lensje voor 3mm LED kan bestellen.
http://www.newtone-online.nl/catalog/pr ... ts_id=1290
Ondertussen twee blokjes gemaakt voor de smoorspoel waartussen het stangetje loopt.
Hee
dat heb je leuk gedaan door in dat buisje een ledje te doen en een lensje aan de voorzijde
En
dat je dat aan me verteld.
Ik zal het niet verder vertellen
En
Ik zal het niet verder vertellen
De stang zit aan de schakelaar met een stukje krimpkous .
Dat ledje moet je dat er helemaal in doen of alleen het kopje, als alleen het kopje er in hoeft kunnen er meerdere kleurtjes in
Alleen het kopje 3mm LED,ik zaag in het stangetje een V vormpje tot ongeveer 1/2 stangetje waar de LED er in gaat, 1K voorschakel weerstand er aan gesoldeerd,en een stukje krimpkous om het stangetje en de led om de boel op zijn plek te houden.
Verder aansluiten met soepel draad!!! en ergens aansluiten waar je +_ 12v DC hebt.
Verder aansluiten met soepel draad!!! en ergens aansluiten waar je +_ 12v DC hebt.
,,DOKTER Democles,,DOKTER Democles,,NAAR DE OKA,,,,,,
,,DOKTER Democles,,DOKTER Democles,,NAAR DE OKA,,,,,,,,,........

Ik ben er al.
Zuster wat ligt er hier op de tafel?
Meneer Bill.!
Wat is het probleem?
Meneer Bill heeft jaren lang zijn werk gedaan in de muziekindustrie en is toe aan een vernieuwing!
Wat een zooi !!!
Zuster waar zijn de papieren?
Eerst maar eens de vitale delen aan het hart herstellen,
Wat voor verzekering heeft meneer Bill ?
De hoogste!
Oke, teflon bedrading dus.
,,DOKTER Democles,,DOKTER Democles,,NAAR DE OKA,,,,,,,,,........
Ik ben er al.
Zuster wat ligt er hier op de tafel?
Meneer Bill.!
Wat is het probleem?
Meneer Bill heeft jaren lang zijn werk gedaan in de muziekindustrie en is toe aan een vernieuwing!
Wat een zooi !!!
Zuster waar zijn de papieren?
Eerst maar eens de vitale delen aan het hart herstellen,
Wat voor verzekering heeft meneer Bill ?
De hoogste!
Oke, teflon bedrading dus.
Laatst gewijzigd door democles op vr 16 jun 2017, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit was het voor vandaag,had gehoopt alles af te solderen maar merkte dat de concentratie terug liep,dus morgen is er weer een dag 
Tot morgen zusters......................

Ja bekijk het maar ,we hebben ook weekeind!! maandag ben je de eerste!
............... 
Tot morgen zusters......................
Ja bekijk het maar ,we hebben ook weekeind!! maandag ben je de eerste!
Laatst gewijzigd door democles op vr 16 jun 2017, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog even en de kast kan er om,kunnen we verder met de hoogspanning...............