Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Moderator: Beheerdersteam
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
De trafos zitten onder en boven tussen rubber padding, boven een dubbele laag zelfs
.
Wel iets anders raars, melde eerder dat hij op de uitgangen mooi stil is, blijkt nu toch niet zo. Heb hier geen spullen om hem op aan te sluiten, bivak nog steeds bij mijn moeder. Dus aangesloten op twee Boston accoustic's en als bron de telefoon.
Nu iets raars, zonder bron en met bron, een brom. Laat ik iets afspelen is het weg meen ik (meen ik, nog steeds gehoor verlies rechts door licht hersen trauma na mijn ongeluk). Stop ik het afspelen, ook even geen brom maar na enkele seconden begint het plots weer.
Voedingsprintjes zitten op metalen voetjes, versterker op plastic voetjes. Aarde vanaf stopcontact zit aan chassis. Input grond zit niet aan aarde. Waar kan ik het best beginnen met zoeken?
Mvg Reinder
Wel iets anders raars, melde eerder dat hij op de uitgangen mooi stil is, blijkt nu toch niet zo. Heb hier geen spullen om hem op aan te sluiten, bivak nog steeds bij mijn moeder. Dus aangesloten op twee Boston accoustic's en als bron de telefoon.
Nu iets raars, zonder bron en met bron, een brom. Laat ik iets afspelen is het weg meen ik (meen ik, nog steeds gehoor verlies rechts door licht hersen trauma na mijn ongeluk). Stop ik het afspelen, ook even geen brom maar na enkele seconden begint het plots weer.
Voedingsprintjes zitten op metalen voetjes, versterker op plastic voetjes. Aarde vanaf stopcontact zit aan chassis. Input grond zit niet aan aarde. Waar kan ik het best beginnen met zoeken?
Mvg Reinder
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Kan het niet zijn dat je telefoon het probleem genereert?
Het zou mij niet verbazen, had hier de oplader bij de versterker gelegd, en schrok mij rot van het kabaal.
Het zou mij niet verbazen, had hier de oplader bij de versterker gelegd, en schrok mij rot van het kabaal.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Ook zonder interlinks en bron is er een lichte brom. Ik heb deze printjes overgenomen van een forumlid, zal hem ook eens vragen of hij iets merkte.
In ieder geval even de ground van beide ingangen verbinden en aan chassis monteren. Moet ik dan hetzelfde doen met de ground vd uitgangen, dat is mij nooit geheel duidelijk. Heb wel het pdf'je wat Ray ooit poste in Rudolf zijn buizenversterker draadje nog eens doorgenomen maar twijfel twijfel, ben niet zo'n electro goeroe.
Mvg Reinder
In ieder geval even de ground van beide ingangen verbinden en aan chassis monteren. Moet ik dan hetzelfde doen met de ground vd uitgangen, dat is mij nooit geheel duidelijk. Heb wel het pdf'je wat Ray ooit poste in Rudolf zijn buizenversterker draadje nog eens doorgenomen maar twijfel twijfel, ben niet zo'n electro goeroe.
Mvg Reinder
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Aarden: Op de kast aan de ingang middels 100ohm weerstanden. Dus bij de cinch ingangen. En uitsluitend en alleen daar en nergens anders. Beslist niet de min van de speakers aarden! En ook de voeding niet.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Ah, ik neem aan dat de weerstand is om het brom signaal nog verder te dempen? Ik zal er eens voor op pad gaan bij de lokale electro boer.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Toto?meiborg schreef:Ik heb deze printjes overgenomen van een forumlid, zal hem ook eens vragen of hij iets merkte.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Neem aan dat je het nu over brom hebt uit de speakers en niet de trafo. Heb je ook brom als je de versterker op een bron aansluit? In principe hoeft er niets geaard te worden. Die 100ohm dient er alleen voor om eventuele lekstroom af te voeren als de kast geaard zou zijn en om de kast als "aardscherm" te laten functioneren. Dat weerstandje zit dan tussen de massa ven de cinch en de kast. Voor HF signalen zit er dan meestal een 10nF - 100nF ceramische condensator parallel aan de 100ohm. Verder zou ik voor de ingangskabeltje wel afgeschermde kabel (coax) nemen.meiborg schreef:Ah, ik neem aan dat de weerstand is om het brom signaal nog verder te dempen? Ik zal er eens voor op pad gaan bij de lokale electro boer.
Mvg Reinder
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
He verdikke, dan ben ik weer te snel geweest. Net twee mooie kabeltjes gefabriceerd met twee dikke mox 100 ohm 5 watt weerstanden die ik thuis ben gaan halen. Netjes afgewerkt met oogjes om op het chassis te schroeven, krimpkous etc. de mox met dubbelzijdige tape vastgezet, kastje weer dicht.
Iig is hij nu erg stil aangesloten op mijn telefoon met een conversie kabeltje 3,5 jack naar tulip. Kan altijd nog condensatoren toevoegen later maar na enkele keren open en dicht laat ik hem nu even zo staan
.
Klinkt als een klok! Brom van trafo is met de kast dicht onhoorbaar, cinch netjes geaard met de mox 100ohm. PRachtig ding zo. Bedankt voor de hulp!
oh en de printjes overgenomen van Saluatom
Mvg Reinder
Iig is hij nu erg stil aangesloten op mijn telefoon met een conversie kabeltje 3,5 jack naar tulip. Kan altijd nog condensatoren toevoegen later maar na enkele keren open en dicht laat ik hem nu even zo staan
Klinkt als een klok! Brom van trafo is met de kast dicht onhoorbaar, cinch netjes geaard met de mox 100ohm. PRachtig ding zo. Bedankt voor de hulp!
oh en de printjes overgenomen van Saluatom
Mvg Reinder
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Haha ik heb met mijn twee Onkyo vintage breedbanders makeshift ob's gemaakt, al de hele avond opgesloten met Spotify op mijn kamertje
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Nee hoor, ik geniet van mijn setjeknuisje schreef:Toto?meiborg schreef:Ik heb deze printjes overgenomen van een forumlid, zal hem ook eens vragen of hij iets merkte.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Mouser heeft er nog 1500, maar toch maar snel bestellen.knuisje schreef:Na de LM4780 gaat ook de LM3886 binnenkort verdwijnen. TI heeft de datasheet al van de website gehaald klik
Coopt er snel nog wat.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Hoezo? De LM3886TF staat gewoon als "Active": http://www.ti.com/product/LM3886/samplebuy
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
TI heeft de meeste info over de LM3886 verwijderd. Waarom doen ze dat dan?
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Dat is gissen. Prentice at work? Hoezo meeste info? Als je op de tabs klikt op de web pagina, staat het meeste er, incl. de datasheet.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
We zien het wel, van mij mogen ze nog heel lang aktief blijven. 
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Yup
Het blijft echter onzeker, daar heb je wel een punt Knuis. TI mist van huis uit de finesse voor analoge elektronica en ze focussen ook erg op hun eigen Class-D spul qua audio voor de consumer en automotive markt.
Het blijft echter onzeker, daar heb je wel een punt Knuis. TI mist van huis uit de finesse voor analoge elektronica en ze focussen ook erg op hun eigen Class-D spul qua audio voor de consumer en automotive markt.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Toch maar, voor de zekerheid, een bestelling gedaan. Het zou toch jammer zijn als ik met 6 lege printen blijf zitten.
Coopziek
Coopziek
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Zou je ze dan niet gelijk ook maar helemaal afmaken?cve schreef:Toch maar, voor de zekerheid, een bestelling gedaan. Het zou toch jammer zijn als ik met 6 lege printen blijf zitten.![]()
Coopziek
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Ben je mal, eerst die ExtremA. Anders is die bij de volgende editie van Breda nog niet present.Pjotr schreef:Zou je ze dan niet gelijk ook maar helemaal afmaken?cve schreef:Toch maar, voor de zekerheid, een bestelling gedaan. Het zou toch jammer zijn als ik met 6 lege printen blijf zitten.![]()
Coopziek
Levertijd sommige onderdelen oktober 2017 en januari 2018. Dat kreeg ik vandaag als mededeling.Shadow schreef:Ik heb al 4 volledige BOM's besteld
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Jaiks, ik heb de boel al ff terug besteld en toen stond alles nog gewoon op voorraad...
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Er zitten op de LMxxx's na, niet echt onderdelen in waarvoor geen alternatief gevonden kan worden. Wordt het echt lastig, laat het dan even weten. Kunnen we naar een alternatief zoeken.
