Ahum, geen upgrade path > zakelijk gezien een domme beslissing.ds23man schreef:De AS2.100 is inferieur t.o.v. de nieuwe serie. Toch echt wel een Dacia tegen een BMW.
Nieuwe Hypex plate amps
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Contacteer:
Re: Nieuwe Hypex plate amps
Tja, als die vergelijking maatgevend is? Wat noem je inferieur? BMW's moeten erg vaak geserviced worden wegens haperende elektronica.ds23man schreef:De AS2.100 is inferieur t.o.v. de nieuwe serie. Toch echt wel een Dacia tegen een BMW.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Niet alleen dat. Nu serieuze ad en da converters ( ipv de ingebouwde in de dsp). Zelfde clock en asrc opzet als de dlcp.
Als nieuws over de uitwerking van de IR/Remote unit? Wordt het alleen volume? Of ook power/mute/inputs?
Je hebt hier toch gewoon een dac met volumeregeling of een goeie voorversterker voor staan?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat ligt er een beetje aan Joram. Als je digitaal in gaat moet je volume kunnen regelen. In een streamer is dat niet zo'n probleem. Maar een cd speler heeft geen digitale volumeregeling.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
een wat?ds23man schreef:Dat ligt er een beetje aan Joram. Als je digitaal in gaat moet je volume kunnen regelen. In een streamer is dat niet zo'n probleem. Maar een cd speler heeft geen digitale volumeregeling.
maar er zijn ook CD spelers met volume regeling hoor
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ook digitaal hoor. bv Marantz CD4000. en iirc de Denon DCD1420 ook
Meeste vv's gaan analoog uit natuurlijk, da's ook geen ramp toch?ds23man schreef:Dat ligt er een beetje aan Joram. Als je digitaal in gaat moet je volume kunnen regelen. In een streamer is dat niet zo'n probleem. Maar een cd speler heeft geen digitale volumeregeling.
Ja, dat geeft een vreselijk resultaat.Henkjan schreef:ook digitaal hoor. bv Marantz CD4000. ...
Als je extra AD/DA conversies kan vermijden dan is dat preferabel.Shadow schreef:Meeste vv's gaan analoog uit natuurlijk, da's ook geen ramp toch?
Je CD's of andere digitale bron omzetten naar analoog in je CD speler of voorversterker, dan naar de Hypex module die het weer terug omzet naar digitaal voor DSP, en dan weer naar analoog voor de amps.
Dan laat ik het digitale signaal liever untouched de DSP van de Hypex in gaan, en laat diezelfde DSP het volume digitaal regelen.
Dus wat mij betreft prima dat die knop er komt. Maar ik houd wel van minimal setupjes
EDIT: Maar nog geen nieuw nieuws over de remote dus...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Daar heb ik eens op gezocht, preamps die een regelbare digitale uitgang hebben. Ik kan ze niet vinden.
Ik kan mij nog vaag herinneren dat de grote platenmaatschappijen grote bezwaren hadden tegen digitale uitgangen. In ieder geval minidisks ed waren gelimiteerd, maar ik meen mij te herinneren dat ook aan een digitale pre out beperkingen zijn opgelegd (niet hoger als 16-44,1?). Eigenlijk zou de pre een volumesignaal moeten meesturen die pas na de dac ingrijpt op het signaal. dat levert dan weer heel veel voer voor juristen op.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Volumeregeling moet je doen in minimaal 96Khz/24 bit. Dat doe je in de dac chip als daar de mogelijkheid voor is of in de dsp die ervoor hangt.
Niet echt een pre-amp, maar wel digitaal in/uit met volumeregeling via IR.ds23man schreef:Daar heb ik eens op gezocht, preamps die een regelbare digitale uitgang hebben. Ik kan ze niet vinden.
https://www.minidsp.com/products/minids ... digi-2x8-b
https://www.minidsp.com/products/minids ... digi-2x8-k
Dit wilde ik gaan proberen als er geen sub-out mogelijk was op de Hypex. In deze MiniDSP de subs en mains los filteren. Digitaal naar de hypexen, en een via een simpel DACje naar de sub(s).
Klopt. John. Dat heette het Serial Copy Management System (SCMS). https://nl.wikipedia.org/wiki/Serial_Co ... ent_SystemJohn P schreef:Ik kan mij nog vaag herinneren dat de grote platenmaatschappijen grote bezwaren hadden tegen digitale uitgangen. In ieder geval minidisks ed waren gelimiteerd, maar ik meen mij te herinneren dat ook aan een digitale pre out beperkingen zijn opgelegd (niet hoger als 16-44,1?). Eigenlijk zou de pre een volumesignaal moeten meesturen die pas na de dac ingrijpt op het signaal. dat levert dan weer heel veel voer voor juristen op.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dan krijg je wel een timingsprobleem, je topkastjes gaan een keer extra door een asrc en dsp heen.dynamike schreef:Niet echt een pre-amp, maar wel digitaal in/uit met volumeregeling via IR.ds23man schreef:Daar heb ik eens op gezocht, preamps die een regelbare digitale uitgang hebben. Ik kan ze niet vinden.
https://www.minidsp.com/products/minids ... digi-2x8-b
https://www.minidsp.com/products/minids ... digi-2x8-k
Dit wilde ik gaan proberen als er geen sub-out mogelijk was op de Hypex. In deze MiniDSP de subs en mains los filteren. Digitaal naar de hypexen, en een via een simpel DACje naar de sub(s).
Dus doen we het maar met gebalanceerd uit van de vv naar de plate-amp?ds23man schreef:Daar heb ik eens op gezocht, preamps die een regelbare digitale uitgang hebben. Ik kan ze niet vinden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Nee hoor. De digitale volumeregeling komt er in en zoals het er nu naar uitziet ook bronkeuze per AB.
Ik weet er nog niet alles van, maar bedoel je een delay door de extra berekening?ds23man schreef:Dan krijg je wel een timingsprobleem, je topkastjes gaan een keer extra door een asrc en dsp heen.
Of heb je het over de 'timing' van de chips? Zeg maar kHz timing? En waarom is dat een probleem als hij nog een keer reclocked?
Cool.ds23man schreef:Nee hoor. De digitale volumeregeling komt er in en zoals het er nu naar uitziet ook bronkeuze per AB.
Laatst gewijzigd door dynamike op za 10 jun 2017, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.