Nieuwe Hypex plate amps

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
De AS2.100 is inferieur t.o.v. de nieuwe serie. Toch echt wel een Dacia tegen een BMW. :lol:
Ahum, geen upgrade path > zakelijk gezien een domme beslissing.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
De AS2.100 is inferieur t.o.v. de nieuwe serie. Toch echt wel een Dacia tegen een BMW. :lol:
Tja, als die vergelijking maatgevend is? Wat noem je inferieur? BMW's moeten erg vaak geserviced worden wegens haperende elektronica.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Shadow »

Goed of niet, ik zou er graag mee werken :-k
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Henkjan »

en dat zit m dan zeker vooral in de ncore's ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Niet alleen dat. Nu serieuze ad en da converters ( ipv de ingebouwde in de dsp). Zelfde clock en asrc opzet als de dlcp.
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door dynamike »

Als nieuws over de uitwerking van de IR/Remote unit? Wordt het alleen volume? Of ook power/mute/inputs?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Shadow »

Je hebt hier toch gewoon een dac met volumeregeling of een goeie voorversterker voor staan?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Dat ligt er een beetje aan Joram. Als je digitaal in gaat moet je volume kunnen regelen. In een streamer is dat niet zo'n probleem. Maar een cd speler heeft geen digitale volumeregeling.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
Dat ligt er een beetje aan Joram. Als je digitaal in gaat moet je volume kunnen regelen. In een streamer is dat niet zo'n probleem. Maar een cd speler heeft geen digitale volumeregeling.
een wat? :rofl:

maar er zijn ook CD spelers met volume regeling hoor
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Op de analoge uitgang HJ.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Henkjan »

ook digitaal hoor. bv Marantz CD4000. en iirc de Denon DCD1420 ook
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Shadow »

ds23man schreef:
Dat ligt er een beetje aan Joram. Als je digitaal in gaat moet je volume kunnen regelen. In een streamer is dat niet zo'n probleem. Maar een cd speler heeft geen digitale volumeregeling.
Meeste vv's gaan analoog uit natuurlijk, da's ook geen ramp toch?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door richard »

Henkjan schreef:
ook digitaal hoor. bv Marantz CD4000. ...
Ja, dat geeft een vreselijk resultaat.
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door dynamike »

Shadow schreef:
Meeste vv's gaan analoog uit natuurlijk, da's ook geen ramp toch?
Als je extra AD/DA conversies kan vermijden dan is dat preferabel.

Je CD's of andere digitale bron omzetten naar analoog in je CD speler of voorversterker, dan naar de Hypex module die het weer terug omzet naar digitaal voor DSP, en dan weer naar analoog voor de amps.

Dan laat ik het digitale signaal liever untouched de DSP van de Hypex in gaan, en laat diezelfde DSP het volume digitaal regelen.

Dus wat mij betreft prima dat die knop er komt. Maar ik houd wel van minimal setupjes :wink:

EDIT: Maar nog geen nieuw nieuws over de remote dus...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Shadow »

Ik weet niet of er vv's zijn die digitaal doorgeven?
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door FritsK »

Dat, i.c.m. meerdere broningangen, zou geweldig zijn.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Daar heb ik eens op gezocht, preamps die een regelbare digitale uitgang hebben. Ik kan ze niet vinden.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door John P »

Ik kan mij nog vaag herinneren dat de grote platenmaatschappijen grote bezwaren hadden tegen digitale uitgangen. In ieder geval minidisks ed waren gelimiteerd, maar ik meen mij te herinneren dat ook aan een digitale pre out beperkingen zijn opgelegd (niet hoger als 16-44,1?). Eigenlijk zou de pre een volumesignaal moeten meesturen die pas na de dac ingrijpt op het signaal. dat levert dan weer heel veel voer voor juristen op.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Volumeregeling moet je doen in minimaal 96Khz/24 bit. Dat doe je in de dac chip als daar de mogelijkheid voor is of in de dsp die ervoor hangt.
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door dynamike »

ds23man schreef:
Daar heb ik eens op gezocht, preamps die een regelbare digitale uitgang hebben. Ik kan ze niet vinden.
Niet echt een pre-amp, maar wel digitaal in/uit met volumeregeling via IR.

https://www.minidsp.com/products/minids ... digi-2x8-b

https://www.minidsp.com/products/minids ... digi-2x8-k

Dit wilde ik gaan proberen als er geen sub-out mogelijk was op de Hypex. In deze MiniDSP de subs en mains los filteren. Digitaal naar de hypexen, en een via een simpel DACje naar de sub(s).
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ray5150 »

John P schreef:
Ik kan mij nog vaag herinneren dat de grote platenmaatschappijen grote bezwaren hadden tegen digitale uitgangen. In ieder geval minidisks ed waren gelimiteerd, maar ik meen mij te herinneren dat ook aan een digitale pre out beperkingen zijn opgelegd (niet hoger als 16-44,1?). Eigenlijk zou de pre een volumesignaal moeten meesturen die pas na de dac ingrijpt op het signaal. dat levert dan weer heel veel voer voor juristen op.
Klopt. John. Dat heette het Serial Copy Management System (SCMS). https://nl.wikipedia.org/wiki/Serial_Co ... ent_System
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

dynamike schreef:
ds23man schreef:
Daar heb ik eens op gezocht, preamps die een regelbare digitale uitgang hebben. Ik kan ze niet vinden.
Niet echt een pre-amp, maar wel digitaal in/uit met volumeregeling via IR.

https://www.minidsp.com/products/minids ... digi-2x8-b

https://www.minidsp.com/products/minids ... digi-2x8-k

Dit wilde ik gaan proberen als er geen sub-out mogelijk was op de Hypex. In deze MiniDSP de subs en mains los filteren. Digitaal naar de hypexen, en een via een simpel DACje naar de sub(s).
Dan krijg je wel een timingsprobleem, je topkastjes gaan een keer extra door een asrc en dsp heen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Shadow »

ds23man schreef:
Daar heb ik eens op gezocht, preamps die een regelbare digitale uitgang hebben. Ik kan ze niet vinden.
Dus doen we het maar met gebalanceerd uit van de vv naar de plate-amp?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Nee hoor. De digitale volumeregeling komt er in en zoals het er nu naar uitziet ook bronkeuze per AB.
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door dynamike »

ds23man schreef:
Dan krijg je wel een timingsprobleem, je topkastjes gaan een keer extra door een asrc en dsp heen.
Ik weet er nog niet alles van, maar bedoel je een delay door de extra berekening?

Of heb je het over de 'timing' van de chips? Zeg maar kHz timing? En waarom is dat een probleem als hij nog een keer reclocked?
ds23man schreef:
Nee hoor. De digitale volumeregeling komt er in en zoals het er nu naar uitziet ook bronkeuze per AB.
Cool.
Laatst gewijzigd door dynamike op za 10 jun 2017, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie