Minizooom

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Minizooom

Bericht door SSassen »

Wat een gerommel in de marge allemaal, wat Hypex zou moeten doen is het volgende, mits ze de markt voor 90% willen bezitten:

1) Hobbyspul afsplitsen onder een nieuwe naam, BrandX, maar wel 'Designed and built by Hypex'.
2) Developmentteam zetten op het hobbyspul, man of twee is genoeg (mits capabel).
3) Nette webshop icm. YT kanaal en FB/IG etc. met dagelijkse updates.
4) Een verzameling met referentie ontwerpen (actieve luidsprkers) waar er elk jaar minimaal twee á drie bijkomen.
5) Goede PR en marketing ook aanwezig op DIY events in de EU.
6) Zeer regelmatige firm/software updates, inspelen op de markt.
7) Etc.

Jan-Peter, je weet me te bereiken :D
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Minizooom

Bericht door Ivo »

Sander, heb je nu op een bierviltje een ondernemingsplan voor een nieuwe startup gemaakt? :-)

Strategische samenwerking, de global tech billionair uit Edam en de audiophile engineers from glamourous Delfziel. ;-)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Minizooom

Bericht door SSassen »

Ivo schreef:
Sander, heb je nu op een bierviltje een ondernemingsplan voor een nieuwe startup gemaakt? :-)

Strategische samenwerking, de global tech billionair uit Edam en de audiophile engineers from glamourous Delfziel. ;-)
Ja toch! Ik zou 't wel weten en heb wat dat betreft een trackrecord die dat ook laat zien :D
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Minizooom

Bericht door Ivo »

Volgens mij wil Hypex eigenlijk niet okseldiep in de zelfbouw zitten (wel een stukje), dus een dochter of partner zou dan idd een uitkomst zijn.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Minizooom

Bericht door Leeuwarden »

Ik werk, samen met mijn contacten, de PR-Marketing-reclamecampagne wel uit! Jan-Peter, je weet me te bereiken!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Minizooom

Bericht door ds23man »

1stu.jpg
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Minizooom

Bericht door Ivo »

Niet helemaal raak Gerhard, de heren ondernemen zelf ook (toch leeuwarden?). En ondernemen heeft vaak baat bij strategische samenwerking en kruisbestuiving. Het is ad heren v hypex om er al dan niet op in te gaan.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Minizooom

Bericht door Ivo »

Ik zou t gezeur ve een eigen bedrijf niet willen. Mijn opdrachtgever heeft zich te houden ad CAO, dat scheelt voor deze ietwat bescheiden onderhandelaar. :-) Laat staan dat ik meerdere opdrachtgevers zou hebben, of op zoek moest naar klanten.

Gelukkig genoeg te doen ih maatschappelijk veld, zet t loket open en je wordt overspoeld met hulpvragen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Minizooom

Bericht door ds23man »

Ivo schreef:
Niet helemaal raak Gerhard, de heren ondernemen zelf ook (toch leeuwarden?). En ondernemen heeft vaak baat bij strategische samenwerking en kruisbestuiving. Het is ad heren v hypex om er al dan niet op in te gaan.
1tegel1.png
1tegel1.png (45.83 KiB) 1628 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Minizooom

Bericht door Ivo »

:-)

Maar back on topic, ik vond de plate amps goed klinken/werken in Breda. (Ik was die gozer met buik en baard die alleen een stukje vd middag was.)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Minizooom

Bericht door ray5150 »

Punt 5 is anders momenteel al uitstekend geregeld. :lol:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Minizooom

Bericht door SSassen »

ray5150 schreef:
Punt 5 is anders momenteel al uitstekend geregeld. :lol:
Dat was nu net 't punt waar ik stevige kritiek op heb :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Minizooom

Bericht door Walt »

Daudio stond er ook met 2 stuks stereo versterkers gebaseerd op Hypex Ncore NC500

:rock: :rock: :rock:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Minizooom

Bericht door ds23man »

1spreuktegel45--10mrt07-60.jpg
1spreuktegel45--10mrt07-60.jpg (9.5 KiB) 1563 keer bekeken
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Minizooom

Bericht door dynamike »

Super on-topoc hiero =D>

Wat zijn de ervaringen geweest? Nog enigszins vergeleken met de standaard xo?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Minizooom

Bericht door ds23man »

Die was ik per ongeluk expres vergeten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Minizooom

Bericht door motoindo »

dynamike schreef:
Nog enigszins vergeleken met de standaard xo?
Das wel een goeie ja, originele filter zag er niet slecht uit.

Afbeelding
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Minizooom

Bericht door wouter »

ds23man schreef:
Die was ik per ongeluk expres vergeten. :mrgreen:
Dat geeft te denken :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Minizooom

Bericht door ds23man »

Met de originele filters klinken ze niet lekker. Al had ik ze bij me gehad, dan hadden we er niet eens tijd voor gehad om ze te vergelijken.

Maar nog wat nieuws, er gaat een volumeregeling ingebouwd worden. Dat is wel handig als je digitaal in werkt en niet met een streamer.

Je kunt straks een IR ontvanger in 1 kast bouwen en het controle signaal naar de andere speaker doorkoppelen.

Verder zit er een limiter in de dsp ingebouwd en is er een clip led op de achterzijde. Op dit moment kun je niet zien wanneer de limiter ingrijpt, maar met een kleine aanpassing in de code gaat de led als clip indicator werken als de limiter uitgeschakeld is en als limit indicator wanneer die ingeschakeld is.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Minizooom

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Maar nog wat nieuws, er gaat een volumeregeling ingebouwd worden. Dat is wel handig als je digitaal in werkt en niet met een streamer. Je kunt straks een IR ontvanger in 1 kast bouwen en het controle signaal naar de andere speaker doorkoppelen. Verder zit er een limiter in de dsp ingebouwd en is er een clip led op de achterzijde. Op dit moment kun je niet zien wanneer de limiter ingrijpt, maar met een kleine aanpassing in de code gaat de led als clip indicator werken als de limiter uitgeschakeld is en als limit indicator wanneer die ingeschakeld is.
Gaan ze de release in Q3 dan wel halen?
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Minizooom

Bericht door dynamike »

ds23man schreef:
Maar nog wat nieuws, er gaat een volumeregeling ingebouwd worden. Dat is wel handig als je digitaal in werkt en niet met een streamer.

Je kunt straks een IR ontvanger in 1 kast bouwen en het controle signaal naar de andere speaker doorkoppelen.
YO, dat is lekker nieuws hey! Toch een stukje van de de AS2.100 functionaliteit terug. Nu moet ik persoonlijk alleen wel die sub-out erop gaan modden...

EDIT: Komen ze zelf met een IR module?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Minizooom

Bericht door ds23man »

Zweitse schreef:
Gaan ze de release in Q3 dan wel halen?
Met gemak, firmware is voor 95% klaar en er moesten toch een paar PCB wijzigingen doorgevoerd worden en de ADC vervangen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Minizooom

Bericht door ds23man »

dynamike schreef:
YO, dat is lekker nieuws hey! Toch een stukje van de de AS2.100 functionaliteit terug. Nu moet ik persoonlijk alleen wel die sub-out erop gaan modden...

EDIT: Komen ze zelf met een IR module?
Pinbezetting van de header kun je hier terug vinden, simpel: stukje flatcable naar een XLR.

https://www.hypex.nl/product/nc100hf-oe ... _downloads

Hypex zal ongetwijfeld iets van een IR ontvanger gaan leveren.
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Minizooom

Bericht door dynamike »

ds23man schreef:
Pinbezetting van de header kun je hier terug vinden, simpel: stukje flatcable naar een XLR.
Klinkt ook als een mooi module'tje dat ze kunnen aanbieden ;)

De XLR's op het DSP bordje zitten zeker direct vast gesoldeerd? Als ik een ongebruikte XLR gewoon in die 3e channel output kan prikken is het helemaal makkelijk...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Minizooom

Bericht door SSassen »

D'r worden nu ad-hoc features aan vast geplakt? Misschien eerst een spec-sheet maken en daarna 't ontwerp uitwerken ipv. ergens beginnen en dan gaandeweg zaken eraan vastplakken? Geloof me, dat eerste werkt echt faktoren beter/sneller/makkelijker/goedkoper.
Plaats reactie