Minizooom
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Minizooom
Als je goed kijkt zie je bovenaan de plate Engineering sample staan. Dit is de eerst werkende proto met wat correcties. Vanmiddag om 14:45 waren ze klaar....... Zondag op de luisterdag. 
Re: Minizooom
Vanwaar de keuze om deze in een Mordaunt Short in te bouwen? Zoveel vermogen heeft die speaker toch niet nodig?
Re: Minizooom
Tip, die gaten langs de rand van de module zijn bedoelt om de module in de kast te schroeven... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Minizooom
En waar laat ik mijn baspoort dan? Actieve dsp koeling.Walt schreef:Tip, die gaten langs de rand van de module zijn bedoelt om de module in de kast te schroeven...
Re: Minizooom
De beste plaats voor een reflex poort is in een zijpaneel, zo dicht mogelijk bij het front, dit is al vele malen uitgelegd door de heer Timmermans van Hobbyhifi.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Minizooom
Ja, en sate smaakt het best met meloen........Walt schreef:De beste plaats voor een reflex poort is in een zijpaneel, zo dicht mogelijk bij het front, dit is al vele malen uitgelegd door de heer Timmermans van Hobbyhifi.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Minizooom
Is je soldeerbout al warm?Henkjan schreef:het passieve filter gaat ook mee toch?
zodat we t verschil kunnen luisteren
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Minizooom
Als iemand wat bananenstekkers en wat kabel meeneeemt, dan neem ik de filters en mijn bout wel mee.
Re: Minizooom
Hallo ds23man,
Heb je wat meer technische info over deze hypex module of een linkje naar meer informatie?
Groetjes Walter
Heb je wat meer technische info over deze hypex module of een linkje naar meer informatie?
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Minizooom
Dit is de AS2.100 vervanger met deze amp:
https://www.hypex.nl/product/nc122mp-oe ... escription
Maar de voeding kan wel het vermogen leveren, dus 2x 125watt aan 4 ohm.
https://www.hypex.nl/product/nc122mp-oe ... escription
Maar de voeding kan wel het vermogen leveren, dus 2x 125watt aan 4 ohm.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Minizooom
Zo, wat metingen gedaan.
Woof:
Let niet op de laagafval, de BR poort is niet in de meting meegenomen. Die zit aan de achterkant.
Tweet:
Resultaat in de sim:
Dit is 24db/oct gefilterd. Een high shelf op de woofer en een notch op de tweet.
Deze modules hebben 3 presets, zal er ook 1 maken met 6 en 12db filtering.
Woof:
Let niet op de laagafval, de BR poort is niet in de meting meegenomen. Die zit aan de achterkant.
Tweet:
Resultaat in de sim:
Dit is 24db/oct gefilterd. Een high shelf op de woofer en een notch op de tweet.
Deze modules hebben 3 presets, zal er ook 1 maken met 6 en 12db filtering.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Minizooom
Toen ik deze speakers nog de woonkamer stonden, had ik er wel wat dsp correctie op staan in de Sony STR-DA50ES. Ze waren nogal in your face.
