Powersoft linear motor 40 inch woofer
Moderator: Beheerdersteam
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Al dat geklooi met 15-18 inch woofers en dan denken dat je de vetste HT sub ooit hebt gebouwd, komt er zo'n 10.000w 40 inch monster voorbij zetten, prachtig toch, zijn de big boys ineens weer small kids! 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Wel je voordeur openzetten als je een filmpje draait, anders liggen de glazen op straat.

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Och, 8 stuks 18 Inch met een toeter van ruim 9 meter eraan geeft ook een beste dreun...
http://gizmodo.com/5025867/horn-subwoof ... e-basement
http://gizmodo.com/5025867/horn-subwoof ... e-basement
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Weinig dempingsfactor trouwens met die lage impedantie........Walt schreef:
Die versterker is er trouwens al, die levert powersoft, 10.000w per woofer...
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Hoezo vouwen, een gestrekte hoorn moet je hebben: Lijkt me niet echt HiFi, maar het zal ongetwijfeld vreselijk hard gaan en het is nog mobiel ookray5150 schreef:Och, 8 stuks 18 Inch met een toeter van ruim 9 meter eraan geeft ook een beste dreun...
http://gizmodo.com/5025867/horn-subwoof ... e-basement
Gerrit
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Shit, toch voor het verkeerde woofertje gekozen voor mn projectje 
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Ascendo heeft ook een mooie sub nu, 50 inch konus... 16 inch spreekspoel... kosten 55000 euro...
https://www.alpha-audio.nl/2017/05/vers ... 17-deel-3/
https://www.alpha-audio.nl/2017/05/vers ... 17-deel-3/
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Dus in Ljouwert binnenkort ook aardbevingen ?
En vervolgens de NAM de schuld ervan geven.
En vervolgens de NAM de schuld ervan geven.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Nee hoor, ik richt ze gewoon op Groningen. Zijn we daar ook weer mooi vanaf!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Dat zijn nog eens bescheiden specificaties...De sub heeft een 50 inch carbon driver voorzien van een heftige 16 inch spreekspoel, een ingebouwde 2.500 Watt R.M.S. klasse D versterker en brengt circa 140 dB peak op de been terwijl er 123dB continue aan shockwaves kan worden uitgebraakt.
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Die heeft tenminste een echte diameter van 50".
Niet een opgevouwen conus om vervolgens het (onbruikbare?) oppervlak te gebruiken om een grote diameter te claimen.
Niet een opgevouwen conus om vervolgens het (onbruikbare?) oppervlak te gebruiken om een grote diameter te claimen.
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Eerlijk gezegd ken ik geen commercieel ontwerp met een nog grotere driver... 2500watt en 123dB is verder niet uitzonderlijk. Ik denk dat deze sub vooral gemaakt is om zeer laag weer te geven.
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Hier nog wat foto's:
http://hdmediapark.com/ascendo-smsg50-50-subwoofer/
Ik ben wel benieuwd welke fabrikant die 50 inch driver voor hun levert... het lijkt toch wel een powersoft konus zo met die ribbels en korf.
http://hdmediapark.com/ascendo-smsg50-50-subwoofer/
Ik ben wel benieuwd welke fabrikant die 50 inch driver voor hun levert... het lijkt toch wel een powersoft konus zo met die ribbels en korf.
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Ik denk Samsung, hebben wat ervaring met luid(e)sprekersWalt schreef:
Ik ben wel benieuwd welke fabrikant die 50 inch driver voor hun levert....
Aad
