Troels Gravesen Discovery 4

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door MechanicalAnimal »

Jordi schreef:
Vreemd genoeg een volkswagen kleur. Tungsten grijs.
niks vreemds aan hoor....maar Landrover heeft, in mijn ogen dan, een fraaiere...Stornoway grey :goeie:
Gebruikersavatar
Woutertje
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 17:57

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door Woutertje »

Voor wie er in de regio Hoorn west-friesland zit, je kan ook bij mij terecht hoor om zo'n zaagtafel te gebruiken :dank:

En idd erg mooie speakers worden dit!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door dre »

Da´s nog eens een mooie aanbieding! :goedzo:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door MechanicalAnimal »

Woutertje schreef:
Voor wie er in de regio Hoorn west-friesland zit, je kan ook bij mij terecht hoor om zo'n zaagtafel te gebruiken :dank:

En idd erg mooie speakers worden dit!
klasse Woutertje, wat een fijn gebaar :goeie:
Jordi
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:40
Locatie: Rotterdam

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door Jordi »

MechanicalAnimal schreef:
Jordi schreef:
Vreemd genoeg een volkswagen kleur. Tungsten grijs.
niks vreemds aan hoor....maar Landrover heeft, in mijn ogen dan, een fraaiere...Stornoway grey :goeie:
Is ook een mooie kleur. In eerste instantie wilde ik ook voor een donkere grijstint gaan maar omdat het zo'n groot bakbeest is wilde ik het een zachter uiterlijk geven. Dan blend het hopelijk beter in tussen de rest van de woonkamer :)
Jordi
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:40
Locatie: Rotterdam

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door Jordi »

Kan iemand nog iets zinnigs zeggen als het gaat om de plaatsing van de filters? Ik heb eigenlijk nog nooit een commerciële speaker gezien waar de filters aan de buitenkant zitten. Volgens Troels is het beter de filters aan de buitenkant te plaatsen ivm het geweld in het bas compartiment. Lijkt mij sterk.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door markbakk »

Is ook onzin. Maar je moet wel rekening houden met een minimum afstand tot de luidsprekerunits van 10-15cm. Dat vanwege de (lucht)spoelen waarvan de waarde wordt beïnvloed door metalen dichtbij? En ik monteer ze altijd zo dat ik er later nog bij kan.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door richard »

Jordi schreef:
Kan iemand nog iets zinnigs zeggen als het gaat om de plaatsing van de filters? Ik heb eigenlijk nog nooit een commerciële speaker gezien waar de filters aan de buitenkant zitten. Volgens Troels is het beter de filters aan de buitenkant te plaatsen ivm het geweld in het bas compartiment. Lijkt mij sterk.
Zou misschien kunnen gaan rammelen, maar als je de onderdelen goed vastzet lijkt me dat onmogelijk. Als je de boel zoveel herrie laat maken hoor je dat rammelen trouwens ook niet meer.
zoef
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 16:40

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door zoef »

Ok...ik ben om. Ik ga ze ook bouwen. :D
Super gaaf Jordi!

Vraag, als ik het goed zie heb je de bass cab wat gekanteld? Dit is geen probleem?
Jordi
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:40
Locatie: Rotterdam

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door Jordi »

Ja ze staan iets gekanteld. De verwachting is van niet. We zullen zien :)
zoef
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 16:40

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door zoef »

Ben benieuwd. Ziet er wel top uit. Zal het blijven volgen.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door MechanicalAnimal »

zoef schreef:
Ok...ik ben om. Ik ga ze ook bouwen. :D
Leuk man! Heb je al een topic gestart??? :rock:
zoef
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 16:40

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door zoef »

Zal ik zeker doen!
Jordi
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:40
Locatie: Rotterdam

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door Jordi »

Spuiter.jpeg
zoef
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 16:40

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door zoef »

Moooi!! :D
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door Shadow »

Mooie spuitcabine idd :relax:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door ds23man »

Waarom ze dan gelijk de wanden meespuiten? :think: :think: :think:
zoef
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 16:40

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door zoef »

Mr bean methode?
Jordi
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:40
Locatie: Rotterdam

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door Jordi »

Polijsten.jpeg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door SSassen »

Strak spuitwerk!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door dre »

Fraaie kleur!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door ray5150 »

MechanicalAnimal schreef:
zoef schreef:
Ok...ik ben om. Ik ga ze ook bouwen. :D
Leuk man! Heb je al een topic gestart??? :rock:
5 berichten in 5 jaar. gaat een heeeel langdurig topic worden. :lol:
zoef
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 16:40

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door zoef »

ray5150 schreef:
MechanicalAnimal schreef:
zoef schreef:
Ok...ik ben om. Ik ga ze ook bouwen. :D
Leuk man! Heb je al een topic gestart??? :rock:
5 berichten in 5 jaar. gaat een heeeel langdurig topic worden. :lol:
:rofl: kan :rofl:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door VintageHarry »

En dan toch zo'n nickname? :wink: :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Bericht door ray5150 »

:rofl: :rofl: :rofl:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”