preamp pcb ontwerp
Moderator: Beheerdersteam
preamp pcb ontwerp
Draai al een tijd met een lm3886 eindversterker in een hifi2000 chassis.
Nu wil ik een bijpassende preamp maken en ben bezig met een pcb ontwerp met de volgende functies:
- Onboard voeding (trafo bijft wel extern)
- Phono trapje
- 4 ingangen totaal (3x line 1x phono) met relais geschakeld.
- Line preamp
Ben al aardig op weg. Moet alleen nog de voedingslijnen naar de opamps en de groundplanes.
Nu wil ik een bijpassende preamp maken en ben bezig met een pcb ontwerp met de volgende functies:
- Phono trapje
- Line preamp
Ben al aardig op weg. Moet alleen nog de voedingslijnen naar de opamps en de groundplanes.
Laatst gewijzigd door sevenup op za 22 apr 2017, 12:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: preamp pcb ontwerp
Schema kwijtgeraakt ?sevenup schreef:Nu wil ik een bijpassende preamp maken en ben bezig met een pcb ontwerp met de volgende functies:
- Phono trapje
- Line preamp
De bijlage 1.jpg is niet meer beschikbaar
Anne
Ga je een aparte voeding gebruiken met een eigen trafo, of tak je die af van de grote transformator ?
Eigen transformator. Deze komt in een aparte behuizing, zelfde model als de eindversterker maar dan wat minder diep.ray5150 schreef:Ga je een aparte voeding gebruiken met een eigen trafo, of tak je die af van de grote transformator ?
Volgens mij is dat deze: https://www.modushop.biz/site/index.php ... duct_id=85
Had ik er niet bijgezet, Klopte iets niet met plaatje in de tekst zetten.Ah!buis schreef:Schema kwijtgeraakt ?sevenup schreef:Nu wil ik een bijpassende preamp maken en ben bezig met een pcb ontwerp met de volgende functies:
- Phono trapje
- Line preamp
De bijlage 1.jpg is niet meer beschikbaar![]()
Anne
Had ik ook aan gedacht. Kortere signaalpaden maar dan zitten de ingangen niet meer aan 1 kant.Ah!buis schreef:Even meetekenen![]()
Anne
Anders misschien de phono trap omdraaien, voeding en lijntrap omwisselen en de potmeter achteraan zetten (verlengas nodig). Dan zit er maar 1 ingang niet aan de achterkant.
De layout een tijdje geleden wat omgegooid, en dit is het resultaat 
iTead heeft net werk geleverd, deze keer heb ik ook de hoeken mooi afgerond, is goed gelukt.
iTead heeft net werk geleverd, deze keer heb ik ook de hoeken mooi afgerond, is goed gelukt.
Hoe weet je dat die potmeter niet onder de print moet komen ?ds23man schreef:Je potmeter zit verkeerd om............![]()
![]()
Sevenup komt toch niet uit Zwolle
Anne
Dat helpt nietray5150 schreef:Of dat ie met een lange as word uitgevoerd...
Anne
Tja, dan weet ik het ook niet wat daar de bedoeling van kan zijn.
Of een domme fout, of sevenup heeft het expres met een bepaalde bedoeling gedaan zo.
Of een domme fout, of sevenup heeft het expres met een bepaalde bedoeling gedaan zo.
Jullie hebben gedeeltelijk gelijk. Op het laatst heb ik besloten de potmeter om te draaien, zodat de phono ingang aan de achterkant komt te zitten. Hierdoor is de binnenkomende bedrading hiervoor het kortst. Had nog wat zitten prutsen met de silkscreen voor de potmeter, niet op gelet dat deze nu verkeerd om zit 
Aardig onderweg met onderdelen die ik had liggen, rest moet ik nog bestellen.
Alles werkt in 1 keer. Totaal geen brom of ruis. Morgen maar eens een draaitafel aansluiten 
Gefeliciteerd en het ziet er netjes uit zo.
Maar hoe doe je dat nu met de volume regeling.
Draait die nu wel goed?
Maar hoe doe je dat nu met de volume regeling.
Draait die nu wel goed?
Het is maar een kwestie van een drieaderig draadje solderen tussen pcb en de potmeter die op het chassis zit. Dat is waarschijnlijk minder werk dan een asje verlengen. Als je daarna vergeet dat het zo zit zal je het verschil ook niet meer horen. In ieder geval gefeliciteerd.