kast maken MDF
Moderator: Beheerdersteam
Re: kast maken MDF
Ik heb als bodem van een bank eens twee platen spaanplaat van 2,44 meter op bovenstaande manier gemaakt. In plaats van de middenbalk had ik de holle ruimte gevuld met pur, in navolging van dakplaten. Na tien jaar trouwe dienst kreeg je ze niet kapot om gemakkelijk naar het stort te brengen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: kast maken MDF
@John P: Die PUR-optie is ook een goeie om te onthouden 
De kast is zeker mooi geworden/aan het worden.
De kast is zeker mooi geworden/aan het worden.
Re: kast maken MDF
thanks!
dat van die pur is inderdaad ook een goed idee. Had je er niks van dwarsbalkjes inzitten? Alleen het gevouwen mdf, gevult met pur?
dat van die pur is inderdaad ook een goed idee. Had je er niks van dwarsbalkjes inzitten? Alleen het gevouwen mdf, gevult met pur?
Re: kast maken MDF
Aan een kant van de constructie gaatjes gemaakt (uit mijn hoofd rond 10mm per 300x300mm) en van daaruit pur uit een spuitbus geinjecteerd. Het loont de moeite om even een teststukje te maken om in de gaten te krijgen hoeveel dat spul uitzet. Gebruik alle lijmklemmen die je hebt om de twee platen bij elkaar te houden en bovendien een paar emmers water om in het midden neer te zetten. De pur wil uitzetten en dit geeft een behoorlijke kracht op de bovenste plaat.
Re: kast maken MDF
Re: kast maken MDF
hahahahahahahahahaha
ok, zal dat es proberen
zou je de "vrouw" die je maakt ook kunnen lijmen met pur ipv houtlijm?
ok, zal dat es proberen
zou je de "vrouw" die je maakt ook kunnen lijmen met pur ipv houtlijm?
Re: kast maken MDF
Ja, maar daarna geen lichamelijk contact maken.santheman schreef:hahahahahahahahahaha![]()
ok, zal dat es proberen![]()
zou je de "vrouw" die je maakt ook kunnen lijmen met pur ipv houtlijm?
Aad
Re: kast maken MDF
hahahahah, snap er niks meer van hoor nu
ik zei "vrouw" ipv "vouw". Of je de vrouw kunt lijmen
zou wel een uitkomst zijn
haha
