kast maken MDF

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: kast maken MDF

Bericht door Barry2001 »

Mooi hoor! =D>
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: kast maken MDF

Bericht door John P »

Ik heb als bodem van een bank eens twee platen spaanplaat van 2,44 meter op bovenstaande manier gemaakt. In plaats van de middenbalk had ik de holle ruimte gevuld met pur, in navolging van dakplaten. Na tien jaar trouwe dienst kreeg je ze niet kapot om gemakkelijk naar het stort te brengen.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: kast maken MDF

Bericht door MechanicalAnimal »

Netjes geworden zeg!!!
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: kast maken MDF

Bericht door SARK »

@John P: Die PUR-optie is ook een goeie om te onthouden :idea:

De kast is zeker mooi geworden/aan het worden.
santheman
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 17:39

Re: kast maken MDF

Bericht door santheman »

thanks!

dat van die pur is inderdaad ook een goed idee. Had je er niks van dwarsbalkjes inzitten? Alleen het gevouwen mdf, gevult met pur?
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: kast maken MDF

Bericht door John P »

Aan een kant van de constructie gaatjes gemaakt (uit mijn hoofd rond 10mm per 300x300mm) en van daaruit pur uit een spuitbus geinjecteerd. Het loont de moeite om even een teststukje te maken om in de gaten te krijgen hoeveel dat spul uitzet. Gebruik alle lijmklemmen die je hebt om de twee platen bij elkaar te houden en bovendien een paar emmers water om in het midden neer te zetten. De pur wil uitzetten en dit geeft een behoorlijke kracht op de bovenste plaat.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: kast maken MDF

Bericht door SARK »

hair-foam-incident_cno7ii.jpg
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: kast maken MDF

Bericht door John P »

:lol: :lol: Dat is precies hoe ik eruit zag na het maken, alleen had ik mij niet gekamd van te voren.
santheman
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 17:39

Re: kast maken MDF

Bericht door santheman »

hahahahahahahahahaha :)

ok, zal dat es proberen :)

zou je de "vrouw" die je maakt ook kunnen lijmen met pur ipv houtlijm?
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: kast maken MDF

Bericht door Aaad »

santheman schreef:
hahahahahahahahahaha :)

ok, zal dat es proberen :)

zou je de "vrouw" die je maakt ook kunnen lijmen met pur ipv houtlijm?
Ja, maar daarna geen lichamelijk contact maken. :lol:

Aad
santheman
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 17:39

Re: kast maken MDF

Bericht door santheman »

ow, haha :) Moest VOUW zijn natuurlijk, hjahaha
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: kast maken MDF

Bericht door SARK »

Waar lees jij (behalve in je eigen tekst) het woord "vouw" :think:
santheman
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 17:39

Re: kast maken MDF

Bericht door santheman »

geen lichamelijk contact na het lijmen van de vrouw is nu de kwestie :)
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: kast maken MDF

Bericht door John P »

Jullie bedoelen de vrouw van de foto?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: kast maken MDF

Bericht door SARK »

santheman schreef:
Moest VOUW zijn natuurlijk
Maar waar lees je dat nu :?:
santheman
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 17:39

Re: kast maken MDF

Bericht door santheman »

hahahahah, snap er niks meer van hoor nu :) ik zei "vrouw" ipv "vouw". Of je de vrouw kunt lijmen :) zou wel een uitkomst zijn :) haha
Plaats reactie