kef cadenza SP1024 gekregen
Moderator: Beheerdersteam
Re: kef cadenza SP1024 gekregen
Om het iets uitgebreider te stellen : bij een te "lichte" versterker zal deze sneller tegen zijn "plafond" aanzitten. wat je dan krijgt is dat golf-vormige signaal afgeplat gaat worden. de sinus zal dan een soort blokgolf worde. feitelijk een gelijkspanning. zoals George al stelde kunnen met name tweeters daar heel slecht tegen.
Bij een "zware" versterker ligt dat plafond veel hoger, en zal de volume knop een stuk verder open moeten voordat dit probleem zich voordoet. je geeft aan dat je versterker clipping indicatoren heeft. dat is een indicator dat het fout dreigt te gaan. bij sommige versterkers zit er dan ook een relais in dat de luidsprekers afschakelt.
Bij een "zware" versterker ligt dat plafond veel hoger, en zal de volume knop een stuk verder open moeten voordat dit probleem zich voordoet. je geeft aan dat je versterker clipping indicatoren heeft. dat is een indicator dat het fout dreigt te gaan. bij sommige versterkers zit er dan ook een relais in dat de luidsprekers afschakelt.
Re: kef cadenza SP1024 gekregen
Nu snap ik het (het golven en sinussen daar gelaten
)
Dan zal ik hoogst waarschijnlijk voor die behringers gaan en de versterker in de gaten houden.
Op de kinderfuif geweest heeft de versterker niet eens vol open gestaan (halverwege ofzo dacht ik).
De gain en versterkeruitgang van het mengpaneel stonden ook nooit vol open.
Dan zal ik hoogst waarschijnlijk voor die behringers gaan en de versterker in de gaten houden.
Op de kinderfuif geweest heeft de versterker niet eens vol open gestaan (halverwege ofzo dacht ik).
De gain en versterkeruitgang van het mengpaneel stonden ook nooit vol open.
Re: kef cadenza SP1024 gekregen
Ook een budgetversterker
(Velleman)hqpower VPA2100MN
http://www.hqpower.eu/products/view/?co ... &id=361128
http://www.hqpower.eu/products/view/?co ... &id=361128
Re: kef cadenza SP1024 gekregen
Dat is niks om je voor te schamen, hoor. het is best een aardig dingetje.
Als hij voor jou goed voldoet op het moment is er niets mis mee.
Als hij voor jou goed voldoet op het moment is er niets mis mee.
Re: kef cadenza SP1024 gekregen
Beschaamd ben ik niet hoor, maar ik had liever gezegd dat ik een deftige versterker had
.
Het ding doet alleszins wat het moet doen, hopelijk met nieuwe luidsprekers ook.
Het ding doet alleszins wat het moet doen, hopelijk met nieuwe luidsprekers ook.
-
Gioacchino
- Berichten: 2
- Lid geworden op: di 16 mei 2017, 16:46
Re: kef cadenza SP1024 gekregen
Beste,
Graag reageer ik op uw bericht mbt. De Kef drivers en BD resonator.
Ik wil zelf nl een subwoofer bouwen met die Kef drivers en BD radiator.
Wat is uw vraagprijs?
Excuseer dat ik uw naam niet weet.
Mijn naam is
Loek van der Heide
Met vriendelijke groet
Graag reageer ik op uw bericht mbt. De Kef drivers en BD resonator.
Ik wil zelf nl een subwoofer bouwen met die Kef drivers en BD radiator.
Wat is uw vraagprijs?
Excuseer dat ik uw naam niet weet.
Mijn naam is
Loek van der Heide
Met vriendelijke groet
Re: kef cadenza SP1024 gekregen
Ik hoop voor je dathij ze nog heet Loek ... originele post is uit 2014 
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: kef cadenza SP1024 gekregen
Dat zit er niet meer in.
za 12 jul 2014, 23:15 - [url=http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=9&t=20376&p=1695264#p1695264]ArcösS[/url] schreef:Luidsprekers zijn vandaag opgehaald. Heb 100€ in the pocket.
Nu op naar stap 2: kijken voor nieuwe luidsprekers die geschikt zijn voor de situatie.
