9710 repareren
Moderator: Beheerdersteam
- VintageHarry
9710 repareren
In een via Markplaats gekochte AD9710 breedbander zit een vreemde afwijking, iets wat door verkoper niet was gemeld
. De papieren conus staat op een plaats een beetje naar boven. zie foto. Je kunt 'm zonder problemen weer in vorm krijgen door deze bult naar beneden te drukken maar de conus springt dan direct weer terug in z'n oude, afwijkende vorm. Zo is 'ie vast de fabriek niet uitgegaan, en ik vraag me dan ook af of hier niet iets aan te doen is . Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?
- pappaleo
- Contacteer:
Re: 9710 repareren
Is ie nog rond? Of is ie ooit eens op de grond gelazerd?
Laatst gewijzigd door pappaleo op ma 08 mei 2017, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- VintageHarry
Hij is nog rond, er loopt ook niets aan. Ik heb 'm zelf niet laten vallen maar wat er sinds de 60er jaren allemaal mee is gebeurd? Hij is pas korte tijd in mijn bezit.
- pappaleo
- Contacteer:
Als die vervorming niet komt omdat de korf niet rond meer is, dan zal het papier wel een keer vochtig geworden zijn.
Die gingen bij mij linea recta op eBay, to be sold as is, recone needed etc, etc.
- VintageHarry
Dan had ik ze vast niet gekocht! Denk dat er een ander setje op de foto stond.Pjotr schreef:Zut Marktplaats weer hè. Stonden ze zo ook op de foto toen je kocht?
70 euriRay5150 schreef:Ik hoop dat je er niet al te veel voor betaald hebt
Dat zou best kunnen, vlekken zijn echter niet te zien.pappaleo schreef:dan zal het papier wel een keer vochtig geworden zijn
Dan is er gewoon niet geleverd wat aangeboden werd. Tja, via Ebay kun je dan wel terug sturen en je geld terug eisen omdat het beloofde niet geleverd is. Marktplaats doet daar helaas niet aan.VintageHarry schreef:Dan had ik ze vast niet gekocht! Denk dat er een ander setje op de foto stond.Pjotr schreef:Zut Marktplaats weer hè. Stonden ze zo ook op de foto toen je kocht?
- RNacoustics
- Contacteer:
Wow, je kan beter je geld in oude Philips speakers stoppen, dan sparen bij de bankray5150 schreef:
- RNacoustics
- Contacteer:
Is het een 9710m/01 met alnico magneet? Dan is het nog de moeite om het te herstellen.
Als het om een 9710M7 exemplaar gaat met keramisch magneet, dan is het niet meer de moeite waard.
Als het om een 9710M7 exemplaar gaat met keramisch magneet, dan is het niet meer de moeite waard.
- VintageHarry
'T is de alnico versie, de keramische is voordeliger.
Maar goed, hoe te herstellen? Niemand zoiets al eens bij de hand gehad?
Maar goed, hoe te herstellen? Niemand zoiets al eens bij de hand gehad?
- bas focal m180
- Contacteer:
Conus nat geweest lijkt me ook plausibel .
Dan is de papieren surround zo aan de beurt als ie een tijdje gaat bewegen, de papier vezeltjes kunnen daar niet tegen.
Weleens een natte philips dome gehad, toen ie droog was viel het papier zo uitelkaar toen ik het aanraakte.
Jammer.
Dan is de papieren surround zo aan de beurt als ie een tijdje gaat bewegen, de papier vezeltjes kunnen daar niet tegen.
Weleens een natte philips dome gehad, toen ie droog was viel het papier zo uitelkaar toen ik het aanraakte.
Jammer.
- VintageHarry
Nou...VintageHarry schreef:En nu? Maak ik "de bult" opnieuw nat en zet er dan de föhn op?
beijert schreef:Die gingen bij mij linea recta op eBay, to be sold as is, recone needed etc, etc.
- VintageHarry
En dan? Dichtspijkeren en begraven?
Verkopen "as is" kan natuurlijk maar zal weinig opleveren vrees ik, dan liever een reparatiepoging.
Verkopen "as is" kan natuurlijk maar zal weinig opleveren vrees ik, dan liever een reparatiepoging.
- bas focal m180
- Contacteer:
Doe dat nu maar niet.VintageHarry schreef:En nu? Maak ik "de bult" opnieuw nat en zet er dan de föhn op?
Ik vrees dat de surround daardoor nog eerder zal scheuren.
Als de conus op de muziek beweegt, knikt ie dan?
Paar tientjes doet ie wel.VintageHarry schreef:En dan? Dichtspijkeren en begraven?![]()
- VintageHarry
Dat heb ik niet getest, de speaker was bedoeld voor een project maar nadat ik de bult zag heb ik 'm opzij gelegd. Dat project is inmiddels gebouwd met een andere set 9710. Nu moet er eens wat opgeruimd worden en daarbij kwam deze unit weer op tafel. Als ik 'm aan de LCR-meter hang die een 1000Hz testtoon geeft knikt er in ieder geval niets, je hoort ook geen rare dingen.Bas Focal m180 schreef:Als de conus op de muziek beweegt, knikt ie dan?
Denk je? Lijkt me vrij optimistisch, maar dan zal ik dat eerst maar eens proberen gezien de reacties hier over reparatie. Z'n goed werkende broertje mag dan meteen mee de marktplaats op.beijert schreef:Paar tientjes doet ie wel